Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reisladers Tungsten T --> Tungsten T5

Pagina: 1
Acties:

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-09 21:35
Heb een tijd geleden voor m'n Palm Tungsten T een reisladerset gekocht, waarin een adapter zit met usb aansluiting, en een autolader (sigaretaansteker) met usb aansluiting. Hierop kon ik dan een usb kabel aansluiten (die dus ook op een gewone USB poort kon), waarmee de palm werd opgeladen: allemaal vrij logisch.

Nu heb ik een palmOne Tungsten T5 die standaard geleverd wordt met een USB kabel om te synchroniseren, maar tegelijk is dit een (druppel)lader. Ik vroeg me af of ik deze zonder al te veel problemen ook op de reis- en autolader kan gebruiken (eigenlijk vraag ik me af of deze laders eenzelfde spanning/stroom geven die in de range van normale usb-poorten valt.)

De specificaties op de stekkerlader:
Input 100-240vac 0.3A 50-60Hz
Output: 5.5 VDC 1.0A

Autolader:
Input: 12-24 Vdc
Output: 5.5Vdc; 700mA

Achterop de palm staat: 5.2V/ Max 1A (achterop de Tungsten T staat 5V/1A)

Uiteraard kan ik het gewoon proberen (denk ook dat het wel kan), maar ik vraag liever eerst of het in eerste kwaad zou kunnen alvorens ik m'n kostbare apparaatje opoffer....

Verwijderd

Dit kan gewoon, zolang de pda niet meer dan 700mA verbruikt tijdens het laden (erg onwaarschijnlijk).