Win 98 wil niet in Domain?

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een klein netwerkje. Hierin heb ik een NT4.0 Server als PDC hangen. Ik heb twee clients. 1 win2k prof, die netjes in het domein hangt en alles gewoon via de pdc afhandelt. Helaas wil mijn win98-station geen pdc zien. De netwerkkaart is een 3Com 3c905c-tx. Die netwerkkaart werkt wel prima, want hij krijgt een ip-adres van de router en ik kan er dus ook mee internetten, ik kan ook met pcanywhere naar de server, maar ik krijg um dus niet in het domein. Iemand een idee?

O ja, begin niet met dat ik ook hier windows 2000 moet gaan draaien, die wil het eea van mij hardware niet kennen. En opnieuw installeren kan ik zelf ook wel bedenken, alleen ben ik dan weer 3 dagen bezig met alle software installeren.

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Primaire netwerkaanmelding staat toch op client voor microsoft netwerk.
Werkgroep best ook op domain zetten.
Aanmelden bij NT domain aanvinken bij client voor microsoft netwerk.

• teigetjuh
  • Niet online
Dat staat inderdaad goed (domain en workgroupnaam zijn dus hetzelfde en is ook de domainnaam), hij zegt alleen dat ie de domaincontroller niet kan vinden. Ik krijg soms ook foutmeldingen als ik de networkneighbourhood open.

Verwijderd

Wat ik altijd doe als het heel vaag wordt en er geen aanwijsbare reden is dat een pc niet in een netwerk wil is de netwerkkaart verwijderen en opnieuw installeren werkt dan altijd.
Ik kan er geen reden voor bedenken maar ik zou het proberen.

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 09 januari 2001 10:50 schreef Wmulderij het volgende:
Wat ik altijd doe als het heel vaag wordt en er geen aanwijsbare reden is dat een pc niet in een netwerk wil is de netwerkkaart verwijderen en opnieuw installeren werkt dan altijd.
Ik kan er geen reden voor bedenken maar ik zou het proberen.
Helaas, was het maar zo simpel. Ik heb dus al de netwerkkaart (meerdere keren)verwijderd en opnieuw geinstalleerd (met reboot er tussen). Ben haast bang dat er iets in windows fout zit....

• Twilight
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:09
krijg je wel een ip?
check start -> run (/uitvoeren) winipcfg.
Dan weet in ieder geval of je kan communiceren. ;)

www.nanon.nl

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 09 januari 2001 11:02 schreef Twilight het volgende:
krijg je wel een ip?
check start -> run (/uitvoeren) winipcfg.
Dan weet in ieder geval of je kan communiceren. ;)
Als je leest.... :'( Ja ik krijg een IP. Ik kan internetten, ik kan met pcanywhere naar de PDC, maar hij wil niet in het domein...

Verwijderd

Ping de PDC op naam. Als je een reply krijgt moet het gewoon lukken.

Wellicht zit het verkregen ip nummer in een ander subnet.

• teigetjuh
  • Niet online
pingen gaat goed. Alles hangt in hetzelfde subnet. 10.0.0.x met subnetmask 255.255.255.0

Verwijderd

Staat er in de server manager (op de PDC) al een werkstation account met dezelfde netbiosnaam ?

Gooi die dan weg of geef het w98 station een andere netbiosnaam.

Werk je overigens met DHCP ?

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Probeer es het netbui (of zo iets) protocol te installeren. Is heel vreemd maar werkt vaak wel op win98 bakken.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Pagina: 1