[XP] Ntfs - indexeren network drives

Pagina: 1
Acties:

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ik heb in xp mijn c:\ schijf geindexeerd, zodat het zoeken wat sneller zou moeten gaan, en ik heb ook nog 4 netwerk schijven, die op m'n server staan en alleen op mijn pc gebruikt worden, nu wilde ik die ook indexeren, maar dat gaat niet vanaf mijn pc. Nu kan dat natuurlijk wel op de server zonder problemen lijkt me, maar de vraag is, ga ik dat over het netwerk ook merken? of wordt die index door windows bijgehopuden, en zal ik als ik vanaf het netwerk op m'n schijf zoek gewoon geen gebruik van de index kunnen maken? Iemand die dit weet?

PSN: DutchTrickle PVoutput

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met [google=indexing service network drives] had je diverse links gevonden naar nuttige info.

Je kan dit instellen in Computer Management bij Services & Applications > Indexing Service > Create new catalog :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Maverick
  • Nu online
euhm, ja dat weet ik, dat is toch ook helemaal mijn vraag niet

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me wel dat die catalogus dan ook locaal bijgehouden wordt...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Maverick
  • Nu online
sanfranjake schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:24:
Lijkt me wel dat die catalogus dan ook locaal bijgehouden wordt...
ja lokaal bijgehouden... wil dat zeggen dat het dan niet gebruikt wordt als ik vanaf een externe lokatie zoek op de schijven?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Ik geloof dat het zo is dat als jij lokaal (dus op je workstation) een extra catalogus aanmaakt van een netwerkschijf, dat hij lokaal (op je workstation) staat. Waarschijnlijk is het enige nadeel dat de boel 2 keer geïndexeerd wordt (zowel door jouw workstation als door de server).

edit:

Net even geprobeert. Hij kan wel toegevoegd worden als share (dus \\hostname\sharename), maar niet als een alias (z:\ (wat een alias is voor \\hostname\sharename) mag niet.

edit 2:

Sterker nog, een nieuwe catalogus _moet_ op de workstation liggen, de te indexen directories mogen wel op netwerk shares liggen).

[ Voor 39% gewijzigd door the_shadow op 28-03-2005 15:38 ]

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Maverick
  • Nu online
the_shadow schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:33:
Ik geloof dat het zo is dat als jij lokaal (dus op je workstation) een extra catalogus aanmaakt van een netwerkschijf, dat hij lokaal (op je workstation) staat. Waarschijnlijk is het enige nadeel dat de boel 2 keer geïndexeerd wordt (zowel door jouw workstation als door de server).

edit:

Net even geprobeert. Hij kan wel toegevoegd worden als share (dus \\hostname\sharename), maar niet als een alias (z:\ (wat een alias is voor \\hostname\sharename) mag niet.
aah
kijk, die edit doet het em, wilde namelijk net zeggen dat ik netwerk mappen niet lokaal kon indexeren, maar ik probeerde het met de alias. zal het eens met de sharenaam proberen :)

jup, met sharenaam wel gelukt tnx :)

[ Voor 3% gewijzigd door Maverick op 28-03-2005 15:40 ]

• Maverick
  • Nu online
klein kickje met een vraagje dat niet echt en nieuw topic waard is imho.
Heb nu het indexeren aanstaan, maar echt opschieten doet het nog niet, speciaal voor het indexeren laat ik m'n pc de laatste tijd aan, en hij staat nu al meer dan een week (!) continue aan, maar hij is nog steeds niet klaar met het indexeren, hij ratelt nog steeds regelmatig, maar niet continue. Dingen van mijn shares zijn nog steeds niet geindexeerd, hij's dus nog steeds met mijn lokale schijf bezig (80gb 5400rpm) is dat normaal dat dat zo lang duurt? Want als ie hier dan al meer dan een week mee bezig is, hoe lang gaat ie dan wel noen over de 760gb over het netwerk die in m'n server zit?

Pagina: 1