Schroefje kapot, koeler onbruikbaar (7000cu)

Pagina: 1
Acties:

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
Ik had mijn pc versleept, en mijn cpu werd nogal warm (60+). Ik vermoedde dat mijn cpu koeler verschoven was oid, normaal blijft ie namelijk lekker rond de 40 hangen, iets eronder in rust, iets erboven in volle actie.

Ik heb een xp2500+ Barton en een Zalman 7000CU. De koeler zit vast met 2 schroefjes aan 2 beugeltjes die weer elk met 2 schroeven aan het mobo vastzitten. Ik voelde de koeler, en er zat een beetje beweging in. Ik probeerde voorzichtig de beide schroefjes aan te draaien. De eerste ging goed, ik kon hem een half slagje vaster draaien. De tweede ging minder goed. Ik probeerde voorzichtig een half slagje te draaien, en toen brak de bovenkant van de schroef.

Het overblijfsel van de schroef zit helemaal in het gaatje. Met een tang kan ik er niet bij. Hoe krijg ik dat ding er uit?

Ik gebruik nu tijdelijk een oude koeler die ik een doos pc zooi vond, volgens mij de koeler die NoRRoD ooit bij mijn AMD 900 geleverd heeft. 60mm fan @ 5500 toeren, dus tering herrie, en met moeite houdt ie mijn cpu onder de 58 graden. Ik vind het een beetje zonde om om 1 beugeltje weer 35 euro voor zon Zalman neer te tellen. Dus als iemand een idee heeft om die schroef eruit te krijgen? Of, als iemand ook een 7000cu heeft, en hem op een p4 of amd64 heeft zitten, mag ik je beugeltjes hebben?

Verwijderd

Bij dit werkje moetje wel voorzichtig zijn ;) pak een soldeerbout en wat tin, smelt het tin op het schroefje en laat de soldeerbout afkoelen, probeer te draaien :9~

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 11:25

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

Uitboren met een kolomboormachine is denk ik jouw enigste optie. daarna een nieuwe draad tappen en met een andere schroef vastzetten.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

bedoel je dat metale plaatje met het plakspul aan de onderkant ?? ik heb er nog 1 liggen die ik niet gebruik en kom dinsdag in grun intresse ? voor een kleine vergoeding mag je hem hebben (5 eurie ofzo) mail me maar juns(@)xs4all.nl

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik zal dinsdag of woensdag kijken of wij op het werk nog van die beugeltjes hebben liggen. Als het goed is wel namelijk, houden we vaak over.

Moet je wel ff zorgen dat het topic dinsdag in active topics staat :P:P

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• zneek
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:41:
bedoel je dat metale plaatje met het plakspul aan de onderkant ?? ik heb er nog 1 liggen die ik niet gebruik en kom dinsdag in grun intresse ? voor een kleine vergoeding mag je hem hebben (5 eurie ofzo) mail me maar juns(@)xs4all.nl
Nee, ik bedoel die blauwe en zilverkleurige balkjes. 2 gaten aan de zijkant, 1 in het midden. Maar in Grun is wel goed, aangezien ik daar woon en werk.

Verwijderd

heb alle athlon onderdelen over dus mail maar

Verwijderd

Ik heb precies de onderdelen die je nog zoekt in het originele zakje.
Ik woon in Oegstgeest (5 minuten van Leiden)
als je ze wil hebben roep maar of stuur een mailtje naar: hyperprobe@hotmail.com

• zneek
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:48:
Ik heb precies de onderdelen die je nog zoekt in het originele zakje.
Ik woon in Oegstgeest (5 minuten van Leiden)
als je ze wil hebben roep maar of stuur een mailtje naar: hyperprobe@hotmail.com
Dank, maar voor 35 Euro ga ik niet op en neer naar Leiden :)
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:47:
heb alle athlon onderdelen over dus mail maar
Afhalen Groningen?
dreeke schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:43:
Ik zal dinsdag of woensdag kijken of wij op het werk nog van die beugeltjes hebben liggen. Als het goed is wel namelijk, houden we vaak over.

Ik zal mijn best doen :P

• zneek
De_Paashaas schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:38:
Uitboren met een kolomboormachine is denk ik jouw enigste optie. daarna een nieuwe draad tappen en met een andere schroef vastzetten.
Klinkt als iets wat meer moeite kost dan 35 euro pinnen :)

Ik hoopte op een huis-tuin-en-keuken truukje, maar dat zal wel niet bestaan.

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:57
Mis ik hier de optie van de man in het rode pakje? Postbode :D

Verwijderd

grun kan wel moek ff onderdelen bij elkaar zoeken
mail me maar

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

zneek schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:59:
[...]

Klinkt als iets wat meer moeite kost dan 35 euro pinnen :)

Ik hoopte op een huis-tuin-en-keuken truukje, maar dat zal wel niet bestaan.
Dat is het huis en tuin keuken trucje. :P
Alleen de juiste gereedschap maakt het tot zo'n trucje. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

• zneek
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:07:
grun kan wel moek ff onderdelen bij elkaar zoeken
mail me maar
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/60366/FFFFFF/5C5850op 28-3-2005 12:50
Er is een SMTP-communicatiefout opgetreden bij de e-mailserver van de geadresseerde. Neem contact op met de systeembeheerder.
<mail.server.nl #5.5.0 smtp;550 <Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/60366/FFFFFF/5C5850>, Recipient unknown>

?

[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 28-03-2005 12:54 ]

• zneek
Dit is dus het probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/7000kapoet2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zneek.nl/web/7000kapoet1.jpg

In de witte zit een schroef vast, de blauwe is ok.

Sorry voor de crappy pics, gemaakt met SDA.

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:59
Wat je kan proberen is gewoon bij een paar pc-boeren bij je in de buurt naar binnen lopen en vragen of ze dat onderdeeltje nog los hebben liggen. Weet zeker dat ze dat wel hebben overgehouden van een door pc-boer gebouwd intel systeem.

• zneek
MEGATRON schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:52:
Wat je kan proberen is gewoon bij een paar pc-boeren bij je in de buurt naar binnen lopen en vragen of ze dat onderdeeltje nog los hebben liggen. Weet zeker dat ze dat wel hebben overgehouden van een door pc-boer gebouwd intel systeem.
Ook een goed idee. Ik moet dinsdag toch nog bij NoRRoD op het hoofdkantoor zijn. Daar bouwen ze genoeg pcs, ligt vast nog wel zo'n beugeltje.

Man, als ik niet oppas heb ik straks beugeltjes over ;)

• zneek
dreeke schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:43:

Zo die staat weer in de actieve topics :)

En dreeke? Heb je beugeltjes over?

[edit] Geen beugeltjes op NoRRoD HQ .... :(

Iemand willens om die dingen naar me op te sturen?

[ Voor 13% gewijzigd door zneek op 29-03-2005 18:51 ]

• Tom-my
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 09:25

Tom-my

w03iz0rz

zneek schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 11:07:
[...]

Zo die staat weer in de actieve topics :)

En dreeke? Heb je beugeltjes over?

[edit] Geen beugeltjes op NoRRoD HQ .... :(

Iemand willens om die dingen naar me op te sturen?
als jij me 20 euro over maakt

* Tom-my ziet commerciele perspectieven O-) :X }) :7

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

• zneek
FanToom schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:20:
[...]

als jij me 20 euro over maakt

* zneek ziet commerciele perspectieven O-) :X }) :7
Denk je? Een nieuwe kost me 24 Euro ex btw, de ALCU versie 16 Euro ex btw. Dus als iemand ze op wil sturen voor verzendkosten + 5 Euro? Ik zou dankbaar zijn...

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

zneek schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 23:28:
[...]

Denk je? Een nieuwe kost me 24 Euro ex btw, de ALCU versie 16 Euro ex btw. Dus als iemand ze op wil sturen voor verzendkosten + 5 Euro? Ik zou dankbaar zijn...
zal eens kijken of ze bij mijn pa's koeler zaten voor je...geloof niet dat ik ze nog heb, anders stuur ik ze op...IK HEB ZE OOK NOG. heb alleen geen schroefjes...ja heb ik wel maar die liggen in de grote pc schroefjes bak dus dat word zoeken, ze zijn volgens mij klein genoeg om door de brievenbus te passen dus voor 65 cent zijn ze ook van jouw :P.

[ Voor 23% gewijzigd door HeepH op 29-03-2005 23:41 ]

http://specs.tweak.to/16495

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-08 23:46
Woon in Grun, je mag ze ook halen. Heb zelf een Intel dus wat ik over heb zal wel voor een Barton zijn? tis een blauwe en zilvere zoals je foto. Je know how to find/contact me ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Martinus op 29-03-2005 23:36 ]

no comment

Verwijderd

Kun je niet voorzichtig een groefje zagen in het schroefje en enigzins in het beugeltje ?
Dan kun je het er zo weer uitdraaien.

SUK6.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:32
Boor erdoorheen en een tapje er achteraan en klaar is hij weer, zie het probleem niet

My favorite programming language is solder.

Pagina: 1