ik heb sinds december een nieuw systeem samengesteld maar ik heb af en toe last van een spontane reboot,eerst eens in de maand,nu een paar keer per week.
het vreemde is,het gebeurt nooit onder games ofzo,meestal bij lichte toepassingen,maar ook vaak tijdens gewoon internetten (firefox?)
en het is geen directe reboot,ik ben gewoon bezig en dan gaat mn monitor uit...gewoon op standby lijkt het wel,dan 15 seconden helemaal niks,en dan pas reboot hij.
ik heb dit in mn systeem hangen:
asus A8V deluxe
amd XP64 3500+
2x 512mb dual channel
sapphire ati radeon 9800pro
iiyama LS902UT 19" monitor crt
WD 160gb ata
benq dvd fikker
liteon cd-rw fikker
enermax 460Watt voeding
nu heb ik verschillende dingen geprobeert en kom er niet meer uit:
-memtest86 gedraaid,geen fouten.
-nieuwe voeding(deze enermax dus)
-geheugen opties in bios zo laag mogelijk gehouden.
-de reboot optie in windows xp pro nl. uitgeschakeld
-videokaart tempratuur is goed,heb er zelfs een extra fan onder gehangen,maar deze kaart heeft über stabiel gelopen met mn vorige mobo en cpu config.
-nieuwste drivers videokaart.
-windows opnieuw geinstalleerd met sp2 geslipstreamd en helemaal geupdate.
-logboeken nagekeken maar geen fouten
een heel lijstje dus,ik wil mn geheugen nu nog in single-channel laten draaien om te kijken hoe dat gaat en mischien fastwrite van mn videokaart uitschakelen als dat kan.
als julie nog slimme suggesties hebben hoor ik het graag,velen weten immers meer dan 1
het vreemde is,het gebeurt nooit onder games ofzo,meestal bij lichte toepassingen,maar ook vaak tijdens gewoon internetten (firefox?)
en het is geen directe reboot,ik ben gewoon bezig en dan gaat mn monitor uit...gewoon op standby lijkt het wel,dan 15 seconden helemaal niks,en dan pas reboot hij.
ik heb dit in mn systeem hangen:
asus A8V deluxe
amd XP64 3500+
2x 512mb dual channel
sapphire ati radeon 9800pro
iiyama LS902UT 19" monitor crt
WD 160gb ata
benq dvd fikker
liteon cd-rw fikker
enermax 460Watt voeding
nu heb ik verschillende dingen geprobeert en kom er niet meer uit:
-memtest86 gedraaid,geen fouten.
-nieuwe voeding(deze enermax dus)
-geheugen opties in bios zo laag mogelijk gehouden.
-de reboot optie in windows xp pro nl. uitgeschakeld
-videokaart tempratuur is goed,heb er zelfs een extra fan onder gehangen,maar deze kaart heeft über stabiel gelopen met mn vorige mobo en cpu config.
-nieuwste drivers videokaart.
-windows opnieuw geinstalleerd met sp2 geslipstreamd en helemaal geupdate.
-logboeken nagekeken maar geen fouten
een heel lijstje dus,ik wil mn geheugen nu nog in single-channel laten draaien om te kijken hoe dat gaat en mischien fastwrite van mn videokaart uitschakelen als dat kan.
als julie nog slimme suggesties hebben hoor ik het graag,velen weten immers meer dan 1