Toon posts:

Spel blijft maar crashen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben geen fanatieke gamer maar er zijn wel 2 spellen waar ik gek op ben en vaak speel,namelijk Winning Eleven 8 international en NBA Live 2005.

Tijdens t spelen (WE8 en NBA) komt t vaak voor dat mijn spel plotseling blijft hangen,daarna gaat mn monitor na enkele seconden op standby en komt t beeld niet meer terug,met als gevolg dat ik genoodzaakt ben om mn pc uit te zetten dmv powerknop inhouden.

Heb uiteraard andere driver geprobeerd voor mn videokaart,en ik merk dat t steeds sneller gaat wat betreft t crashen van t spel...eerst kon ik nog wel een uur spelen.Nu zijn dat maar 5 minuten en het spel crasht!

Dit is gebeurt na een upgrade van mn pc,namelijk een nieuwe moederbord en videokaart.
Ik zelf denk dat het na een verse windows installatie t probleem zou oplossen maar daar ben ik niet zeker van en heb daar eerlijk gezegd ook geen zin in!Mischien is er iets wat ik niet weet tussen de fanatieke gamers en wacht op tips of suggesties.
Alvast bedankt

Systeem :
P4 intel 1.6ghz
512mb ddr
P4P 800E- deluxe
Ati Radeon 9600XT
Soundblaster 5.1

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:03
nieuwe moederbord + videokaart --> nieuwe install van windows, anders draait het nooit stabiel

[ Voor 10% gewijzigd door yamahabest op 28-03-2005 11:03 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:24
Tja, met zo weinig info kun je er weinig van zeggen... Wat heb je zelf al gedaan?

Na een moederbordupgrade moet je Windows wel opnieuw instaleren. Dit is de meest voor de hand liggende oplossing.... Maar misschien trekt je voeding het nieuwe systeem niet, is een onderdeel van je comp defect... Oftewel test eens wat, geef meer info en doe een windowsinstall...

Overigens hoord dit niet in Spielerij thuis, aangezien het me een hardwareprobleem lijkt en geen probleem van 1 van de spellen....

[ Voor 16% gewijzigd door L.N. op 28-03-2005 11:06 ]

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
wat voor voeding heb je? dat zou namelijk ook wel eens kunnen uitmaken, ik weet niet wat voor systeem je eerst had, maar de voeding is een erg belangrijk punt.

en hoe heb je de drivers ge-update? eerst uninstall van de oude, of rechtstreeks eroverheen (uninstall is beter).

edit:
SHIT! net te laat :D

[ Voor 7% gewijzigd door nick_haak op 28-03-2005 11:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ben vergeten bij te zetten dat ik dat uiteraard wel heb gedaan...ik heb 2 partities c: en d:
waarbij ik op d: mijn windows installeer...heb na t upgraden van mn pc d: geformatteerd en Windows geinstalleerd (de spellen staan wel op c:)

Verwijderd

Topicstarter
kijk dat heb ik dus vergeten bij te melden:)
ik heb namelijk ook meteen maar een nieuwe voeding aangeschaft,namelijk een Zalman ZM300B-APS 300 Watt

• nick_haak
ik neem aan dat je die spellen wel opnieuw hebt geinstalleerd na je windows reinstall? anders is dat misschien een idee :)

edit:
300 watt is misschien wat weinig, ik denk dat het misschien wel zou kunnen, maar vrij krap :(

[ Voor 32% gewijzigd door nick_haak op 28-03-2005 11:10 ]

• L.N.
Kun je wat meer info over je voeding geven (merk, hoeveel Watt)? Heb je de spellen ook opnieuw geinstalleerd? Wat zijn je voltages? Wat is de temperatuur van je proc?

Te laat met mijn reactie

[ Voor 12% gewijzigd door L.N. op 28-03-2005 11:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
nick_haak schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:09:
ik neem aan dat je die spellen wel opnieuw hebt geinstalleerd na je windows reinstall? anders is dat misschien een idee :)
bedankt voor je tip maar dat heb ik uiteraard ook gedaan.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:27
@nick_haak die voeding gaat 't wel trekken. Hij heeft ook geen stroomslurpende onderdelen in z'n PC en die voeding is een a-merk voeding dus... het kan maar kleine kans :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht nog even af ,mischien dat iemand met een oplossing komt.
En anders ben ik genoodzaakt om d: te formatteren en Windows opnieuw te installeren grrrrr!
Baal er wel van :|

En hopen dat het de oplossing is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
m33p schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:12:
@nick_haak die voeding gaat 't wel trekken. Hij heeft ook geen stroomslurpende onderdelen in z'n PC en die voeding is een a-merk voeding dus... het kan maar kleine kans :)
Inderdaad,dat is ook het laatste waar ik aan denk...heb geen sloomslurpende onderdelen...

• yamahabest
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:03
heb je alle drivers wel geinstalleerd, dus ook chipset drivers enzo?

btw, waarom heb je windows op d staan, dat installeer je toch normaal gewoon op c?

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:58

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Stomme vraag misschien, maar staat die 9600 XT op agp 8X :? Zet hm dan naar 4X, gezien:

• Het kwa performance geen reet uitmaakt :P
• Veel van de 9600XT's moeite hebben met AGP 8 X (heb dit bij andere ook gezien, echt maf :X)

Xbox Live ID:Notna8310

• L.N.
De voeding moet het inderdaad wel trekken. Wat is de temperatuur van je proc? Een hitteprobleem is goed mogelijk...

Verwijderd

Topicstarter
yamahabest schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:16:
heb je alle drivers wel geinstalleerd, dus ook chipset drivers enzo?

btw, waarom heb je windows op d staan, dat installeer je toch normaal gewoon op c?
Ja hehe ,uiteraard heb ik dat gedaan..
en wat maakt het uit waar ik mn windows op zet?? Als ik wil zet ik m R: ofzo :O

• nick_haak
heb je niet nog ergens een harddiskje van een paar gigabyte, waarop je even windows kan zetten (de harddisk(s) die er nu inzitten eruit halen, en tijdelijk andere schijf erin, en dan testen of de spellen het wel goed doen op een verse windows installatie op die andere schijf.

Verwijderd

Topicstarter
LuukNouwen schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:18:
De voeding moet het inderdaad wel trekken. Wat is de temperatuur van je proc? Een hitteprobleem is goed mogelijk...
Ik kijk regelmatig tijdens t spelen naar de cpu temp (asus probe progje)
en hij komt niet boven de 40 graden ..dus dat is t probleem niet

Verwijderd

Topicstarter
Notna schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:17:
Stomme vraag misschien, maar staat die 9600 XT op agp 8X :? Zet hm dan naar 4X, gezien:

• Het kwa performance geen reet uitmaakt :P
• Veel van de 9600XT's moeite hebben met AGP 8 X (heb dit bij andere ook gezien, echt maf :X)
Is dat zo?Maakt t kwa performance echt niks uit????????Lijkt me sterk...even 3d mark draaien met 4x agp en 8 x agp en mischien heb jij wel gelijk;)

Modbreak:Zou je in het vervolg de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) willen gebruiken als je iets toe te voegen hebt kort na je vorige reactie. Dat scheelt nogal in leesbaarheid van dit topic en voorkomt monologen ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Crash op 28-03-2005 12:42 ]

Verwijderd

jep maakt niks uit echt niet. ik moest mn radeon 9600pro ook op 4x ipv 8x keer doen anders ging die na een tijdje vastzitten, dus het zou best een kunnen.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 21:35
Gebruik anders in plaats van de originele Ati Drivers eens de Omega drivers, geven bij mij ook minder problemen. Tijdens de installatie geeft die ook nog wat mogelijkheden voor 9600 kaarten die problemen geven met standaard drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb m op 4x gezet maar heeft niet geholpen...
had ook meteen mn soundblaster uitgeschakeld en de geintegreerde audio op de moederbord gebruikt maar heeft ook niet geholpen:(
denk dat ik maar ga formatteren...zucht

Verwijderd

Topicstarter
na aantal testjes op mn pc kwam ik er achter (hehe) dat het hoogstwaarschijnlijk aan mn videokaart lag,dus heb ik m netjes terug naar Mycom gebracht en kreeg meteen een nieuwe!Goede service!!!
En hij loopt nu als een zonnetje..topic kan dicht? :9

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Topic mag fijn afzakken in de donkere krochten van SPV ;)
Pagina: 1