Toon posts:

Aopen Aeolus GF6 6600 128mb PCI-e draait geen games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste heren,

ik ben al een tijdje bezig om te proberen games zoals Doom 3, Halflife 2, Farcry, enz... op m'n pc aan 't draaien te krijgen. Ook oudere games zoals Soldier of Fortune 2 draaien niet.
Dit lukt niet. ;(
Bij elke poging om de game op te starten, blijft de game hangen. Doom 3 doet niks, Farcry ook niet, NFS:U2 heeft 't gedaan, maar na een format blijft ie hangen als ik de resolutie wil wijzigen. Elke keer krijg ik een paar strepen over 't beeld. Ik dacht dat dit misschien aan m'n videokaart ligt, maar HL2 draait wel. Ik kan spelen totdat ik moet ontsnappen via een achterdeurtje in het eerste level. Ik vermoed dat daar een save/load punt ligt. Dan krijg ik weer strepen en dan hangt ie. Maar HL2 online en de CS source draaien wel weer. Simcity 4 en Fifa 2005 ook...
Ik heb elke driver en bios geupdate, Win XP met SP2, enz... maar helaas.... Ik heb niks overgeklokt. Alle instellingen zijn standaard.
Ik heb op het forum van Aopen gekeken en daar lijken er meer mensen last van de vga kaart te hebben. Maar er wordt helaas geen oplossing geboden. Heeft iemand hier een oplossing?

Systeem:
Intel P530 processor
Asus P5GD1 moederbord met onboard sound
2 x DDR Infineon 512MB PC3200 CL3 400Mhz
be quiet! 400Watt voeding
Aopen Aeolus GF6 6600 128mb PCI-e
Seagate 200GB SATA ST3200822AS 8MB
Toshiba DVD-ROM 16x
NEC DVD-Brander ND-3500 16x

Alvast bedankt!

Verwijderd

wat zijn je temps? en hangt hij ook als je een 3D screensaver aan hebt staan?

Verwijderd

Topicstarter
Mijn temps zijn:

CPU: 57gr.
MB: 50gr.
temp in kast: 40gr.

De temperatuur van de videokaart weet ik niet. Hoe kan ik dit meten? Ik ben echt een newbie in dit soort dingen ;-)
Hij blijft idd ook hangen bij een 3D screensaver. Maar pas zodra de screensaver uit gaat.

Enig idee wat het kan zijn?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 02:54 ]

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-07 09:13

delorean7

Let's take the Aston toni

Welke driver gebruik je? Heb je eventueel chipsetdrivers nodig voor dat board? Directx 9.0c geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb verschillende drivers geprobeerd. De laatste zijn ForceWare Release 70 | Version 71.84 — BETA Drivers. En ik heb ook de laatste DirectX.
Volgens mij heb ik geen chipset drivers nodig. Hoe kan ik dit checken?