Toon posts:

Beste Keus Harddisk recorder

Pagina: 1
Acties:
  • 183 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zoek een harddiskrecorder met 80 gig harddisk maar welk merk is de beste koop?

Voor mij zijn de volgende dingen belangrijk:

-Hij moet een andere zender dan op dat moment op tv is kunnen opnemen
-Geluid moet minimaal zijn.
-Beeld zo perfect mogelijk
-Bediening vrij makkelijk.
-Prijs onder de 500 Euro

Wie kan me adviseren?

Misschien kunnen we de vele merken hier met elkaar vergelijken

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 12:38 ]

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-11-2025
Volgens mij heb je er zelf ook nog niks voor gedaan! :r

In een losstaande HD dvd-recorder zit een aparte tuner, dus hij kan sowieso een andere zender opnemen terwijl jij aan het zappen bent.

Geluid moet minimaal zijn????? Ikkuh niet snappie. kwaliteit geluid is mede afhankelijk van de kwaliteit van jou kabel. Denk dat je een kwaliteit mag van in principe beter dan VHS, maar beter dan jouw kabel kan leveren is natuurlijk niet mogelijk.

Beel zo perfect mogelijk, dan moet je digitale tv hebben, want gewone kabel heeft vaak redelijk veel ruis. Kijk eens in de winkel naar een stukje opname, denk ook niet dat dit snel een bottlenek zou zijn.

Bediening vrij gemakkelijk. Tsjah, zijn ze ook allemaal wel tegenwoordig. Ik heb zelf zo iets, hoe meer knoppen hoe makkelijker, want dan hoef je niet in rottige menu's te zoeken. Maar jah, het is tegenwoordig zo dat ze er steeds minder knoppen op doen.

Prijs onder de 500 euro. Bekijk het laatste krantje van de Expert eens.

Je kan niet alles weten, maar je had op zijn minst een model uit kunnen zoeken!

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:45

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
wil je ook een DVD-Recorder erin? dan moet je nog over nadenken of je DVD-R (JVC/Panasonic) of DVD+R (Philips) of een combo zoals Sony en LG en 'budget' merken...

Home Assistant Configuratie V&A

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:55
nevermind

[ Voor 96% gewijzigd door simon op 28-03-2005 13:37 ]

|>

Verwijderd

nevermind 2

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja je hebt gelijk ik had wat meer info erin moeten zetten.

Wat ik gevonden had op kieskeurig.nl was een phillips en een pioneer harddiskrecorder.
En over beide vind ik nogal plus en minnen.
Dus wat ik bedoel te zeggen ik niet weet welke ik moet kiezen, misschien is een ander merk zelfs beter .
En dan let ik op prijs, beeld,bediening en geluid van apparaat zelf(dat bedoelde ik met geluid minimaal)

Wie kan me dus zeggen waar ik geen miskoop aan doe !!!

Men zegt dat de PHILIPS DVDR520H 80 Gb dat die goed is

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 14:25 ]

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In de nieuwste consumentengids staat een test met twee modellen van Panasonic aan de top (zonder HD iets van 500 euro, mét het dubbele).

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Met belangstelling volg ik dit topic. Over de philips lees ik dat je er geen digitaal (tvhome) signaal mee kan opnemen. Dit is echter voor mij wel belangrijk. Wie kan hier iets meer over vertellen?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:42

Rayzman

+31 Rayzman

Er was al een topic over HDD recorders
betaalbare HDD recorders
Kunnen we het niet centraal houden?

specs pc

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik kan je Pioneer van harte aanbevelen, ik maak er zelf inmiddels een klein halfjaar gebruik van, na een paar maanden een JVC DR-M10B te hebben gebruikt. Die laatste heeft geen HD, verder wel prima kwaliteit. De hierboven beschreven problemen kwamen absoluut niet voor bij die van mij. Wel is de Pioneer veel intuitiever qua bediening. Beeldkwaliteit is prima.

Ik heb die recorders zelf verkocht en in de rustige uurtjes veel meer zitten proberen, prutsen, klooien, geef het maar een naam ;) De Philips snapte ik totaal niet, die neemt op in een timeshift buffer ofzo, stukje van de HD wat gereserveerd is voor het continu opnemen. Als je dan iets terug wil vinden in de lijst moet je het eerst "markeren voor opname" en daarna het buffer leeggooien ofzo, echt mega wazig. Mijn Pioneer neemt gewoon op en wat je opgenomen hebt staat in de index, met de titel die je eraan hebt gegeven.

Dus tsja, Philips vind ik niet echt geweldig, hoewel die TV gids (Guide+) wel lekker schijnt te werken. Sony heb ik ook nooit klachten over ontvangen, net als Panasonic. De kwaliteit schijnt erg goed te zijn (zelf helaas geen ervaring mee).

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heeft die Pioneer geen timeshift functie dan?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Jawel maar er is iets verschil in hoe de verschillende recorders opnemen, kijk maar hier:
Time slip, pauzeren live tv.. help !! ??

specs pc

• mrVB
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 10:03
Elke recorder met harddisc heeft een timeshift/timeslip functie. Dus ook die Pioneer.
De sony's, pioneers, en panasonics zijn de beste recorders tot nu toe. Vooral op het gebied van betrouwbaarheid en gebruiksgemak scoren ze hoog. De Sony heeft een nederlands menu. De rest engels. Bij Sony is er alleen A-B erase functie, Panasonic heeft ook nog een divide functie en pioneer heeft divide en combine er nog bij.

Jvc zou ik zeer zeker niet doen. Die krijgen allemaal op een gegeven moment te maken met software problemen. En de philips apparaten zijn wat lastiger te bedienen maar dat is een kwestie van wennen. Overigens werkt het guide + niet altijd goed hoor. Ik heb van veel mensen gehoord dat het na 4 weken nog steeds niet werkte, terwijl het bij sommige mensen na 2 dagen al werkte.

Binnenkort komen er nieuwe sony's en panasonics uit. Misschien de moeite waard om even 3/4 weken te wachten.

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

De hdd recorder met de beste recensies is de Sony RDR-HX900, in dit prijssegment dan.

Deze hdd recorder wordt inmiddels niet meer geleverd omdat er een nieuw model is geintroduceerd, deze wordt eind april beschikbaar. Sony RDR-HX710

Mijn vader wil ook een hdd recorder en ik hem hem deze geadviseerd, dus nog even geduld tot hij verkrijgbaar is.

Ik zou iig, zoals hierboven ook wordt vermeld nog een paar weken wachten. En dan je keuze maken tussen een panasonic of deze sony. Dit aan de hand van jou eisen.

[ Voor 20% gewijzigd door Bram op 29-03-2005 23:22 ]

• mrVB
De nieuwe Panasonic is al uit trouwens.

Panasonic DMR-EH50 met 80 gb. Opnameformaten: DVD-Ram, DVD-RW, DVD-R, DVD+R
Hij is op dit moment 599 euro.

Dit model heeft ook een nederlands menu en is supermakkelijk te bedienen. Tevens zit er een EPG functie ingebouwd, die ik nog niet uitgeprobeerd heb.
Nu al een topper vindt ik.

Over het design valt wel te twisten trouwens.

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Waar heb je hem dan zien staan want ik kon die EH50 nog nergens vinden.

specs pc

• mrVB
Rayzman schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:49:
Waar heb je hem dan zien staan want ik kon die EH50 nog nergens vinden.
Bij Correct in Rotterdam

• Rayzman

Rayzman

+31 Rayzman

Ja, in de prijslijst stond ie daar al een tijdje, de Sony Hx710 ook.
Maar hebben ze hem nu echt in de winkel staan?

specs pc

• mrVB
Rayzman schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 15:56:
Ja, in de prijslijst stond ie daar al een tijdje, de Sony Hx710 ook.
Maar hebben ze hem nu echt in de winkel staan?
De Panasonic staat er sinds donderdag.
De sony hx710 nog niet. Wel de hx210. zonder harde schijf dus. Dan kan je een beetje een indruk krijgen van het design. Het menu van de hx210 is wel drastisch veranderd. Ik denk dat dit ook het geval zal zijn bij de HDD modellen.
Pagina: 1