Toon posts:

Kings Quest V (CD version)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel zeer veel oude adverntures nog omdat die gewoon zo vet zijn, maar nu heb ik voor het eerst een probleem. Normaal werkt het prima met 'run in VDMSound' maar nu niet. hij blijft hangen na de sierra tune en start niet door.

ook is er een windows installer maar die is voor 3.1 en '95 en werkt dus niet met XP. De game werkt alleen op 640x480x256 kleuren. maar die (desktop)mode kan ik niet doen. mijn vidkaart is daar te nieuw voor :) de laagste is 800x500x16bit

ook de properties met compatibility 256 kleuren en 640x480 werkt niet(ism met windows 95)

ik heb al heel wat uren met dosspellen aan de gang geweest om ze aan de praat te krijgen, maar hier houdt mijn fantasie op.

ik ga het nu met dosbox proberen. als het lukt roep ik wel ff :P in de tussentijd izjn suggesties welkom.

[edit] ok het werkt al. als je dosbox download moet je de dir van het spelletje(bv KQ5) mounten als drive. dan gewoon ff dos setup runnen en spelen. dosbos denkt dan dat je het vanaf de cdrom draait(of vanaf de install dir weet ik het :P) iig het werkt en die 1bit speech quality roelt hard :P

admin kan het deleten of laten staan voor andere dosspelletjes spelers met problemen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 16:04 ]

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-09 18:20
Ik zelf probeerde ook KQV (en ook VI en VII) te runnen, maar kwam niet echt ver. Dosbox nog niet geprobeerd. Mijn eerste ingeving was VPC met de Win3.1 diskettes die ik nog had liggen, maar dat wilde voor geen meter runnen. VPC emuleert een sounblaster pro, maar op een of andere reden werken zowel de dos drivers als de win3.1 drivers voor geen meter daarmee.

Win95 herkent de geemuleerde sbpro vanzelf, dus dat zou wel moeten lukken. Nadeel van VPC is wel dat het een beetje duur is voor alleen een enkel spel. Als je een snelle PC hebt kun je mischien ook Bochs proberen. Ik geloof niet dat dat project nog verder ontwikkeld wordt, maar de laatste versie van een jaar ofzo terug zou wel windows 3.1 of 95 moeten kunnen opstarten.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Verwijderd

Topicstarter
als je goed leest zie je dat het probleem als is opgelost :)

Normaliter werkt VDMSound prima, maar dosbox werkt ook uitstekend moet ik zeggen. vooral de animaties bij VDMSound lopen soms te schokken en bij dosbox niet. KQ VI en VII lopen prima in VMDSound.Je kan KQVII alleen beter in in dos(mode) draaien en niet met die brakke windows installer...

http://sourceforge.net/projects/vdmsound/
http://dosbox.sourceforge.net/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:52 ]