Toon posts:

[XP] Virtueel geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allen

Ik heb op mijn pc een raar probleem, ik ken heb het wellis is vaker gezien en dan kan je het instellen dat het niet meer terugkomt de foutmelding maar bij mij werkt het deze keer niet.

Wanneer ik dus een tijdje aan het werk ben met men PC dan krijg ik de melding van dat het systeem niet genoeg virtueel geheugen meer heeft.

Dan weet ik dat je dat allemaal in kan stellen bij systeem ---> geavanceerd ---> prestatie's ---> geavanceerd.

Ik heb een AMD Athlon XP 3000+ met 1536MB DDR intern geheugen. Nou moet dat toch in principe geen probleem zijn voor. Maar die melding krijg ik toch elke keer.

Bij virtueel geheugen kan je instellen over wisselbestanden en dergelijken, weet iemand hoe je dit nouw het best voor de pc kan instellen? Zijn er speciale eisen voor, dit is eigenlijk nieuw gebied voor mij.

alvast bedankt

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Wellicht biedt de PMG FAQ een uitkomst. :)

Signature

Verwijderd

Topicstarter
uhm het kan misschien aan mij liggen maar daar zit mijn antwoord niet bij. Ik heb genoeg intern geheugen maar weet niet hoe ik het Wisselbetand moet instellen (Virtueel Geheugen)

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
control panel> system> advanced> preformance> advanced> en dat staat er virtual memmory en daar kan je het veranderen

oeps |:( |:(

[ Voor 17% gewijzigd door Exphy op 28-03-2005 11:53 ]

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

Verwijderd

Exphy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:48:
control panel> system> advanced> preformance> advanced> en dat staat er virtual memmory en daar kan je het veranderen
Dat wist hij dus al ;)

@TS: in Windows Help staat het volgende:
For best performance, set the initial size to not less than the recommended size under Total paging file size for all drives. The recommended size is equivalent to 1.5 times the amount of RAM on your system.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 11:52 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:19:
[...]

uhm het kan misschien aan mij liggen maar daar zit mijn antwoord niet bij. Ik heb genoeg intern geheugen maar weet niet hoe ik het Wisselbetand moet instellen (Virtueel Geheugen)
Properties van My Computer, tabje Advanced, knop Settings onder Performance, tabje Advanced, knopje Change onder Virtual Memory. Mijn richtlijn is dat dit tussen 1.5 en 3.0 keer je fysieke geheugen moet instellen (custom size).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 11:50:
[...]

Properties van My Computer, tabje Advanced, knop Settings onder Performance, tabje Advanced, knopje Change onder Virtual Memory. Mijn richtlijn is dat dit tussen 1.5 en 3.0 keer je fysieke geheugen moet instellen (custom size).
Dank u, alleen nu nog een vraagje nu heb ik 2 Harde schijven met 3 partitie's, daar kan je allemaal apart instellen hoeveel wisselbestand, gewoon overal hetzelfde dan?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
ik zou het wisselbestand in ieder geval op een andere fysieke schijf zetten als je OS, dat levert een goede performancewinst op

(hoe meer spindles hoe beter)

A wise man's life is based around fuck you

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
1 schijf met 512 mb virtueel geheugen is zat !
ik heb zelf 2 GB intern geheugen, en ik heb virtueel geheugen uitgeschakeld.
Werkt veeeel sneller!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Je hoeft maar 1 wisselbestand in te stellen, niet per schijf apart hoor.
In jouw geval zou ik adviseren om een vast (statisch) wisselbestand van bijv. 4 GB aan te maken, zodat Windows het steeds opnieuw hoeft te initialiseren. Wel eerst even die partitie defragmenteren.
Edit:
Het hangt er natuurlijk vanaf wat voor programma's je gaat draaien en hoeveel geheugen die vragen. Als je het wisselbestand uitschakelt, of te klein maakt krijg je wel problemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Henk007 op 28-03-2005 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
okey mensen bedankt voor het helpen, tot zover geen last meer gehad dus dank u
Pagina: 1