[Chello] Datalimiet weg is nadelig?

Pagina: 1
Acties:

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Hier volgen mijn download en upload test.
Download:
Maximum snelheid voor chello classic: 4096 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 3121 Kbit/sec
390.1 KByte/sec
48.8 x ISDN
De behaalde snelheid is: goed

Upload:
Bestandsgrootte: 1991 Kbytes
Benodigde tijd: 39.8 seconden
Maximum upload snelheid voor chello classic: 1024 Kbit/sec
Behaalde upload snelheid: 400 Kbit/Sec
50.0 KByte/sec
6.3 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: laag

Zoals je kunt zien is de download snelheid in orde. Ik haal maar 3mbit ipv de beloofde 4mbit maar goed. Maar als je nu naar de upload test kijkt, ik heb 1mbit upload maar haal maar 400kbit!
En dit is in alles zo. P2P, FTP, Nooit haal ik een snelle upload.
Games zijn de afgelopen dagen onspeelbaar, ik heb een ping van 200+

Nu word er gezegt dat doordat de datalimiet weg is, de ingekochte band breedte door de gebruikers overschreden word en dat chello daardoor p2p zaken aan het afknijpen is. Nu knijpen ze kennelijk te hard en kan ik alleen nog op redelijk temp downloaden van websites. Al het overige internet gebruik is nouwelijks meer te doen.

Tot slot mijn vraag, Hebben er meer mensen last van dit verschijnsel?
en: Kan ik hiermee bij chello aankloppen en een schadevergoeding vragen?
Ik betaal wel voor de volle snelheid en ik krijg de helft!

• DDemolition
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-02 19:07

DDemolition

slopen is mijn lust en leven

een kennis van mij heeft ook maar 50 k down.

Volgens mij is een of andere n00b met de snelheids schuifjes bij upc aan 't klooien

[ Voor 7% gewijzigd door DDemolition op 28-03-2005 14:26 ]

Specs: Server, WS boven, WS beneden

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Maximum snelheid voor chello classic: 4096 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 3215 Kbit/sec
401.9 KByte/sec
50.2 x ISDN

De behaalde snelheid is: goed
Conclusie: Op dit moment heeft u een goede download snelheid

=====================================================

Bestandsgrootte: 3072 Kbytes
Benodigde tijd: 61.4 seconden
Maximum upload snelheid voor chello classic: 1024 Kbit/sec
Behaalde upload snelheid: 400 Kbit/Sec
50.1 KByte/sec
6.3 x ISDN
De door u behaalde snelheid is: laag

___________________________________________________________________________________

Dit zegt overigens weinig... Die download test gaat toch echt wel sneller al 400KB/s bij mij, zeker zo'n 500KB/s... De upload, tja, die is gewoon bagger, maar upload ik naar mijn FTP, dan gaat het rete snel :)

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
MrDrako schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:23:

Zoals je kunt zien is de download snelheid in orde. Ik haal maar 3mbit ipv de beloofde 4mbit maar goed. Maar als je nu naar de upload test kijkt, ik heb 1mbit upload maar haal maar 400kbit!
Je neemt een verbinding met maximale doorvoer van 4096Kbps. Dat is in de praktijk ~400KByte/s (even ruim 3000Kbps) omdat je nog met overhead te maken hebt. Je zult nooit op zo'n verbinding letterlijke datadoorvoer van 4096Kbps halen tenzij ze je eigenlijk ~4500Kbps leveren (zoals bijvoorbeeld Tiscali & Casema doen).

Of je geld terug kan vragen/krijgen, tja. Vragen kan altijd maar zal vrij zinloos zijn. Er worden immers op consumenten verbindingen geen enkele garanties beloofd (en dus ook niet verkocht zie de AV) die altijd gehaald moeten kunnen worden. En hoe wil je bewijzen dat de oorzaak bij hun en niet bij jou ligt.

Staar vooral ook niet blind op speedtest.nl etc. Wil door browserperformance nog wel eens heel erg afwijken.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 28-03-2005 14:38 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-02 22:14

MrDrako

nep ict'er

Topicstarter
Het gaat nu met name om de upload. Deze was totdat chello de datalimieten verwijderde altijd 80-100. Nu is ie meestal maar 20 kb/s. En de ping in games is ook pas sinds die dag.
Ik downloadde nooit zo veel maar nu ben ik de dupe van mensen die wel veel p2p gebruiken.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

bjck schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:37:
[...]

Je neemt een verbinding met maximale doorvoer van 4096Kbps. Dat is in de praktijk ~400KByte/s (even ruim 3000Kbps) omdat je nog met overhead te maken hebt. Je zult nooit op zo'n verbinding letterlijke datadoorvoer van 4096Kbps halen tenzij ze je eigenlijk ~4500Kbps leveren (zoals bijvoorbeeld Tiscali & Casema doen).
....................
Uit ervaring: onzin :) Met Chello's 4Mbit abo (Classic) kun je best zo rond de 500KByte/sec uitkomen.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Lees de forums op Chelloo Underground er maar eens op na.
Het schijnt dat UPC met het weghalen van de datalimiet een cap heeft ingevoerd op de P2P poorten.
Hoe of wat precies geen idee, val me er ook niet op aan want ik heb er de ballen verstand van, maar het schijnt zo te zijn heb ik vernomen van een collega van me.

• th3
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-07-2025

th3

mij hoor je niet klagen als ie wat slomer is. zolang ik maar lekker kan downloaden van usenet :). ik haal overigens gewoon rond de 470-490 van usenetserver.com en upload is ook max naar mijn webhost.

[ Voor 35% gewijzigd door th3 op 29-03-2005 00:39 ]

• Brakkie
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Brakkie

blaat

Chello knijpt torrentverkeer af; wat te doen? *

Zou het hiermee te maken kunnen hebben.

Systeem | Strava

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
upload perfect hier hoor. met azureus haal k ongeveer de hele dag wel rond de 110 kb/s upload

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• hugomeeuwes
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-01 08:23
Wat scarlet doet bij stadswonen studenten in Rotterdam is nog erger.
Vroeger hadden we een 8mbit verbinding en ik haalde dat soms ook nog (up en down), maar sinds okapi failliet is en scarlet de abonnee's heeft overgenomen is het teruggelopen naar 30KByte/s down en 3 KByte/s up. Het enige wat we nog kunnen is traag surfen en wachten op het laden van grote plaatjes.

Het is trouwens duidelijk afknijpen, want de snelheid is erg stabiel

Ze durven het trouwens nog ADSL te noemen.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:37

qless

...vraag maar...

hugomeeuwes schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 00:48:
Wat scarlet doet bij stadswonen studenten in Rotterdam is nog erger.
Vroeger hadden we een 8mbit verbinding en ik haalde dat soms ook nog (up en down), maar sinds okapi failliet is en scarlet de abonnee's heeft overgenomen is het teruggelopen naar 30KByte/s down en 3 KByte/s up. Het enige wat we nog kunnen is traag surfen en wachten op het laden van grote plaatjes.

Het is trouwens duidelijk afknijpen, want de snelheid is erg stabiel

Ze durven het trouwens nog ADSL te noemen.
ADSL kan natuurlijk nooit 8 Mbps up hebben.... Normaal is scarlet toch best aardig kwa snelheid

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

Verwijderd

chello is hier de afgelopen dagen heel langzaam. sommige sites laden best vlot (google, tweakers...) maar sommige andere sites duren dik 5 a 10 seconden met laden.

meer mensen hier last van?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 21:47 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
http://members.lycos.nl/epias/ is van iemand die tracht te bewijzen dat Chello aan het knijpen is.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-02 16:58
pven schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:56:
http://members.lycos.nl/epias/ is van iemand die tracht te bewijzen dat Chello aan het knijpen is.
en die inmiddels z'n modem ingeleverd heeft en van chello afgestapt is

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:44:
chello is hier de afgelopen dagen heel langzaam. sommige sites laden best vlot (google, tweakers...) maar sommige andere sites duren dik 5 a 10 seconden met laden.

meer mensen hier last van?
hee ik dacht al van wat is mun inet traag.........idd tweakers gaat redelijk goed maar andere sites duren veeel langer om te laden dan normaal. zijn die etters bij sjello nou weer aan het kloten. woonde ik g^^d maar niet in een bitstream gebied dan was ik allang pleite ................ grrrrrrrrrr

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
DaNiEl KuNsT schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:00:
[...]

en die inmiddels z'n modem ingeleverd heeft en van chello afgestapt is
Zover had ik het niet gelezen ... :X

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Pagina: 1