Toon posts:

[Access] Query in textbox

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Beginnend met een standaard text leg ik mijn probleem uit;
Na gezocht te hebben via de search kwam ik terecht bij deze post. Ik probeer dit dus ook maar na het openen van de query krijg ik geen gegevens.

Beschrijving van de situatie:

Database A bevat DVD, Rating
Query B bevat DVD uit Database A
Form C bevat textbox met button

Wat heb k gedaan; de volgende SQL code gebruikt in Query B
code:
1
2
3
SELECT DVD.DVD
FROM DVD
WHERE (((DVD.DVD)=[Forms]![Form1]![Text0:]));

Wanneer ik nu de query open kan ik 'iets' invoeren in een bericht daarna krijg ik enkel de kolom DVD maar geen gegevens. Uiteraard zelfde verhaal wanneer ik via het textkolom, in de form, zoek naar gegevens uit de database.

Wie kan me uitleggen wat ik fout doe

Vriendelijk bedankt,

mweirdo

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoofdlettergevoeligheid?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik op gelet

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-04 13:04
Misschien dat je in acces net iets andere sql code moet gebruiken (mijn docent vertelde dat tussen sql (oracle) en MySql ook kleine verschillen zaten, dus lijkt het mij dat miscrosoft in acces ook weer net iets andere Sql code gebruikt.

Misschien kan je het zelfde doen wat je nou gedaan hebt in de "GUI" van acces en dan kijken welke code daar ondergezet word door acces zelf?

(ben sql/acces n00b maar het is een idee)

[ Voor 8% gewijzigd door Lennart_1337 op 28-03-2005 15:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Klopt idd wat je zegt. Bedankt voor je input! :) Zou iemand voorbeeld van een Query kunnen geven want ik ken lang niet alle mogelijkheden. Misschien dat ik vanuit een voorbeeld zelf iets kan bouwen

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-02 08:33
De query zelf is prima (is zo te zien zelfs met de Access-querybuilder gemaakt, dus kan niet missen :)).
Als je deze query opent (terwijl het form gesloten is), kun je idd een waarde invoeren. Hier geef je een waarde op die voorkomt in het veld DVD in de tabel DVD.

Als je * opgeeft, krijg je dan ook geen resultaat?
Pagina: 1