[XP]herkenning serial mouse ipv IR receiver via usb>serial

Pagina: 1
Acties:

• mr._Anderson
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

mr._Anderson

[Een man is nog geen Tweaker]

Topicstarter
Ik ben mijn notebook aan het inrichten als HTPC en daarom wil ik een seriele afstandsbediening aansluiten op mijn notebook waarop windowsXP draaid. Eerste probleem is dat er geen seriele aansluiting meer op zit en ik dus een usb>serial converter heb moeten inzetten.

Dit werkt vrij goed.

Note: ik heb voor beide apparatuur (converter en IR receiver) de benodigde software/drivers geinstalleerd.

Het volgende probleem is dat windows mijn IR receiver van de afstandsbediening als MS serial mouse herkent en installeerd, ook als ik hem de-installeer doet windows dat elke keer opnieuw na een reboot. Dit probleem komt vaker voor bij mensen en er zijn verschillende oplossing voor aangeboden.

Het toevoegen van de /fastdetect flag in de boot.ini zou ervoor moeten zorgen dat windows niet meer gaat detecteren wat voor hardware er zich aan de COM poorten bevind.

Wanneer ik de muis de-installeer dan komt hij bij de volgende reboot toch gewoon terug. In mijn opinie is dit omdat de com poort pas actief wordt wanneer windows de usb>serial converter heeft ingeladen, en ik denk dat de /fastdetect flag daar geen effect meer op heeft.

De tweede oplossing is dus het de-installeren van de MS serail mouse, dit werkt wel. Want na het de-installeren werkt mijn afstandsbediening in de programma's waarin hij moet werken, echter ik wil niet na elke reboot die MS serial mouse moeten de-installeren.

Heeft iemand een manier om ervoor te zorgen dat windows stopt met het herkennen van apparaten achter de com poort van de usb>serial converter?

1. het uitschakelen van de MS serial mouse werkt niet
2. de IR receiver is een Realmagic Hollywood+ remote
3. de converter is een Prolific usb to serial converter

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
Was er niet een /noserialmice switch voor de boot.ini ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:29:
Was er niet een /noserialmice switch voor de boot.ini ?
Dit was t/m Windows NT4.0 uit m'n hoofd en werkt hetzelfde als de /fastdetect flag.

-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net

Verwijderd

gewoon in apparaatbeheer die seriële muis disablen, dit werkt bij mijn seriële IR-reciever (marmitek)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 14:02 ]

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:01:
gewoon in apparaatbeheer die seriële muis disablen, dit werkt bij mijn seriële IR-reciever (marmitek)
Potver je hebt gelijk. Dit werkt.
Het rare is dat het lampje van mijn IR receiver dan niet gaat branden, echter wanneer je een programma opstart wat gebruik maakt van de receiver is de COM poort wel vrij en de remote control werkt dan wel.
Ik ben hier dus drie dagen mee bezig geweest en zoiets over het hoofd gezien! :(
Bedankt!

Voor de mensen die het op een rijtje willen hebben:

Ga naar hardware device manager, disable de MS serial mouse.
Reboot je pc en de afstandbediening/IR device zou zijn werk moeten doen zoals het hoort.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
mr._Anderson schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:55:
[...]

Dit was t/m Windows NT4.0 uit m'n hoofd en werkt hetzelfde als de /fastdetect flag.
Ja, sorry, ben een oude lul :)

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• mr._Anderson
  • Niet online

mr._Anderson

Topicstarter
StevenK schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:28:
[...]

Ja, sorry, ben een oude lul :)
We maken allemaal wel eens een foutje, stel al op prijs dat je probeerd te helpen :)

Pagina: 1