[XP] Welkomscherm niet laten laden

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Een tijdje geleden gaat het goed, maar door een onbekende oorzaak zie ik nu telkens welkomscherm eerst geladen in XP.

Normaal bij opstarten gaat XP meteen door naar desktop scherm. Nu opeens niet meer, ondanks maar 1 account. Nu kom ik telkens weer eerst bij welkomscherm, op mijn icoon klikken en dan ben ik er. Ik weet niet hoe het plotseling is gegaan, ik weet niet of ik iets per ongeluk heb aangeklikt/veranderd, maar ik wil nu graag weg hebben.

Ook in screensave mode springt ie ook naar welkomscherm. Dat heb ik voorheen niet.

Heeft iemand wat tips hiervoor? Het kan heel makkelijke oplossing zijn.
Ik wil nu geen welkomscherm meer zien laden. (alleen bij standby mode en account wissel mag dat wel)

• BartW
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
kies onder "Gebruikersaccounts" voor "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmeldenwijzigen". Vink hier de optie "Het welkomstvenster gebruiken uit".

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kijk eens in de mooie Windows Operating Systems FAQ ?

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Dit kan je oplossen met TweakUI uit de Microsoft PowerToys :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
bartwilgenhof schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:45:
kies onder "Gebruikersaccounts" voor "De manier waarop gebruikers zich aan- en afmeldenwijzigen". Vink hier de optie "Het welkomstvenster gebruiken uit".
Deze optie schakelt de grote welkomscherm uit en krijg je Windows 2000 alike login scherm.
Dat bedoel ik niet. De welkomscherm mag blijven staan, het moet alleen meteen door naar desktop gaan!

Dit is soort auto login zeg maar. Het blijkt dat ie nu opeens uitgezet is.

Bij setup van Windows kun je dat aangeven voor auto-login.
Sorry, het probleem is nu nog niet opgelost.

[ Voor 38% gewijzigd door MrDummy op 28-03-2005 18:13 ]

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-03 19:44
Waarschijnlijk een of ander .net account dat erin is gekomen. Moet je even onder accountbeheer kijken en deze uitschakelen/verwijderen geloof ik.

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Even FAQ Windows Operating Systems - FAQ gekeken.
Dit komt overeen, want ik heb net Framework 1.1 erop gezet. (voor Gatherer backup/beheer programma vanwege spel World of Warcraft)

Dat heeft geholpen. Bedankt! :)

---
Crashman schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:10:
Waarschijnlijk een of ander .net account dat erin is gekomen. Moet je even onder accountbeheer kijken en deze uitschakelen/verwijderen geloof ik.
Dat klopt, er is eentje van ASPNET bijgekomen. Met de FAQ oplossing boven is die nu weg.

[ Voor 43% gewijzigd door MrDummy op 28-03-2005 18:15 ]

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:18
Uitvoeren -> "control userpasswords2" gedaan? :P

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
WizZie- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:15:
Uitvoeren -> "control userpasswords2" gedaan? :P
Nee joh :P Niet nodig.

• Crashman
MrDummy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:13:
Even FAQ Windows Operating Systems - FAQ gekeken.
Dit komt overeen, want ik heb net Framework 1.1 erop gezet. (voor Gatherer backup/beheer programma vanwege spel World of Warcraft)

Dat heeft geholpen. Bedankt! :)

---

[...]

Dat klopt, er is eentje van ASPNET bijgekomen. Met de FAQ oplossing boven is die nu weg.
Mjah, om daarvoor het register in te duiken. Het verwijderen van dat account is genoeg. Maar 't is iig opgelost zo te horen. :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Crashman schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:07:
Mjah, om daarvoor het register in te duiken. Het verwijderen van dat account is genoeg. Maar 't is iig opgelost zo te horen. :)
.....totdat blijkt dat het verwijderen van die account andere nadelen heeft (zoals het niet juist werken van ASP.NET gerelateerde software)....

het "verbergen" van die account is dan al genoeg toch?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Crashman
BackSlash32 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:36:
[...]

.....totdat blijkt dat het verwijderen van die account andere nadelen heeft (zoals het niet juist werken van ASP.NET gerelateerde software)....

het "verbergen" van die account is dan al genoeg toch?
Als die gebruiker echt nodig is voor bepaalde .NET software waarschijnlijk wel dan. Ik heb nooit problemen gehad nadat ik het account heb verwijderd. En daarbij gebruik ik ook wel eens .NET gerelateerde software. Misschien dat het voor ontwikkelaars van .NET nodig is, maar ik vind 't niet echt fijn als er ineens een (verborgen) account op mijn computer wordt aangemaakt.

Pagina: 1