XFX 6800GT > random 'artifacts'

Pagina: 1
Acties:

• Reemster
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-12-2023

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Daar ben ik weer met m'n eeuwige pc problemen. Na die problemen met die zwarte streep in beeld en uiteindelijk compleet zwart beeld had ik geRMA'ed en zeiden ze dat ie goed werkte. Toen eenmaal die vga terug was werkte hij bij mij ook weer 8)7 Afijn, 2 tot 3 weken werkte ie perfect totdat in CSS het hele beeld flipte. Het was zeg maar blokkerig en allerlei kleuren (de kleuren die ik als laatste in css zag voerden de boventoon). Dit heb ik dus ook in windows en zelfs in DOS (vanaf de 1e seconde na een reset). Ik heb het nu steeds vaker, maar waar in het begin daarna het beeld wegviel (alsof het beeldscherm geen signaal meer kreeg) blijft het beeld nu gewoon met die blokjes.

Ik weet iig dat het NIET de temperatuur is en er zit ook geen stof ofzo en ik hebt het zowel bij de officiele 71.84 drivers als bij de 71.90. De kaart is ook niet overgeclockt.
Ik zit nu op dezelfde pc maar dan met m'n GF4 TI waar alles goed mee werkt.

Denk ik alles gehad te hebben, krijg ik nu weer zoiets onmogelijks. En 3-4 weken geleden was ie nog getest en was er nix mis mee

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
*EDIT: foutje met posten, mijn excuses

[ Voor 85% gewijzigd door Reemster op 28-03-2005 18:15 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal duiden dit soort zaken op timingsproblemen.
Of zit de kaart scheef in het slot omdat bv je kast een beetje verbogen is?

Misschien dat je (onbewust) de boel toch iets te hard laat lopen?

Probeer de kaart eens in een andere PC zou ik zeggen.
Dan kan je misschien achterhalen of bv wat instellingen toch verkeerd staan voor je PC.

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik had onlangs artefacten met een 6800 LE direct nadat ik driver 71.84 had geinstalleerd. Met de 66.93 drivers was het probleem opgelost. Misschien het proberen waard?

Verwijderd

Welke voeding heb je en wat hangt er nog allemaal aan?

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
zalman 400W, is niet 't probleem. verder nix bijzonders, asus nforce3 mobo, maxtor sata hd, nec dvd-writer, amd 64 3200+

ik ga vanaav ff dvi-agp adapter van iemand lenen. zitten namelijk 2 dvi aansluitingen op de vga en ik heb een crt. mss dat dat ding gaar is (bijna te mooi om waar te zijn...)

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:40

Erw

Ik had ook artifacts met mn 6800 bleek mn AGPslot tezijn overleden.......

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
waarschijnlijk is het de dvi-agp adapter dat ie de hoeveelheid stroom die van de vga naar de monitor wordt gepompt niet aan kan. Dat zou betekenen dat de geleende dvi-agp adapter dus ook weer zal overlijden. Welke debiel stopt er dan ook 2 dvi-aansluitingen op een vga |:( Alsof niemand meer crt's gebruikt...

Verwijderd

omdat je van d-sub naar dvi geen mooi beeld krijgt, van dvi - dsub heb je nog steeds hetzelfde, omdat er bij de dvi 4 analoge stekketjes zijn. en zo kan iemand dus ook 2 tft's aansluiten maar ook 2 crt's

• Reemster

Reemster

Soul Reaver

Topicstarter
Dat zal dan wel, maar die adapters kunnen het dus helemaal niet aan (tenzij je alleen word en patience gebruikt ofzo) |:(
Pagina: 1