Toon posts:

[carhifi] Dubbele input op speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

zouden jullie mij kunnen helpen, ik heb de volgende situatie.

Ik heb een headunit (beetje aan de oude kant) met daarop aangesloten (direct dus) een aantal speakers, daarnaast loopt er vanaf een tulpuitgang een draad naar achteren naar een versterker waar een subwoofer op is aangesloten.

Nu zou ik graag de stereo uitgang van mij telefoon (SPV C500) aan willen sluiten in dit geheel, zodat ik het geluid van mijn telefoon over de 4 speakers kan horen. De spv kan dmv tulpstekkers stereo uitgang leveren.

Is er een mogelijkheid om de stekkers van mijn speakers direct dmv bruggen op mijn telefoon aan te sluiten (en kan ik dan nog wel cd's luisteren?) of moet ik er misschien wel een apparte versterker tussen zetten, en die op 1 of andere manier aansluiten op zowel de headunit Als mijn telefoon Als de boxen.

(de subwoofer hoeft wat mij betreft niet opgenomen te worden in dit verhaal)

Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is, en dat iemand een mogelijke oplossing voor dit probleem kent.

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:48

B-lennium

Volvo 164 1975!

je wilt dus je telefoon die speakers laten aanstuuren ? dat gaat nooit lukken, je telefoon kan nooit zoveel vermogen leveren!

kun je hem niet aan een ingang van je Headunit knopen ?

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik denk dus ook niet dat mijn telefoon zoveel vermogen kan leveren. Maar ik heb geen input signaal zitten op mijn headunit, dus dat is volgens mij ook geen optie? Ik zit te denken om dan de speakers appart aan te laten sturen door een nieuw aan te schaffen versterker. Maar ik weet dan niet of er op deze versteker dan zowel een signaal van mijn headunit kan komen Als van mijn telefoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb iets gelezen over Bi-Amp en Bi-Wiring, maar ik weet niet of dat ook voor carhifi is.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wat jij zoekt is een gsm mute box.

De meeste kunnen ook geluid via je speakers weergeven.

http://www.gsmshop.nl/sho...p?c=203&s=0&so=name&p=655

Wise enough to play the fool

• tm474881
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-02 09:26
@ teacher: wat jij bedoelt is een soort van carkit.

Ik denk dat je veel beter een FM-Modulator ertussen kan zetten en daarop je spv aansluiten om zo via de radio freq van de fm modulator het geluid uit je boxen van de auto te halen en ook nog cd's kan afspelen.

Alleen het is wel een beetje link, stel je bent net een ander nummer aan het kiezen via je tel, komt mijnheer de agent net naast je rijden, en dan kan je al een boete krijgen.

Kijk ook maar es in het goedkope aldi/lidl etc etc forum, daar staat een autoradio met bleutooth en een sd slot kan je je mini sd via de converter in je radio stoppen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Geweldig, dat is precies wat ik zoek zo'n FM-Modulator !!! WWWWWWWWWWOOOt ik ben helemaal gelukkig, kwas al bang dat ik er een versterker bij moest gaan zetten of dubbele boxen onbouwen. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ THNX !!
Pagina: 1