Toon posts:

tv als 2e monitor gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om met tv-out je tv als apparte monitor te gebruiken naast je normale monitor zodat je zeg maar je tv kan gebruiken om vanaf je pc een film te kijken en dat je dan tegelijkertijd je andere monitor nog heb om bv te inetten of gamen.

Ik heb al in de tvout faq gekeken en ookal wat met de drivers geprobeert maar ik kan alleen maar mijn beeld clonen. Ik heb een ati radeon kaart.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ja, dat kan. Tenminste, het lukt mij wel met mijn 9800se AIW.
welke drivers gebruik je dan? heb je hydravision geinstalleerd? en welke kaart heb je dan?

Verwijderd

Daarvoor heb je idd Hydravision nodig, kun je per programma aangeven op welke desktop hij moet draaien (je hebt dan dus 2 desktops, elk op 1 scherm).

• Rob_G
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-02-2023
Het kan ook gewoon met de ati catalyst control centre, dus de uitgebreidere standaard ati drivers. Dan zet je de tv op theater mode, en je bent klaar. Werkt perfect op mijn 9500 pro.

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb nu hydravision maar hoe krijg ik op me tv mijn film en op mijn monitor mijn game/internet/whatever? ik heb 2 bureaubladen gemaakt alleen hij wil er maar 1 tegelijk laten zien aan de help file had ik ook niks aan.

• Noork
  • Niet online
Ik dacht dat je "theater mode" hebt met een radeon kaart. Dat wil zeggen, alles dat op een overlay wordt afgespeelt, komt fullscreen op je 2e monitor/tv. Je hoeft dus niet 2 desktops te hebben om films alleen op je 2e monitor af te draaien.

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Als je Theather Mode inschakeld dan zet hij de overlay direct fullscreen op je 2e monitor(tv) wanneer je begint met afspelen. En op je 1e scherm kun je dan lekker door-internetten/whatever :)

Zonder Theather Mode moet je je bureaublad uitbreiden naar je 2e scherm (tv) via beeldschermeigenschappen, en dan kun je je film naar 2e scherm slepen. Wel even opletten welk programma je gebruikt, vaak gebeurd het dat zodra je fullscreen schakeld ze naar je 1e monitor springen.

//edit, tis een ati feature, dus helaasch niet voor nVidia

[ Voor 7% gewijzigd door phYzar op 28-03-2005 13:44 ]

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:24

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
het kan ook met de gewone catalyst drivers vanaf 4.9 (oid) dan kan je bij de 'Overlapping', 'opties voor Cinema modus' selecteren, daar kies je Cinema-modus, en je type tv 4:3 of 16:9, dan gaat die automatisch full screen op je tv, wanneer je n filmpje start met overlays aan (standaard in PowerDVD/ Windows Media Player etc..)
de tv moet op kloon modus staan... (zodat je wanneer je geen filmpjes kijkt hetzelfde beeld ziet op allebei)
en je kan niet gamen als je film aan het kijken bent, want dan gaat je geluid dubbel (tenzij je 2 geluidskaarten gebruik) en dan gaan ze allebei niet vloeiend, tenzij je n processor hebt met HT, dan kan het misschien wel lukken...

Home Assistant Configuratie GitHub V&A

Verwijderd

Op desktop:
- Rechtermuisknop > properties.
- Settings.
- Klik op het scherm met de 2 erin.
- Vink "Extend my Windows desktop onto this monitor." aan.
- Klik OK.
- Nu heb je een desktop over twee monitoren.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:49
phYzar schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:41:
Als je Theather Mode inschakeld dan zet hij de overlay direct fullscreen op je 2e monitor(tv) wanneer je begint met afspelen. En op je 1e scherm kun je dan lekker door-internetten/whatever :)

Zonder Theather Mode moet je je bureaublad uitbreiden naar je 2e scherm (tv) via beeldschermeigenschappen, en dan kun je je film naar 2e scherm slepen. Wel even opletten welk programma je gebruikt, vaak gebeurd het dat zodra je fullscreen schakeld ze naar je 1e monitor springen.

//edit, tis een ati feature, dus helaasch niet voor nVidia
Is er wel degelijk voor nvidia.

Display Properties -> Advanced -> je videokaart tabje -> Full Screen Video -> Full screen device -> "auto-select"

reactie op hieronder
Er zijn ook nog mensen die de search gebruiken en in de toekomst dit waarschijnlijk heel erg handig vinden om te weten in plaats van dat ze onwaarheden vinden en het maar opgeven

[ Voor 14% gewijzigd door OnTracK op 28-03-2005 14:26 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik cinema modus gebruik dan word me hele monitor vreemd beeld wat ook niet meer weggaat :/ plus dat alles nogsteeds op beide schermen word weergegeven. Als ik me tv als extended desktop doe word me main beeld ook helemaal gaar. Ik wil gewoon op me tv filmpje kijken en op me monitor tegelijk kunnen internetten.

• Noork
  • Niet online
OnTracK schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:50:
[...]
Is er wel degelijk voor nvidia.

Display Properties -> Advanced -> je videokaart tabje -> Full Screen Video -> Full screen device -> "auto-select"
Maakt niet uit. De TS geeft aan dat hij een Radeon heeft.
Pagina: 1