[asp.net]String omzetten naar collectie

Pagina: 1
Acties:

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:20
Tsja, een betere titel kon ik niet verzinnen maar het gaat om het volgende:
Ik laat images genereren dmv de system.drawing en system.imaging klassen. De image is dus in feite gewoon een .ashx bestand. Het uiteindelijke plaatje krijgt dus de lokatie van bijvoorbeeld:

preview.ashx?imgUrl=hier kan een titel komen te staan&bText=Hier komt een body te staan"

Nu wil ik deze string gaan encrypten zodat de uiteindelijke querystring niet meer normaal te lezen is. De string wordt dan bijv:

preview.ashx?imgUrl=b7bSqpyRMlbGg0Vg2WjQRyzPZZnvt47B

Indien ik deze string codeer moet ik deze dus op mijn ashx pagina decoderen. Normaliter is een querystring een collectie maar door de encryptie krijg ik in feite maar 1 string binnen met daarin meerdere variabelen...

Is het mogelijk om deze 'string' weer om te zetten naar de collectie zodat ik weer de variabelen eruit kan halen? Of dien ik alle variabelen geschieden te coderen? Het zou handig zijn als ik de server variabelen("querystring") zou kunnen aanspreken....

[ Voor 9% gewijzigd door Folkert op 28-03-2005 18:27 ]

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-05 01:02
Als je die gecodeerde string decodeerd, dan krijg je, als ik het goed heb dit terug:
code:
1
hier kan een titel komen te staan&bText=Hier komt de body

:?
Als je weet welke variablen je hebt doorgestuurd, dan kan je daar toch gaan op zoeken mbhv de string member functies (indexof, substring)

https://fgheysels.github.io/

• Folkert
Ok, da's duidelijk. De string moet dus handmatig weer worden onleed om de waarden van de variabelen eruit te trekken.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-05 11:55

mulder

ik spuug op het trottoir

oogjes open, snaveltjes dicht

• Folkert
Bedankt voor de link, ik had ook al met de split functie het een en ander geprobeerd maar ik moet de naam van de variabelen terug zien te halen....

De string die ik ontvang ziet er dus na het decoderen bijvoorbeeld zo uit:

imgUrl=value1&var2=value2&var3=value3&var4=value4

Op de pagina geef ik de waarde van deze variabelen door om te verwerken:

(Zo zou de ongecodeerde versie er dus uit zien maar ik kan de request.querystring functie dus niet gebruiken omdat de collectie in een string is omgezet...)
dim hText = request.queryString("imgUrl")
dim bText = request.queryString("var2")
dim hText = request.queryString("var3")

Dit is een eenvoudig voorbeeldje hoe ik het heb gepland... maar misschien zijn er ook betere manier voor, ik kan de waarde van de image ook via sessie op laten halen natuurlijk(of de viewState?) maar ik ben nu aan het kijken naar de oplossing van Whoami...

Daarbij komt er ook nog bij dat het niet vaststaat welke variabelen worden doorgegeven....

De subString gecombineerd met de IndexOf schijnt voorlipig nog te werken... :)
Ik moet er gewoon voor zorgen dat de querystring altijd de variabelen verstuurd ongeacht de content. Indien dit niet gebeurt, zal de waarde aan een verkeerde variabele worden toegekend...
Iig bedankt voor de reponse! _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door Folkert op 28-03-2005 19:10 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zou een regular expression hier eventueel ook niet een goed alternatief voor zijn?

• Folkert
PolarBear schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:20:
Zou een regular expression hier eventueel ook niet een goed alternatief voor zijn?
Heb ik ook aan gedacht, is denk ik ook wel een mogelijkheid, ik ga eerst aan de slag met de Substring en Index of, indien deze teveel beperkingen oproepen door de vaste variabelen die moeten worden meegestuurd, zal ik me idd moeten richten op de regex....
Pagina: 1