Toon posts:

Probleem met IBM xserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem en ik heb al wat af gegoogled.

Ik heb een IBM xseries 220 modelnr: 8645.

Hierop had ik FreeBSD staan. Nu heb ik een Adaptec 2944UW toegevoegd omdat ik een HP Surestore 4/48 Library erbij heb gekregen.

Ik zag allebei de scsi controllers maar de 2944 gaf aan dat hij geen scsi boot devices vond.
opgezocht op internet, scsi bios moet je dan uitzetten.

Dan doe je dat maar de machine start niet verder op.
Aangezien het net een cleane installatie van Freedbsd was heb ik de schijf overnieuw geformatteerd en dacht ik overnieuw te beginnen.

Maar ik kom niet in het bios en ik kan dus niet zeggen dat ie van cdrom moet booten.
toen heb ik de card ook nog verplaatst van een 64bits pci slot naar een 32 bit omdat het maar een 32bit kaart is.
Nu ziet ie mijn interne scsi controller ook niet meer.

Ik weet even niet meer waar te beginnen, iemand een id hier?

edit: typefout verwijderd.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 19:07

Shuriken

Life is all about priorities

De 2944 is toch een HVD kaart? Die surestore ook?

[ Voor 25% gewijzigd door Shuriken op 28-03-2005 17:08 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

Topicstarter
Ja beiden zijn HVD, de library komt van werk en daar zat hij ook aangesloten op een 2944 en een 3944 omdat hij met 3 channels werkt, robot zit op op een aansluiting, drive 1 en 3 op nog een aansluiting en drive 2 en 4 op weer een andere.

Ik wacht nog op een 3944 kaartje waar ik de drives op ga aansluiten. Kan het zijn dat als ik maar gedeeltelijk aansluit dat mijn systeem hangt?

Waarom ik de andere kaart niet zie als ik de nieuwe kaart in de eerste 2 sloten stop is vanwege de bootvolgorde.

Als ik de kaart eruit haal start hij wel door.

Edit: nieuwe info toegevoegd.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 17:41 ]