Ik ben bezig met een "simpele" opdracht voor school, maar het laatste gedeelte lukt me maar niet.
Ik heb een formulier waarmee ik wat gegevens in een MS Access database gooi. Met een "Invoeren" submit knop wordt alles weggeschreven in de database. Daaronder wordt een datagrid met de inhoud van de database weergegeven.
Wat ik wil is dat als op de "Invoeren" submit knop geklikt wordt niet alleen de gegevens weggeschreven worden, maar ook de datagrid meteen refreshed wordt met de net ingevoerde record.
Klinkt heel simpel, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb in de code voor de invoeren button een databind() aan de datagrid toegevoegd, maar dit werkt niet.
Als ik een aparte button maak met dezelfde databind() code en hier op klik, wordt de datagrid wel gerefreshed met de nieuwe record.
Dit is de code die ik gebruik voor de button:
Iemand een idee wat ik fout doe?
Ik heb een formulier waarmee ik wat gegevens in een MS Access database gooi. Met een "Invoeren" submit knop wordt alles weggeschreven in de database. Daaronder wordt een datagrid met de inhoud van de database weergegeven.
Wat ik wil is dat als op de "Invoeren" submit knop geklikt wordt niet alleen de gegevens weggeschreven worden, maar ook de datagrid meteen refreshed wordt met de net ingevoerde record.
Klinkt heel simpel, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik heb in de code voor de invoeren button een databind() aan de datagrid toegevoegd, maar dit werkt niet.
Als ik een aparte button maak met dezelfde databind() code en hier op klik, wordt de datagrid wel gerefreshed met de nieuwe record.
Dit is de code die ik gebruik voor de button:
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| void ToevoegenButton_Click(object sender, EventArgs e) { OleDbConnection conn; OleDbCommand cmdInsert; string sqlInsert, persoonId, voornaam, achternaam, adres, postcode, woonplaats; conn = new OleDbConnection("Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" + "Data Source=opdracht2.mdb"); conn.Open(); persoonId = persoonIdTextBox.Text; voornaam = voornaamTextBox.Text; achternaam = achternaamTextBox.Text; adres = adresTextBox.Text; postcode = postcodeTextBox.Text; woonplaats = woonplaatsTextBox.Text; sqlInsert = "INSERT INTO Persoon VALUES ('" + persoonId + "','" + voornaam + "','" + achternaam + "','" + adres + "','" + postcode + "','" + woonplaats + "')"; cmdInsert = new OleDbCommand(sqlInsert, conn); cmdInsert.ExecuteNonQuery(); persoonMxDataGrid.DataBind(); } |
Iemand een idee wat ik fout doe?