Toon posts:

SSH-sessie sluit niet altijd goed af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik ssh naar mijn server (standaard slackware 10.1, ssh 3.9p1) wordt soms, maar niet altijd, de ssh-sessie niet goed afgesloten (denk ik):

normaal zeg ik in de sessie "exit", dan komt er als antwoord "logout" en daarna "Connection to kitten closed". (kitten is mijn server). Maar regelmatig komt het voor dat alleen antwoord "logout" komt maar de connectie niet afgesloten wordt. Dit is zowel vanuit ssh op linux als putty op windows. Het venster met de ssh-sessie blijft dan dus in de sessie hangen, en ik kan 'm niet afsluiten met bijv. ctrl-c, ik moet of de terminal waarin ssh draait, of heel putty, afsluiten. In de logs kan ik er niets over vinden en toen mijn server nog slackware 10.0 draaide had ik er ook geen last van. Wat kan hier nou mis zijn?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

Sjonny

Fratser

waarschijnlijk heb je in zo'n sessie iets in de achtergrond gestart met & of ctrl-z/bg iets gedaan, of een tunnel opengezet ofzo. anyway, er staat nog wat open, waardoor ssh niet compleet exit omdat ie nog op uitvoer van stdout en stderr van die programma's/tunnels staat te wachten.

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Ik heb dit ook regelmatig, maar alleen bij sommige hosts.
Denk dat het iets te maken heeft met packetloss ofzo.

Bij ssh verbindingen over mijn lan heb ik er nooit last van.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik doe dat niet regelmatig, meestal check ik logs ofzo, maar 't zou kunnen dat ik een service gestart heb met een script waarin een & voorkomt .. maar die worden niet afgesloten als ik uitlog en dat is ook niet de bedoeling.

Als het zo is als jij zegt, is het dan normaal dat hij wel eerst "logout" zegt?

Verwijderd

Topicstarter
@fabio-c: ik heb 't ook op mn lan, maar ook vanaf internet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:17:
@fabio-c: ik heb 't ook op mn lan, maar ook vanaf internet.
Brak kabeltje ofzo?
Brakke router?
Een connectie die niet goed afgesloten wordt ofzo.
Bij logout sluit hij hem aan de serverkant af, misschien dat je router daar niet zo goed mee omgaat.

Ik heb vaak gezeur met omgebouwde speedtouch modems.
Die laten oa screen crashen bij een timeout van de connectie.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 10:55
Ik heb dit op 1 van m'n 15 servers heel regelmatig. Begrijp nog niet wat het is, ik upgrade ssh binnenkort maar eens. Draai Debian 3.0 stable overigens. De server wordt druk gebruikt, packet loss en dat soort dingen kan het eigenlijk niet zijn.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

pierre-oord schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:27:
Ik heb dit op 1 van m'n 15 servers heel regelmatig. Begrijp nog niet wat het is, ik upgrade ssh binnenkort maar eens. Draai Debian 3.0 stable overigens. De server wordt druk gebruikt, packet loss en dat soort dingen kan het eigenlijk niet zijn.
Ik heb het op zowel bsd openssh als op portable openssh, versie 3.6.1 en op versie 3.9pl1.
Denk niet dat het aan de software ligt.

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:28

Sjonny

Fratser

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:16:
Als het zo is als jij zegt, is het dan normaal dat hij wel eerst "logout" zegt?
jup .. heel normaal .. probeer het volgende maar eens:

sleep 5 & exit

en naar 5sec is je sessie pas weg

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
hee, inderdaad ja :) ik zal 's opletten wat ik gedaan heb als de sessie weer blijft hangen.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:41

BoAC

Memento mori

Dit komt waarschijnlijk door dat je deamons hebt opgestart.
Deze deamons sluiten bij het opstarten de stdout niet af waardoor de huidige wordt gebruikt (wanneer stdout wordt afgesloten wordt er automatisch weer een nieuwe geopend (voor printf ed) waardoor de stdout naar console weg is)

Verwijderd

BoAC schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:34:
Dit komt waarschijnlijk door dat je deamons hebt opgestart.
Deze deamons sluiten bij het opstarten de stdout niet af waardoor de huidige wordt gebruikt (wanneer stdout wordt afgesloten wordt er automatisch weer een nieuwe geopend (voor printf ed) waardoor de stdout naar console weg is)
Ik neem aan dat je daemons bedoelt?
En ik weet heel erg zeker, dat ik het vaak genoeg gehad heb zonder enige "deamon" op te starten.
Bijvoorbeeld na het controleren van wat logs.
Ik gooi het op demons. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 20:55 ]

Pagina: 1