Computer herkent andere computer niet

Pagina: 1
Acties:

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-05 02:58
Even een plaatje van hoe mijn netwerk in elkaar zit:
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/sanderram/fotos/netwerk.JPG

Het probleem:
Het netwerk rond AMD Xp1800+ functioneert niet goed namelijk:
-Internet werkt op AMD Xp1800+
-AMD Thunderbird 800 kan geen verbinding maken met internet of AMD Xp1800+
-Xbox kan geen verbinding maken met internet of AMD Xp1800+

Computer AMD Xp1800+ heeft 3 netwerkkaarten, het maakt niet uit in welke kaart ik de UTP-kabel stop die van de router komt; internet werkt altijd.
Alleen als ik de Xbox of AMD Thunderbird 800 aansluit geeft AMD Xp1800+ weer dat de kabels niet verbonden zijn. Internet blijft wel werken. De kabels zijn niet kapot, en kaarten functioneren ook fatsoenlijk.

Maar waar zit het probleem dat AMD Xp1800+ de internet verbinding wel herkend, maar de Xbox of de AMD Thunderbird 800 niet?

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Je schema is allereerst onleesbaar, neem even een ander lettertype. Ten tweede klopt het geloof ik ook niet aangezien die bakken daarachter een directe connectie hebben naar de 1800+, begrijp ik dat goed :?

• theredone51
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:20:
Je schema is allereerst onleesbaar, neem even een ander lettertype. Ten tweede klopt het geloof ik ook niet aangezien die bakken daarachter een directe connectie hebben naar de 1800+, begrijp ik dat goed :?
Klopt, de 1800+ heeft 3 netwerkkaarten ingebouwd waarop dus de internet-verbinding, xbox en thunderbird 800 hangen.

Ik hoorde trouwens dat ik cross-kabels zou moeten gebruiken voor van de 1800+ naar de xbox en de thunderbird 800 te gaan, klopt dat?

Verwijderd

waarom gebruik je geen router
lijkt me makkelijker en misschien wel probleem verhelpend. tenminste als je hier het geld voor over hebt

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:44
Hij heeft volgens de tekening een router. Waarom hang je niet gewoon alle 4 je bakken rechtreeks aan je router??

Verwijderd

ow ja sry lette niet op de tekening leek onleesbaar maar dat viel nog te doen, excuses. maar dan begrijp ik het niet echt :P

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

theredone51 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:33:
Ik hoorde trouwens dat ik cross-kabels zou moeten gebruiken voor van de 1800+ naar de xbox en de thunderbird 800 te gaan, klopt dat?
Als je 2 computers rechtstreeks via UTP kabel op elkaar aansluit moet dat in de regel met een crosskabel gebeuren ja. Maar alle 4 direct op de router aansluiten klinkt wel als de meest logische oplossing. Of spelen er factoren mee die dat niet toelaten?

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

• oli4100
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
- Crosskabels gebruiken
- Ik had hetzelfde probleem, wel internet maar je kon de pc's niet zien. Deinstalleer Norton of dergelijke troep. Dat deed bij mij wonderen....

• theredone51
oli4100 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 01:30:
- Crosskabels gebruiken
- Ik had hetzelfde probleem, wel internet maar je kon de pc's niet zien. Deinstalleer Norton of dergelijke troep. Dat deed bij mij wonderen....
Het is zo dat de Xbox en AMD Thunderbird ook geen internet hebben.
Alleen de AMD Xp1800+

En ik heb een router, maar er liggen maar 2 kabels, 1 voor naar mijn Intel P4 en de andere voor naar de AMD Xp 1800+
Andere kabels trekken is geen mogelijkheid ivm dat dan heel de vloer eruit moet.

Dus de oplossing is dan crosskabels van Xp1800+ naar Xbox en Thunderbird?

[ Voor 3% gewijzigd door theredone51 op 29-03-2005 08:44 ]

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 00:03
Is het niet makkelijker om in de plaats waar nu je AMD XP1800 staat een switch te plaatsen en dan je AMD XP1800, je AMD T-bird 800 en je X-box op die switch aan te sluiten, heb je ook geen speciale kabels nodig, dan kun je gewoon patchkabel gebruiken. En een simpele switch is 't geld ook niet.Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/p.vanheel/Netw.bmp

[ Voor 18% gewijzigd door E-razor1984 op 29-03-2005 08:59 ]

• theredone51
E_razor_2 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 08:52:
Is het niet makkelijker om in de plaats waar nu je AMD XP1800 staat een switch te plaatsen en dan je AMD XP1800, je AMD T-bird 800 en je X-box op die switch aan te sluiten, heb je ook geen speciale kabels nodig, dan kun je gewoon patchkabel gebruiken. En een simpele switch is 't geld ook niet.[afbeelding]
Daar zat ik idd ook al aan te denken, aangezien alle kabels nieuw kopen even duur was als een switch. Ik zal eens even zoeken op marktplaats.

Alvast bedankt.PS Hoe zou de aansluiting dan moeten geschieden? Gewoon de kabels van internet, Xp1800+, T-bird 800 en Xbox in de switch stoppen, et voila? Of is het zo simpel nog niet?
OF is het misschien makkelijker om een zelfde router te kopen als ik nu heb en hiermee het internet verder op te delen? Aangezien ik erg tevreden ben over dit merk.

Deze router dus: http://www.edimax.nl/final/nl/products_BR-6104KP.html

[ Voor 15% gewijzigd door theredone51 op 29-03-2005 09:14 ]

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 00:03
Van je router loopt er nu een kabel naar je pc toe, deze koppel je af en je hangt de switch eraan. Aan de switch hang je dan je 2 pc's en je xbox, dit zijn 3 gewone patchkabels (wit-oranje, oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin). Even je netwerk instellen op je 2 pc's en je xbox en dat zou moeten werken.
PS ik heb hier achter mijn pc ook een edimax switc liggen werkt goed hoor, doet gewoon z'n werk.

[ Voor 15% gewijzigd door E-razor1984 op 29-03-2005 09:17 ]

• bszz
  • Laatst online: 23:15
Aansluiten via een switch of rechtstreeks op de router, danwel op de 1800+***, het zou allemaal moeten werken. Interessanter is het om te weten of alle netwerkkaarten in hetzelfde LAN zitten. Wat is de logische configuratie van alle netwerkcomponenten (ip-adres, subnet, etc.)?

*** netwerkkabels tussen PC's moeten cross zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door bszz op 29-03-2005 13:36 ]

• theredone51
bszzz schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:26:
Aansluiten via een switch of rechtstreeks op de router, danwel op de 1800+, het zou allemaal moeten werken. Interessanter is het om te weten of alle netwerkkaarten in hetzelfde LAN zitten. Wat is de logische configuratie van alle netwerkcomponenten (ip-adres, subnet, etc.)?
Zitten allemaal op hetzelde netwerk ja, std ip is 192.168.2. en dan van 100 tot 999
Alleen hoe zou ik de AMD T-bird moeten configureren? Met het Ip van de 1800+ als gateway?

Verwijderd

• bszz
  • Laatst online: 23:15
Als alle netwerkcomponenten in hetzelfde subnet zitten hoef je geen gateway/ router etc te gebruiken binnen je netwerk. (Een router routeert tussen netwerken (subnetten) en niet binnen een netwerk). De router routeert in dan in jouw geval alleen het verkeer tussen je netwerk en internet.

Ik zou zeggen: lees de FAQ......... dan kom je denk ik al een heel eind, en hier staat bijvoorbeeld ook in dat je subnet adres belangrijk is om te vermelden.......... (Ik weet nog steeds niet wat dat is...)

[ Voor 7% gewijzigd door bszz op 29-03-2005 14:07 ]

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
theredone51 schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 09:09:
[...]Alvast bedankt.PS Hoe zou de aansluiting dan moeten geschieden? Gewoon de kabels van internet, Xp1800+, T-bird 800 en Xbox in de switch stoppen, et voila? Of is het zo simpel nog niet?
Dus wel..
OF is het misschien makkelijker om een zelfde router te kopen als ik nu heb en hiermee het internet verder op te delen? Aangezien ik erg tevreden ben over dit merk.
Nope, waarom twee routers gaan gebruiken als de switch toereikend is.. Overigens kun je met twee routers alleen maar meer problemen krijgen/verwachten... en is geheel onnodig
Genoeg topics hierover op GoT..

Koffie!!

• theredone51
Jaywalker schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 14:14:
[...]

Dus wel..

[...]

Nope, waarom twee routers gaan gebruiken als de switch toereikend is.. Overigens kun je met twee routers alleen maar meer problemen krijgen/verwachten... en is geheel onnodig
Genoeg topics hierover op GoT..
Het is zo dat de router die ik wil kopen een switch/router combo is en ivm gebruiksgemak enz. vind ik dit model router erg fijn om mee te werken.
Of raad je me beter aan om gewoon puur een switch te kopen?

Subnetadres: 255.255.255.0
Verbindingstype DNS achtervoegsel: mshome.net
Standaardgateway: 192.168.2.1
Pagina: 1