Toon posts:

[XP] Password character verdwenen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Iedereen weet dat je tijdens het opstarten van windows xp een mooi login schermpje krijgt. In dit login schermpje vul je je wachtwoord in, maar sinds kort krijg ik geen karakter meer te zien als ik mijn wachtwoord invul, slechts een spatie voorheen was dit nog een stip. Heeft een van jullie soms enig idee hoe en waar de password character in windows xp ingesteld kan worden.

Greetings,

Killerapp

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Ik zet even [XP] in de titel, zodat deze voldoet aan Windows Operating Systems - Policy :)

Kan je nog wel steeds gewoon inloggen op die pc? Probeer eens het welkomstscherm uit en dan weer in te schakelen, misschien eens kijken naar de instellingen. Niet toevallig met tweakui of iets dergelijks dingen zitten veranderen?

Wat heb je zelf verder allemaal al geprobeerd en gezocht om dit op te lossen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie. Ik kan gewoon inloggen, dit is geen enkel probleem, maar het is vervelend om niets te zien. Ook heb ik m'n wachtwoord uitgeschakeld en wederom ingeschakeld dit had helaas geen effect.

Ik heb natuurlijk al op internet gekeken of er eventueel een tooltje is om het karakter in te stellen (zonder succes). Ook heb ik de powertools voor windows xp gedownload, helaas kon je hier geen karakter invoeren voor het wachtwoord. Daarnaast heb ik in de registry gezocht of er eventueel iets verwijst naar het karakter voor de login, ook hier had ik geen succes. Ook moet ik niet vergeten te zeggen dat ik mijn configuratiescherm afgespeurd heb, om het karakter ergens te kunnen instellen.

Mijn vermoeden is dat dit toch ergens in de registry te vinden moet zijn, maar mijn kennis van de interne huishouding van windows xp is te beperkt. Het zou ook nog kunnen zijn dat een programma iets in een dll bestand veranderd heeft, maar dit is alleen maar gissen.

Verwijderd

Als ik me niet vergis komt dat * karakter uit het lettertype Wingdings. Kijk eens of dat nog wel (goed) geinstalleerd staat op je PC.