Toon posts:

[Flash] Plaatjes (on)zichtbaar naar aanleiding van keuze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer een soort van quiz achtig iets te maken in flash (Flash MX 2004)

ik heb nu 10 plaatjes als knoppen en een wereld kaart waaruit ik 10 landen heb gekozen en die hebben een apparte kleur en zijn als layer bovenop de wereldkaart geplaats.

wat ik nu wil is dat als ik knop1 druk en land1 dan moet land1 groen worden(een ander plaatje laden/zichtbaarmaken) en als knop1 en land2 wordt gekozen dan wil ik dat het rood wordt (weer een ander plaatje)

ik weet niet of ik echt duidelijk ben in mijn verhaal, vraag anders naar nadere uitleg. Kan iemand met verstand van flash me hiermee helpen? Met mijn zwakke kennis kom ik er niet uit.

offtopic:
in oudere flash versies was er bij actionscript een 'dummy mode' nu alleen expert mode, klopt het dat die dummy mode eruit is of kan het nog ingeschakeld worden? ik mis het.. ;(

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-03 10:55

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

jup, de dummy mode is (heel terecht) eruit gehaald
maar niets staat je in de weg om gewoon in flash 6 te blijven ontwikkelen.

Over je verhaal; het is betrekkelijk eenvoudig wat je wil; het klinkt alsof je 10 namen van landen heb en dat je dan het goede land erbij moet kiezen. Dit kan eenvoudig door de landen en de knoppen een variabele naar een framescript te laten sturen. Dus land 1 stuurt net als knop 1 een '1' naar het script. Dat script checked vervolgens of het landnummer gelijk is aan het knopnummer, zoja, maak het land groen. Zonee, maak het land rood.

Eigenlijk is het onderliggende thema gewoon een memorie spel, dus het lijkt me verstandig om op flashkit ofzo een memory fla op te halen en te kijken hoe ze het daar doen :)

Stoer; Marduq