Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Verwijderd
Volgens mij kan de 83 niet symbolisch rekenen en dus niet vereenvoudigen...mastair schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:08:
Sorry als dit niet het goede forum is.
Ik heb nu voor de computer derive 6. Dit programma is in staat wiskundige formules te
vereenvoudigen. Ik vroeg me echter af of zo iets ook voor de ti 83-plus bestaat.
Met google etc. kan ik het nog niet echt vinden.
Simpel--> dit kan de TI-83(+) niet.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Bestaan er grafische rekenmachines die dit wel kunnen?
Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.
Verwijderd
De Ti 89, 92, 92+ en Voyage kunnen het zeker. Qua andere merken: geen idee.mastair schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:49:
Bestaan er grafische rekenmachines die dit wel kunnen?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:55 ]
"derive" is toch de afgeleide bepalen? Daarvoor staat in ieder geval een programmaatje op scholieren.com
Verwijderd
"Derive" is een wiskundig programma voor op de computerBozozo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:44:
"derive" is toch de afgeleide bepalen? Daarvoor staat in ieder geval een programmaatje op scholieren.com
Oh. Ik dacht, aangezien 'to derive' afleiden betekent én ik een programma voor mn ti-83 heb dat Derive heet en de afgeleide van een functie kan bepalen, dat de ts daar misschien naar zocht
oja, wel programma dan Bozozo, klinkt interresant??
Er is voor de ti-83+ een application genaamt symbolic waarmee je een formule kan laten vereenvoudigen en differentieren. Vereenvoudigen geeft niet altijd een volledig vereenvoudigde versie, maar komt vaak wel een eindje opweg!
Nog heel even gezocht: http://www.detachedsolutions.com/symbolic/
Nog heel even gezocht: http://www.detachedsolutions.com/symbolic/
About Symbolic
Symbolic allows you to add new math functions to your TI-83+ or TI-83+ Silver Edition calculators. These functions include all the inverse trigonometry functions, a symbolic differentiation function, an arc length function, a symbolic simplify function and more. These functions can be used anywhere on the operating system from the Homescreen to your own BASIC programs and even Applications and ASM programs.
[ Voor 59% gewijzigd door RHE123 op 28-03-2005 21:54 ]
Pagina: 1