Wat van de PC kapot?

Pagina: 1
Acties:

• XhaiKhaL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-08 10:13
Hallo,
Ik was net aan het klooien met mijn PC-Kast... Ik heb heb opengeschoefd omdat ik hem binnenkort wil gaan spuiten. Toen zag ik dat er aan de voorkant van de kastr 2 schroefjes ontbraken, niet dat dat erg was ofzo maar ik wou gewoon dat dat goed kwam en haal de schroefjes uit het "USB-plaatje" (kep 2 USB-poorten aan de voorkant van mijn PC), om de het usbplaatje vast te maken gebruikte ik lijm uit een lijmpistol, dat kan toch geen kwaad..? :S. Daarna wou ik het frontje van mijn DVD-brander eraf halen (LiteOn LDW-851S) hierbij knapte er iets... Het blad van de DVD-branders waar je normaal DVDs op legt "knapte" toen ik de PC daarna weer aan wou zetten detecteerde die de DVD-brander wel (ledje ging aan) en toen ik op de open/dicht knop drukte gebeurde er wel wat maar daarna viel mijn PC uit (dit was dus nog in de eerste 2 seconden van het opstarten). Ik haalde de DVD-brander eruit en zette de PC weer aan, ik hoorde de fan van de voeding en ik dacht ook dat ik de harde schijven hoorde (ik weet dat niet zeker ik voelde me nogal %&#*). Iig een fan, beebjes weet ik ook niet zeker...
Herkent iemand dit misschien en weet die wat er aan de hand is? Zijn misschien al mijn onderdelen kapot? :S Is er misschien kortsluiting ontstaan? Een vriend vertelde me eens dat wanneer er 1 onderdeel kapot is de rest ook kapot gaat...

Mvg Jan

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Beetje een wazig verhaal, maar ik denk dat je wat hebt gesloopt door je DVDRW frontje af te breken. Misschien kun je ff precies op volgorde opsommen wat je precies allemaal hebt gedaan en wanneer wat mis ging?

• XhaiKhaL
1. De kast opengeschroefd
2. Het "USB-plaatje" aan de voorkant vastgelijmt met lijm uit het lijmpistol.
3. Ik wou toen het frontje van de DVD-brander halen maar die zat vast aan de bovenkant, ik trok toen wat harder en toen knapte er iets, de DVD-lade schoot een stukje naar voren.
4. Ik zette de DVD-brander er weer in en zette de PC aan, het startte een paar seconden op ik hoorde een fan (van de voeding?) en het ledje van de DVD-brander brandde, ik wou kijken of hij nog open en dicht kon, maar nee en de PC viel uit.
5. Ik haalde de dvd-brander eruit
6. Probeerde de PC weer op te starten maar hij viel weer uit na een paar tellen

• ZeilDude
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-02-2022
Staat je speler nog 'aan' in je BIOS?

• MasterMike
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12-2025
Ligt er toevallig niet nog wat in de kast wat kortsluiting maakt..? Dat veertje ofzo..?:+

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMike op 28-03-2005 17:01 ]

• diederik77
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-12-2025
Als je de pc nu aanzet, hoor je dan ook biebjes? Of branden er ergens waarschuwingslampjes?

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je door het breken van het frontje van je dvdspeler de rest van de computer molt, dan zul je toch echt kortsluiting moeten maken.

Misschien heb je bij het openmaken iets anders per ongeluk kapot gemaakt? (is mij laatst ook nog overkomen :-( ) Bijvoorbeeld door je niet aan de aarding te ontladen voor je bezig ging?

• XhaiKhaL
Ik heb niet het forntje gemolt maar de CD-lade... Misschien dat daar kortsluiting is ontstaan, ik wil best wel proberen de PC aan te zetten maar gaat er dan niet alleen maar meer kapot?

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Je probeerde dus je frontje van je dvdspeler eraf te halen met de lade er nog in.
Meestal is het dan zo dat het frontje van de lade aan de lade vast zit maar ook niet door de opening door het frontje past.

Het lijkt mij dus dat je het frontje van de lade van de lade hebt afgebroken, in plaats van het eraf schuiven (meestal naar boven), doordat je het hele frontje eraf trok.

Verder kan er niet veel met je pc aan de hand zijn als ik het zo lees, misschien heb je ergens een kabel los getrokken toen je de dvd speler eruit haalde. Dat bijvoorbeeld een ide-kabel nog maar half vast zit op het moederbord.

• flapdrol85
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kan het ook zijn dat je USB plaatje kortsluiting maakt?
Op een USB poort staat namelijk 500mA.
Probeer het eens als dat plaatje niet aangekoppeld is

• XhaiKhaL
Ik heb net ff de 2de hdd, het usb-plaatje, en de floppy afgekoppeld, hij doet het dan nog steeds niet. Het rare is dat wanneer ik de voedingskabel erin stop de PC metteen begint met opstarten... Ik hoef niet eens op de "aanknop" te drukken. Ik denk dat ik de reset en de aan/uit knop heb omgedraaid, ik ga het blok dat er achter zit nu om te draaien.

• Erik1
  • Niet online
Ah je hebt dus ook al die stekkertjes van de knoppen en leds eraf gehad. Als je die er nou allemaal afhaalt en de powerknop goed aansluit ben je misschien weer een stap verder. Hij hoort niet gelijk op te starten als je de stroom erop zet (behalve als je dat instelt maar dat heb je neem ik aan niet gedaan)

Verwijderd

Controleer dan eerst eens je kabels (vooral die ATX-stekker ivm het zomaar opstarten). Trek verder alles eruit wat je niet nodig hebt (PCI-kabels etc). Zie je wel iets op het scherm verschijnen? Kom je in de BIOS? Vanaf waar gaat het fout? Krijg je foutmeldingen?

'hij doet het dan nog steeds niet' is natuurlijk niet echt duidelijk :+

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 17:37 ]

• Tasma
  • Laatst online: 06-08 17:12
je zult echt zelf systematisch alles er af/aan moeten koppelen om het probleem te vinden.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:18
Erik1 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 17:34:
Ah je hebt dus ook al die stekkertjes van de knoppen en leds eraf gehad. Als je die er nou allemaal afhaalt en de powerknop goed aansluit ben je misschien weer een stap verder.
Doe dat liever eens niet, sluit eens niets aan en verbind de PWR connectortjes eens met een schroevendraaier ofzo... dit klinkt namelijk ook heel erg als een powerknop die constant aanstaat, die "blijft hangen" zeg maar. (PC start direct op, gaat na paar sec weer uit... ed)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• XhaiKhaL
Probleem opgelost.

Ik heb alles er een voor een opnieuw ingedaan en dat werkte alleen de DVD Brander is kapot en het USB-plaatje moet ik alleen nog even aansluiten.

[ Voor 121% gewijzigd door XhaiKhaL op 28-03-2005 18:28 ]

• Erik1
  • Niet online
Je brander zou je eens kunnen proberen met alleen de stroomstekker eraan (geen IDE dus) en als ie nog fatsoenlijk open en dicht wil dan werkt ie misschien nog wel. Wel ff checken of er geen afgebroken stukjes plastic of veertjes of andere losse dingetjes in zitten.

• XhaiKhaL
Hij wil dus niet fatsoenlijk open en dicht :'(.Hij staat altijd iets open en dan wil die verder open gaan maar dan wordt hij weer geblokt en zo blijft hij snel met kleine slagen open en dicht gaan :'(, het was zo fijne brander, nog bedankt voor jullie hulp! :)

• XhaiKhaL
Ik wou nog even zeggen dat mijn DVD-Brander het ook weer doet :P, m'n pa is zo aardig geweest hem open te schroeven en er toen een kleine 3 kwatier in te klooien, dat heeft wel goed geholpen :P :D
Pagina: 1