Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• deuxani
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-01-2023
Het zou me niets verbazen als dit al eens langs is gekomen in een bepaald topic over een Symbian S60 smartphone, maar omdat ik zeker weet dat heel veel mensen dit ook nog niet weten, even een topic er over en eventueel andere algemene tweaks.

Gister kwam ik na wat googlen het volgende tegen: de menusnelheid van je S60 telefoon (Nokia 3650, 6600, 7610, etc, Siemens SX1, Sendo X, etc) kan een stuk sneller door je "call log" of "vermeldingslijst" aan te passen. Dit is de lijst waarin al je gemiste, gebelde en ontvangen oproepen staan. Deze staat standaard op 30 dagen (wat inhoudt dat alle gemiste, gebelde en ontvangen oproepen van de afgelopen 30 dagen in deze lijst staan). Zet je dit echter op 1 dag (of helemaal uit, wat alleen niet zo slim is, aangezien je niet meer te zien krijgt dat je een gemist gesprek hebt) dan ligt je menusnelheid een heel stuk hoger!! Waarom dit verband houdt met je menusnelheid weet ik zelf ook niet, maar ik weet dat het werkt voor mijn SX1 en andere forums heb ik gelezen dat het heel erg helpt bij de 6600 en 3650. Als ik nu op de menu toets druk is het menu er ook in 1 keer. Niet meer een delay van een seconde en de meeste applicaties openen nu ook een stuk sneller.

WAARSCHUWING: Gemiste, gebelde en ontvangen oproepen van langer dan 1 dag geleden ben je wel kwijt. Dus als er een belangrijk nummer tussenstaat wat je niet hebt opgeslagen, doe dat eerst. :)

Ok, hoe dit aan te passen. Voor de SX1 gaat dat als volgt. Bij het standby screen, druk je joystick naar boven. Je komt nu in je Logboek. (Ook te vinden in je menu) Vervolgens klik je Opties » Instellingen » Duur vermelding lijst. » 1 dag. That's it!! Voor de 6600 (en waarschijnlijk andere Nokia's) is het Menu » Extras » Log » Options » Settings » Log Duration » 1 dag. Als je veel met je telefoon speelt dan merk je duidelijk een verschil in snelheid.

Ik hoop dat het voor jullie ook heeft geholpen!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

* iAR merkt het wel beetje ja! :) (van 30 naar 10)

[ Voor 60% gewijzigd door iAR op 28-03-2005 13:34 ]

Verwijderd

Thnx voor deze tip, mijn 6600 is namelijk zo traag als dikke p**p door een trechter. Ik ga het gelijk proberen!

Edit: het werkt idd, hij springt nu direct over naar het menu als je op de knop drukt, ook het switchen tussen menu's onderling lijkt sneller te gaan.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 13:40 ]

• accel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-05 18:46
Mooie tip en hij werkt echt op m'n 6600.

Voor mensen met de 5.27.0 FW op de 6600: Het logboek
is gewoon een onderdeel van je menu en zit dus niet verstopt in de
map >Extra<

Anders zoek je je een ongeluk net als ik 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door accel op 28-03-2005 15:33 ]

• tijmeng
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-11 20:33

tijmeng

Panasonic 7J

wat een toptip!! merci twerkt echt goed op mn sx1

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tip van het jaar :)
Het scheelt behoorlijk veel snelheid op m'n 7610, zeer waardevolle tip.

39

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 07:53
misschien ligt het aan mij... mijn 6600 met firmware versie 3.42.1 heeft helemaal geen snelheidswinst. Eigenlijk heb ik nooit gemerkt dat het langzaam gaat. (Ik heb wel al mijn menu's anders ingedeeld door alle veelgebruikte icons maar in het hoofdmenu te zetten en de rest in folders. (ik heb nu 9 icons en 3 folders)

• Kijoki
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-11-2016
WoW lekker gaat nu veel sneller.. Alleen denk dat ik em liever op 10 zet omdat ik anders mss een belangrijke gesprek mis :P
Pagina: 1