Toon posts:

netwerkverbinding wordt niet herkent

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers, ik ben ten einde raad

sinds vandaag kan ik geen verbinding tot stand krijgen tussen me pc en me laptop. Hij heeft het altijd gedaan, en vandaag werkt het opeens niet meer. Ik heb op allebei de systemen een netwerk aansluiting en de een heeft 192.168.2.2 en de andere.... 2.1. Ik heb op allebei norton, en allebei zodanig geinstalleerd dat ze mekaar wel kunnen zien. Het heeft het al die tijd gedaan, maar vandaag werkt het opeens niet meer. Ik heb ook alle firewalsls uitgeschakeld en verschillende kabels geprobeerd. Beide netwerk kaarten heb ik uit apparaat beheer verwijderd, en weer opnieuw geinstalleerd. ook nu heb ik nog geen verbinding. Op me laptop krijg ik steeds de melding: netwerk kabel niet goed aangesloten. Ik heb dus allerlei kabels al geprobeerd. zowel cross als een gewone. er zit geen hub of wat ook tussen.

wat heb ik dus gedaan, ik heb een hub gepakt, en me laptop naar de hub aangesloten, en nu zegt me laptop dus dat ie wel verbinding heeft.dus me pc ook op de hub aangesloten. Het gekke is dat me pc niet zegt dat de netwerk kabel niet is aangesloten. Ik heb gepingt en alles geprobeerd, maar ik heb ook via de hub geen verbinding met me laptop. Weet iemand wat ik nog kan proberen?

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de vele antwoorden. het probleem is verholpen. Ik heb de twee netwerk kaarten die in me pc zitten ( een voor internet en een voor verbinding met laptop ) met elkaar omgewisselt ( hardwarematig ). Ffies een nieuw ip adresje toegewezen, en me laptop werd gelijk gevonden.

roLatorzzz