Toon posts:

[XP] Formatteren van C: partitie lukt niet*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo heb problemen met formatteren.

Ik wou mijn windows XP pro opnieuw installeren. Pc werd traag en naar mijn gevoel klopte er iets niet.

Ik heb een c en d partite beiden als FAT32.
Op mijn c partitie had ik windows staan en op mijn d partitie programmas ed.

Met een install cd van XP pro lukt het mij niet om een partitie te verwijderen, hij geet aan dat de schijf te vol is of beschadigd. Ik heb het over de c partitie de d partitie wil ik niet wijzigen.

Dit is de exacte melding:

Mogelijk beschadigd. Controleer of het station is ingeschakeld en correct is aangesloten op uw pc. Als het een SCSI-schijf betreft controleer dan of deze is aangesloten(terminator)

WIe o wie kan mij hiermee helpen.

Mijn dank is groot.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zou je wat meer informatie omtrend de hardware willen geven?

* Merk- type hardeschijf.

Heb je een test/andere opstelling waar je eventueel deze hardeschijf aan kan koppelen?
(probeer hiermee een back-up van partitie d te maken)

Zodra dat gebeurd is zul je een low level format wel kunnen gebruiken....

[ Voor 7% gewijzigd door matinez op 28-03-2005 00:25 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:49

Thandor

SilverStreak

Als je m.b.v. de herstelconsole een controle laat lopen :?

Typ dan in de commandprompt in de herstelconsole in : CHKDSK /F
Mocht dat niet werken kun je altijd nog :
CHKDSK /R /F proberen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• matinez
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Thandor schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:25:
Als je m.b.v. de herstelconsole een controle laat lopen :?

Typ dan in de commandprompt in de herstelconsole in : CHKDSK /F
Mocht dat niet werken kun je altijd nog :
CHKDSK /R /F proberen :)
En:

CHKDSK /P /R ;)

Verwijderd

Heb je al in de Bios-instellingen gekeken ?
Sommige Bios'sen hebben instellingen om te voorkomen dat de bootsector
en/of de partitietabel wordt overschreven. (handig tegen virussen)
Dit moet dan wel uitgezet worden bij installatie van een nieuw OS.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell laptop. dell 5100 pentium 4 2,66 ghz.

Maar snap niet wat jullie bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Heb daar nog niet ingeken, weet ook niet waar dat moet staan.

Verwijderd

als het een systeem betreft waar voorgeinstalleerde programmas opstaan en EEN DRIVE IMAGE van je hele systeem (een zogenaamde recovery) dan zijn daar andere stappen voor nodig om je harddisk te formatteren.
er staat dan namelijk een "verborgen" gedeelte op je schijf wat windows niet kan lezen en dat KAN mogelijk tot jouw foutmelding leiden.
kijk welk programma er gebruikt is om je recovery te activeren, daarmee kun je je harddisk weer "vrij" geven.
ik weet t, klinkt raar, maar heb t laatst ook meegemaakt.
anders een low level format uitvoeren = alles weg, maar dan ook alles incl partities.

B)

Verwijderd

Topicstarter
Dit zou wel kunnen ja, ik geloof dat er gebruik gemaakt is van het programma true image. Maar hoe dit nu te doen zou ik niet weten kom namelijk niet meer in windows he

• the_shadow
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-01 11:27

the_shadow

Bubbelmaker extraordinair

Probeer eens of je mbv een Linux-live cd (zoals Knoppix) je systeem kan starten. Als dat lukt, dan kan je ook kijken of je schijf nog werkt (partities kan je vanuit Knoppix benaderen). Als je in Knoppix de boel niet meer ziet, dan vrees ik voor je dat je schijf z'n beste tijd heeft gehad. Kan je het nog wel zien, dan is het denk ik het beste dat je eerst al je data in veiligheid brengt voordat je verder gaat.

Ik zou persoonlijk kiezen voor tbpot's oplossing: recovery cd er in en proberen of dat werkt. Zo nee, probeer dan inderdaad een low level format (op de site van de leverancier van je harde schijf valt hiervoor meestal wel een dos-tooltje te downloaden).

I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59
waarschijnlijk heeft die dell een herstelschijf zodat je met een floppy of ceedeetje je pc kan herstellen deze schijf zal waarschijnlijk ook weergegeven worden tijdens jouw installatie en is waarschijnlijk op de 1 of andere manier beveiligd tegen schrijven. deze partitie kan je verder gewoon laten staan. zou je mischien even een lijstje kunnen produceren met wat die installatie allemaal ziet aan partities.

edit: ah tbpot had het zelfde houd zijn methode maar aan :p

[ Voor 8% gewijzigd door Vipertje op 28-03-2005 17:25 ]

Pagina: 1