Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 19:40:
Het enigste wat ik nog niet goed snap is het update van de config files, telkens als ik iets emerge zegt hij dat ik de files moet updaten. Als ik typ etc-update, update hij dan AL de files op de harddisk die hij moet updaten? Ik heb er al wat over gelezen en blijkbaar kan hij ook dingen wissen die niet mogen gewist worden, en vanaf in het begin moet ik al kiezen tussen:
* -3 to auto merge all remaining files
* -5 to auto merge AND not use 'mv-i'
Ofwel -1 om af te sluiten, en aangezien ik het niet snap wat ik moet kiezen en niets over die 2 dingen vind op internet doe ik maar -1...
Je leest duidelijk niet goed.
Ten eerste hoef je niet perse etc-update te gebruiken, je kan ook dispatch-conf gebruiken en ten tweede, als je die boodschap goed gelezen had, je kan ook het nummer van de configfile indrukken, en dan laat hij de verschillen zien, en geeft je de optie de oude configfile te bewaren, vervangen of interactief te mergen met de nieuwe.
Ik snap niet waarom je aan Gentoo begint zonder dingen goed te lezen.
Maargoed, op een preek zit je niet te wachten, lees "man etc-update" eens.
Daarin staat bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
| etc-update will check all directories in the CONFIG_PROTECT variable. All config
files found in CONFIG_PROTECT_MASK will automatically be updated for you by etc-
update. See make.conf(5) for more information. |
En voor alles wat je als root doet, geldt dat het je complete systeem kan verneuken. D
Dus doe niks als je niet precies weet wat het doet.
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 28-03-2005 19:50
]