Overklokken met ander BIOS?

Pagina: 1
Acties:

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Ik heb een Fujitsu-Siemens pc, deze wil ik overklokken. Punt is: in het BIOS staat geen functie waarmee overgeklokt kan worden?

Moet ik/Kan ik er een ander BIOS op zetten?

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:15
Heb je bijvoorbeeld dit al bekeken? Hierin kan je lezen hoe je door middel van je FSB verhogen, of natuurlijk je multiplier, je processor kan overclocken. Een andere BIOS heb je hiervoor niet nodig. Het klinkt een beetje als een standaard vraag, dus ik waarschuw je alvast dat je niet alles kan verwachten van je processor :). Als je gaat overclocken, doe dat dan voorzichtig met kleine stapjes ( 1 of 2 mhz per keer) en test je systeem daarna, niet elke processor is tot 7 ghz oid te overclocken. :)

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:56

Syzzer

Prutser

Hij heeft een standaard OEM bios, het kan best zijn dat daar geen oc features in zitten.

Zoek eens op wat voor moederbord het is (staat tussen de PCI sloten meestal) en zoek naar bios updates.

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Ik heb hier een Packard Bell mobo omgeflasht tot MSI en lekker de processor overklokken. Het is dus mogelijk, maar 100% op eigen risico en goed weten wat je aan het doen bent. Dus niet eender welke bios op je bordje flashen.

• nXXt
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-01 14:15

nXXt

Carpe omnia

Topicstarter
Syzzer schreef op maandag 28 maart 2005 @ 01:39:
Hij heeft een standaard OEM bios, het kan best zijn dat daar geen oc features in zitten.

Zoek eens op wat voor moederbord het is (staat tussen de PCI sloten meestal) en zoek naar bios updates.
Idd, OEM. Ik zal morgen ff checken... bedankt.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Ik had pas ook een Fujitsu OEM plankje maar dat was geen MSI ofzoiets. Grote kans dat het dus niet mogelijk is en dat het een custom made Fujitsu OEM plankje is :) Maar niet geschoten is altijd mis.

[ Voor 10% gewijzigd door DaWaN op 28-03-2005 10:33 ]

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

DaWaN schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:33:
Ik had pas ook een Fujitsu OEM plankje maar dat was geen MSI ofzoiets. Grote kans dat het dus niet mogelijk is en dat het een custom made Fujitsu OEM plankje is :) Maar niet geschoten is altijd mis.
Wel geschoten, maar verkeerd, is een niet meer werkend moederbord. (Of je krijgt een melding dat er niet geflashed kan worden, dan heb je geluk)

Zoek dus eerst uit, welke chipset er op zit, hoe de layout is, en vergelijk die met andere moederborden. Vergelijk eventueel ook het revisie nummer. Eventueel ook de BIOS.

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 28-03-2005 12:20 ]

Pagina: 1