[15"TFT] Kleuren veranderen steeds van beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07-08 18:27
Ik heb al 3 jaar een analoog 15" TFT scherm en heb er nog nooit problemen mee gehad. Alleen begonnen de laatste tijd de kleuren heel gek te doen. Het beeldscherm was de ene keer weer te groen, dan weer te blauw en dan weer te rood.
Dit probeerde ik steeds te fixen door de betreffende kleur bij te stellen. Dat ging een paar dagen goed maar vervolgens werd een andere kleur weer te 'dominant'. Ik word alleen helemaal niet goed om dat elke paar dagen te gaan corrigeren. Het probleem is dus dat het niet 1 kleur is, maar alle 3 de basiskleuren die gek doen. Ik heb al de search gebruikt maar die topiucs zijn vaak alleen voor 1 bepaalde afwijkende kleur en niet als ze alle drie gek doen.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Andere kabel geprobeerd
- Drivers geüpdatet / oudere drivers geprobeerd
- GOT-search/Google gebruikt
- alle mogelijke electronische apparatuur weggehaald
- Kleurcorrectie tooltje van NVidia geprobeerd; corrigeerde goed maar dag later was een andere kleur weer fout

Specs:
- AMD Duron 1200 @ 1440
- Windows XP pro SP 2
- GeForce 4 mx 440-SE 64 MB DDR
- ForceWare 71.84
- Directx 9.0c

Ligt dit nu aan de videokaart; het beeldscherm of aan iets anders ?

Specs

Verwijderd

Ik denk de videokaart, probeer eens een andere, al is het maar een heel simpel dingetje....

• Bravebart
OK ik zal het even proberen met een andere videokaart...

Specs

• Bravebart
Dit lijkt wel goed te werken :D ; de kleuren zien er nu in ieder geval een stuk beter uit; alleen is het beeld nog een beetje flets en onscherp, maar daar moet nog wel wat aan te doen zijn...
Nu even afwachten of het zo blijft...

Specs

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Misschien is dat scherm gewoon wel gaar. Meestal zit er 3 jaar on-site garantie op beeldschermen, dus dan zou ik hem gewoon laten omwisselen.
Tenzij het probleem met een nieuwe videokaart echt opgelost is natuurlijk,

• Bravebart
Ja, dat ga ik dan misschien maar doen; met deze videokaart is het beeld nog steeds veel te blauw en ik krijg hem met geen mogelijkheid scherp, ik kan nergens een optie sharpness ofzo vinden. Dat wordt dan dus een nieuw schermpje :9 .

Maar iig bedankt allemaal _/-\o_ _/-\o_

Specs

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:49
als het probleem met de andere kaart alleen die scherpte is en dus niet die rare kleuren, ligt het waarschijnlijk dus ook niet aan het scherm.

het testkaartje (wat is het eig?) kan nl best een erg brak signaal geven, waar de TFT nog het beste van probeert te maken met dit als resultaat.
dat hij nu te blauw is kan ook goed komen door dat kaartje, als je daarvan de kleurinstellingen nog niet goed ingesteld hebt!

dus als de kleuren nu niet meer veranderen uit zichzelf zoals in de TS, maar stabiel te blauw, lijkt het mij meer aan de gebruikte kaart(en) te liggen...

heb je niet nog een andere monitor om ook mee te testen? weet je het iig zeker :)

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

• Bravebart
Ja ik heb net me oude kaartje geprobeerd met een ander 15" TFT scherm en daarmee geeft hij wel normale kleuren, en normale scherpte etc. Het ligt dus echt aan het beeldscherm. Maar iig bedankt allemaal _/-\o_

Specs

Pagina: 1