Ik heb hier een PC gekregen ter reparatie, systeem startte ineens niet meer op, totaal geen reactie.
Heb het moederbord eruit gehaald, CPU en koeler erop, 1 reepje geheugen erin, PCI videokaartje en een voeding. Powerbutton aansluiting ff aangeraakt met een schroevendraaier --> geen reactie. Zit ook een ledje op het mobo die normaal altijd aan is als er spanning op staat, die is ook uit. CPU geheugen en videokaart eruitgehaald, dus alleen het moederbord met de voeding eraan. Zelfde verhaal weer. (De voeding is een andere dan in het originele systeem dus daar ligt het niet aan)
Als ik de voeding handmatig aanzet (paperclip verbuigen en tussen de groene en een zwarte draad van de ATX stekker, dan netspanning erop) gaat het ledje op het bord wel branden, verder gebeurt er (behalve een zacht "plop" geluidje uit het speakertje) niets. (Zowel met als zonder CPU/mem/vga geprobeerd)
Batterijtje heb ik ook al vervangen, cmos-reset jumper staat ook op de goede stand.
Ik kom er nu echt niet meer uit.
Iemand suggesties? Alvast bedankt
Edit: specs mocht het ergens nuttig voor zijn:
Mobo: ECS K7VTA3 v3.0
CPU: XP1800+, ook getest met een Duron 700
Geheugen: 2x 256MB PC2100 + 1x 512MB PC3200 (Getest met 1 256 reepje)
Voeding: QTec 450W, getest met een merkloze 300W
VGA: Radeon 9700Pro (getest met 1MB PCI kaartje)
Heb het moederbord eruit gehaald, CPU en koeler erop, 1 reepje geheugen erin, PCI videokaartje en een voeding. Powerbutton aansluiting ff aangeraakt met een schroevendraaier --> geen reactie. Zit ook een ledje op het mobo die normaal altijd aan is als er spanning op staat, die is ook uit. CPU geheugen en videokaart eruitgehaald, dus alleen het moederbord met de voeding eraan. Zelfde verhaal weer. (De voeding is een andere dan in het originele systeem dus daar ligt het niet aan)
Als ik de voeding handmatig aanzet (paperclip verbuigen en tussen de groene en een zwarte draad van de ATX stekker, dan netspanning erop) gaat het ledje op het bord wel branden, verder gebeurt er (behalve een zacht "plop" geluidje uit het speakertje) niets. (Zowel met als zonder CPU/mem/vga geprobeerd)
Batterijtje heb ik ook al vervangen, cmos-reset jumper staat ook op de goede stand.
Ik kom er nu echt niet meer uit.
Iemand suggesties? Alvast bedankt
Edit: specs mocht het ergens nuttig voor zijn:
Mobo: ECS K7VTA3 v3.0
CPU: XP1800+, ook getest met een Duron 700
Geheugen: 2x 256MB PC2100 + 1x 512MB PC3200 (Getest met 1 256 reepje)
Voeding: QTec 450W, getest met een merkloze 300W
VGA: Radeon 9700Pro (getest met 1MB PCI kaartje)
[ Voor 16% gewijzigd door Erik1 op 28-03-2005 17:01 . Reden: specs ]