Ben op zoek naar een extra sata-HD van 200 Gb. Deze zal voornamelijk worden gebruikt voor de opslag van dvd-films en grote bestanden. Heb een beetje rondgekeken en twijfel tussen de Maxtor (6Y200M0) en de WD (WD2000JD). Aangezien mijn pc in mijn kamer staat stel ik een stille HD op prijs. Voor zover ik na heb kunnen gaan is de WD aanzienlijk stiller. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze schijven? Wat raden julie aan? Ben benieuwd naar julie reacties. Alvast bedankt.
voor stilte moet je de WD nemen en ja WD is zowieso wel ok ,en natuurlijk heb je altijd voor en tegenstanders van een merk maar ja is net wat je ervaringen ermee zijn.
dus koop in ieder geval bij een zaak met goede service en dan komt alles goed.
Hierover zijn voldoende topics en reviews op het internet te vinden.
Mijn voorkeur gaat uit naar Western Digital.
Mijn voorkeur gaat uit naar Western Digital.
Western Digital 
Heb er hier 6 schijven ervan inhangen en werken perfect! weinig geluids productie!
Heb ook nog een server staan met een Maxtor hdd.. dat ding ratelt aan een stuk door dus die vervang ik binnenkort ook nog een keer voor een WD..
Lijkt me duidelijk dus
Heb er hier 6 schijven ervan inhangen en werken perfect! weinig geluids productie!
Heb ook nog een server staan met een Maxtor hdd.. dat ding ratelt aan een stuk door dus die vervang ik binnenkort ook nog een keer voor een WD..
Lijkt me duidelijk dus
Zolang je niet bepaalde "extra loud edition" pakt, dan is het goed. Ik heb hier idd zo'n 160GB WD die volgens reviews 5dB meer kabaal maakt dan de andere WD's.alienwish schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:21:
voor stilte moet je de WD nemen en ja WD is zowieso wel ok ,en natuurlijk heb je altijd voor en tegenstanders van een merk maar ja is net wat je ervaringen ermee zijn.
Maxtors worden met de maanden luider.
Ik zou ook voor de WD gaan, hier vele slechte ervaringen met Maxtor, kan toeval zijn. Maar ik heb 3 schijven gehad die binnen het jaar kapot gingen.
In m'n eigen pc hangt nu de 200 GB WD S-ata en dat bevalt prima. Ik heb btw nog nooit een kapotte maxtor schijf gehad. Maar das puur geluk.
In m'n eigen pc hangt nu de 200 GB WD S-ata en dat bevalt prima. Ik heb btw nog nooit een kapotte maxtor schijf gehad. Maar das puur geluk.
Ik heb beide schijven (niet goed gelezen, gaat over S-ATA schijfjes en die heb ik niet) en de WD schijven zijn zeker een heel stuk stiller (is ook wel nodig als je er een stapel in een server stopt)Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:14:
Zijn er mensen die ervaring hebben met deze schijven? Wat raden julie aan? Ben benieuwd naar julie reacties. Alvast bedankt.
En buiten dat lijkt het uitvalratio bij die WD schijven ook een stuk lager te zijn dan bij die Maxtor schijven, van de 14 WD2000JB schijven die ik heb (twee zijn er inmiddels naar een vriend van me) heeft er nog geen 1 problemen gegeven.
Die Maxtor was direct al DOA en de huidige wil af en toe ook kuren hebben, daar zou ik iig niet voor gaan dus.
[ Voor 6% gewijzigd door Wolfboy op 28-03-2005 11:53 ]
Maxtors gaan vind ik wel erg snel defect. Meestal binnen een jaar is het al wel raak
Ze doen dan iig al wel moeilijk.
WD nog geen problemen mee gehad.
WD nog geen problemen mee gehad.
Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)
nee ok das logisch maar ja wie koopt er nou een loud edition als je ook een silent kan hebbe.rapture schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:31:
[...]
Zolang je niet bepaalde "extra loud edition" pakt, dan is het goed. Ik heb hier idd zo'n 160GB WD die volgens reviews 5dB meer kabaal maakt dan de andere WD's.
Maxtors worden met de maanden luider.
o en btw neem een raptor als je echt wilt boosten
Vroeger hadden Maxtors meer uitval. De laatste tijd heb ik Maxtor omdat die sneller zijn. Geen problemen mee.
However is de nieuwe Diamondmax 10 lijn echt snel. Ik heb wat vergelijkende sites doorgenomen en kwa geluid boeit het niet bepaald veel. Voor mij zelf is prestatie heel belangerijk, en dat hebben de Maxtors(consumentenlijn) in tegenstelling tot de WD's(consumentenlijn) die zijn hoe dan ook wat langzamer.
However is de nieuwe Diamondmax 10 lijn echt snel. Ik heb wat vergelijkende sites doorgenomen en kwa geluid boeit het niet bepaald veel. Voor mij zelf is prestatie heel belangerijk, en dat hebben de Maxtors(consumentenlijn) in tegenstelling tot de WD's(consumentenlijn) die zijn hoe dan ook wat langzamer.
Tja, persoonlijk zou ik toch een Seagate disk overwegen als je echt stil wilt.
Als je echt wil kiezen tussen WD en Maxtor zou ik toch kiezen voor WD. Maxtor is erg lawaaierig, WD is ook niet superstil (gaan na verloop van tijd behoorlijk piepen is mijn ervaring) maar altijd nog stiller dan Maxtor.
Als je echt wil kiezen tussen WD en Maxtor zou ik toch kiezen voor WD. Maxtor is erg lawaaierig, WD is ook niet superstil (gaan na verloop van tijd behoorlijk piepen is mijn ervaring) maar altijd nog stiller dan Maxtor.
De Diamondmax 10 serie komt op sommige gebieden al aardig in de buurt van de raptor. Ik ga eens die review zoeken die mij besloten een Maxtortje te kope.alienwish schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:37:
[...]
nee ok das logisch maar ja wie koopt er nou een loud edition als je ook een silent kan hebbe.
o en btw neem een raptor als je echt wilt boosten
<EDIT GEVONDE!>
reviews: Seagate Barracuda 7200.8 400GB review
Uit deze review komt maxtor goed uit kwa presatie. Over de geluidsproductie ja... die zitten allemaal rond de 40decibel en de een is wat hoger dan de andere.
[ Voor 21% gewijzigd door Sharkys op 28-03-2005 11:49 ]
Ik had pas een 160GB Seagate(op me stage), die werd weer zeer warm!, dus ik heb het idee dat het nooit goed is.Terw_Dan schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:40:
Tja, persoonlijk zou ik toch een Seagate disk overwegen als je echt stil wilt.
Ik hoor de laatste tijd een hoop negatieve verhalen over Maxtor, terwijl ze vroeger zo bekend waren om hun betrouwbaarheid.
Ik zou ook voor WD gaan. Ik heb er zelf ook 2 schijven van en zonder problemen.
Ik zou ook voor WD gaan. Ik heb er zelf ook 2 schijven van en zonder problemen.
Hier ook 3x een WD verspreid over 2 PC's. Prima dingen, ik vind ze niet superstil, maar ik had een tijdje een Seagate gebruikt (nu lekker stil in de XBox). Ook nog Maxtor gehad, welke inderdaad luider is dan de WD (en iets te snel kapot ging).
Ik zweer bij WD als ik nieuwe ruimte nodig heb.
Ik zweer bij WD als ik nieuwe ruimte nodig heb.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Neem een Samsung, die zijn erg stil en worden niet erg warm. Het zijn dan wel niet de snelste schijven en ze gaan maar tot 160 GB maar als je stil, koel en degelijk wilt moet je voor Samsung gaan. Ik wil binnenkort ook een Samsung schijf in mijn server hangen, had graag een 250 GB oid maar als hij dan veel meer geluid maakt e.d. dan neem ik genoegen met 160 GB
Ik snap al die negatieve verhalen over Maxtor niet, heb er hier 6 24/7 draaien zonder dat er ooit een kapot is gegaan. Sterker nog een 5 jaar oude afgeschreven heeft een WD moeten vervangen als disk waar het OS op stond....
Verwijderd
Heb zelf een samsung spinpoint sata 160gb Hij is erg stil. Heb ff met benches vergeleken met Western Digital Caviar 160gb sata en de Samsung won het toch wel met 10%. Komt nog bij dat die caviar niet de stilste was. En een vriend van me heeft een 160gb Sata maxtor, en dat is een enorme geluidsbron. Ik zou dus samsung aanradenGH45T schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:47:
Neem een Samsung, die zijn erg stil en worden niet erg warm. Het zijn dan wel niet de snelste schijven en ze gaan maar tot 160 GB maar als je stil, koel en degelijk wilt moet je voor Samsung gaan. Ik wil binnenkort ook een Samsung schijf in mijn server hangen, had graag een 250 GB oid maar als hij dan veel meer geluid maakt e.d. dan neem ik genoegen met 160 GB
We kunnen hier allemaal wel onze persoonlijke ervaringen met verschillende merken schijven posten (wat ook nog eens tamelijk irrelevant is omdat het ene type nogal kan verschillen met het andere type van hetzelfde merk. Zo is mijn luidste disk b.v. een WD) maar bottom line is dat er genoeg reviews te vinden zijn over moderne S-ATA disken. Op basis daarvan kun je je keuze wel maken
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()