Toshiba Tecra 8200 gaat niet meer aan, power-on lampje brand

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 11:08
He die tweakers.

Ik heb een vaag probleem.
Gister deed ik gewoon me laptop uit. Dus windows afsluiten.
Ben toen op bed gegaan, en toen ik vanmorgen de laptop weer aan wou doen bleek hij nog aan te staan. Nou ja tenminste het power-on lampje brand. Maar voor de rest deed hij niets. Dus geen blower, beeld of hdd die draaide. Ok dus ik heb hem uitgedaan door de powerknop ingedrukt te houden totdat hij uitging. Probeerde hem toen weer aan te krijgen maar alleen het power-on lampje ging aan voor de rest helemaal niets.

Heb de batterij er al uitgehad, resetknopje al ingedrukt maar helemaal niets.

HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP HELP

The ones with the greatest power protect those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
Probeer op te starten met zo weinig mogelijk onderdelen(dus geen hdd, geen cdrom/floppy, 1 geheugenbankje enz). Start hij nu? zo ja: bij elke start onderdelen toevoegen, zo kom je aan het defecte onderdeel. Kijk ook eens in de hangen en opstarten troubleshooter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

Misschien heb je in die paar seconden het knopje wel kapot gedrukt waardoor die simpelweg niet meer aangaat. Als je er helemaal niet uitkomt zou ik dan gewoon even dat ding voorzichtig openmaken en de contacten hier controleren. Kan niet zo snel een manier verzinnen om hem op een andere manier aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
@tha_bulldog

Heb alle losse onderdelen er al uit gehad. Maar doet dan ook niet. Alleen de poweron led

@HereIam

Als die poweron knop stuk is waarom gaat het poweron led dan wel aan en als ik hem een tijdje ingedruk weer uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
De batterij er eens uit halen, en dan op de powerknop drukken. Zo is hij (normaal) gereset, en werkt hij ws weer wel. Heb ik ook moeten doen toen ik een bos-update had gedaan van een laptop, en hij niet meer wilde werken.

[ Voor 31% gewijzigd door naftebakje op 28-03-2005 14:06 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 18-06 17:43

Sayko

Knowledge Is Power

Ik had het zelfde met mijn hp pavilion. Ophgestuurd naar hp binnen 2 dagenw as ie weer terug: kapotte mobo. Ik ben weer 343 euro lichter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:16
haal anders eens alle onderdelen voor zover mogelijk eruit en laat de laptop een nachtje staan, mijn tecra 8000 leefde overigens ook weer door een duw te geven boven het toetsenbord, was een los contactje wat tot dusver niet meer losgekomen is :) had toen ook een brandende power LED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Batterij er ook uitgehaald en toen de powerknop ingedrukt werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112308

blueline schreef op maandag 28 maart 2005 @ 13:54:
@HereIam

Als die poweron knop stuk is waarom gaat het poweron led dan wel aan en als ik hem een tijdje ingedruk weer uit ?
Ohw dacht dat het lampje brandde omdat je de netvoeding er op had zitten of zo en dat je hem alleen niet aan kon zetten :P
blueline schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:29:
Houdt hem met de batterij eruit wel minimaal 30 seconden ingedrukt, dan lopen alle condensators en zo leeg.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 112308 op 28-03-2005 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:30
blueline schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:29:
Daarna heb je toch de batterij teruggestoken en opnieuw op de powertoets gedrukt hoop ik... want zonder energie kan hij niet werken. Toch ff checken :+

@hereiam: idd, das de bedoeling, net als bij een ATX reset voor een desktop: alles zonder spanning steken.

[ Voor 14% gewijzigd door naftebakje op 28-03-2005 14:36 ]

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
Powerknop 40 sec ingedrukt gehad. En toen weer proberen aan te krijgen. NOPE

Het rare is dat als je FN-knop indrukt dat er wel een fnlampje gaat branden.

[ Voor 35% gewijzigd door blueline op 28-03-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blueline
En wat bleek.

Nieuw geheugen erin, en alles doet het weer.
Maar dan nog vind ik het raar dat hij dan niets doet, piepje ofzo.

Maar goed ik weer blij :)

(mag wel geclosed worden)

Pagina: 1