Toon posts:

[XP] Probleem met aanmaken gebruikersaccount

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Na windows xp prof geinstalleerd te hebben is het niet mogelijk om een nieuwe gebruikersaccount aan te maken naast de administratoraccount, bij het kiezen voor een nieuw type account kan ik na het aangeven van een naam, deze naam geen "beperkte mogelijkheden" geven, ik kan het vakje hiervoor gewoon niet aanvinken. Ik kan deze nieuwe account alleen computerbeheerde maken wat nu net niet de bedoeling is. Weet iemand raad? Bij voorbaat dank, groeten Oschie

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:05

samo

yo/wassup

Eerst een account aan maken, bijv. eigenaar, of beheerder, maar dus niet administrator. Dat account heeft volle rechten...
Dan nieuw account aanmaken voor jezelf, kan limited.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

samo-arne schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:51:
Eerst een account aan maken, bijv. eigenaar, of beheerder, maar dus niet administrator. Dat account heeft volle rechten...
Dan nieuw account aanmaken voor jezelf, kan limited.
Je kan pas een nieuw account maken als je die stap (waar dus een beheerder account wordt gemaakt) al hebt gemaakt, die zit namelijk in de installatie ingebakken. ;)

Als je nou een nieuw account maakt (met beheerrechten) en het daarna terug zet naar Account met beperkte rechten?

Handiger misschien zelfs: gebruik Computer Management (zo heet het in het engels iig :P ) om een nieuw account aan te maken:

- start > uitvoeren > %SystemRoot%\system32\compmgmt.msc /s
- Locale Gebruikers en Groepen (in het engels is het Local Users and Groups) > Gebruikers
- rechter muisknop in het rechter deel (waar een lijstje gebruikers al staat) > Nieuwe gebruiker
- verschillende onderdelen invullen en Maken (create) klikken

Dan even ter controle:
- rechts klikken op de gebruiker die je net hebt aangemaakt > Eigenschappen > Lid van (member of, tweede tabblad iig) > kijken of daar alleen maar "Gebruikers" staat.

Zo ja, dan heb je nu een account met beperkte rechten gemaakt zo nee:

- Toevoegen > Gebruikers > OK
- op "administrators" klikken > verwijderen

Nu heb je zeker een account met beperkte rechten gemaakt :)

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

Verwijderd

Topicstarter
Erg bedankt voor de reacties, het is gelukt!

Groeten Oschie

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Andere optie is dat je het @ installatie laat doen; hierbij maak je dan wel gebruik van een unattended installatie (winnt.sif of unattend.txt ).
Tijdens [cmdlines] kan je een simpele batchfile laten runnen met bijv:
code:
1
2
3
net user <usernaam> <password> /add
; als deze usert ook nog in de administrators groep moet:
; net localgroup Administrators <username> /add

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device