Toon posts:

[Pinnacle 9.3] Probleem met filmpjes

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik heb een probleem met Pinnacle Studio 9.3

Ik heb met mijn Canon a95 wat filmpjes opgenomen en wilde die nu via Pinnacle Studio in een soort slideshow zetten.
Nu heb ik het probleem dat Pinnacle de filmpjes als het ware uitrekt verticaal waardoor er nog maar ongeveer 2/3 van het filmpje te zien is op het preview scherm en ook als ik hem brand op de dvd zelf.

Voor iets meer duidelijkheid:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijnvdp/pinnacle_klein.jpg

*klik*

Aan de linkerkant zie je het hele beeld. Maar rechts in de preview zie je haar benen niet op het scherm en het beeld is uitgerekt verticaal. ( rechterkant was zwart als ik printscreen deed, geen id waarom dat nou weer is hehe.. 8)7 )

Iemand enig id wat hier de oplossing voor kan zijn?

M.v.g. Martijn van der Putten

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 23:07 ]

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-07 14:17
offtopic:
Dat zwarte printscreengedeelte noemt men overlay, heb je altijd als je "gewoon" filmpjes printscreent... Je kunt het oplossen door te printscreenen met speciale programma's zoals PowerDVD.

Heb je misschien ergens in je preferences aanstaan dat je breedbeeld als output wilt?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wat voor resolutie heeft je bron bestand? Het zou kunnen dat het geen standaard resolutie is en dat Studio zich erin verslikt. Dan zou je het eerst naar een normale PAL resolutie moeten omzetten, bijv met Avisynth ofzo.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 10:55
Links klikken op de source en dan kiezen voor 4:3 verhouding al geprobeerd?
Afbeeldingslocatie: http://www.fuxcaps.nl/junk/pinnacle.jpg

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties maar ben bang dat dat het niet is.

@Gr0wLiThE en drunkfux:

Heb geswitched tussen 4:3 en 16:9 maar bij beiden is hetzelfde vervormde beeld te zien. Bij de ene is het alleen breedbeeld en de ander normaal. Je ziet nog steeds alleen het bovenlijf op het schermpje.

@Microkid

Ter informatie:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/martijnvdp/pinnacle2.jpg

Ik zie in Pinnacle Studio trouwens dat het gebruik maakt van 720x480 resolutie.. Zou dat het kunnen zijn? Volgens mij kan je het in Pinnacle niet aanpassen of zie ik dat verkeerd>

Hoop dat dit iets oplevert,

Groeten Martijn

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 12:35 ]

• Microkid

Microkid

Smile

10 fps is zowiezo een probleem, aangezien Studio een PAL project (25 fps) aan het maken is. Maar dat verklaart nog niet waarom het beeld opgerekt wordt.

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het zal ook geen hoogstaandbeeld worden, komt omdat het met de Canon A95 is opgenomen. Een fotocamera ;) Maar dat is niet mijn probleem op het moment.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost dankzij de tip van Microkid, bedankt!

Heb het programma VideoEdit Converter Pro gebruikt om de avi file te veranderen in een resolutie van 720x480 en nu leest Stuio 9 hem wel goed uit.

Groeten Martijn

• Microkid

Microkid

Smile

720x480 is trouwens NTSC resolutie. PAL (europees systeem dus) is 720x576. Als ik het zo lees ben je bezig een NTSC film te maken, en die kan je ws (met moeite) afspelen.
Beter is om je 640x480 om te zetten naar 720x540 met een border van 18 pixels boven en onder. Dan heb je PAL resolutie.

Verwijderd

Topicstarter
Waarmee zou ik dat het beste kunnen doen Microkid?

Ik kan met videoedit het volgende bestand maken:

Type: MPEG
Stretch mode: resize keep aspect ratio.

Dan geeft ie boven en onder een klein zwart balkje weer, is dat wat je bedoelt?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik je op een of andere manier even direct spreken?

Het bestand word nu 490 MB en ik heb geen geluid meer..

edit: geluid is verholpen maar het bestand is nu nog steeds bijna 500 mb groot 8)7
Maakt dit uit als ik hem brand of neemt ie dan de afspeeltijd?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 14:47 ]

• Microkid

Microkid

Smile

Yup :) En even kijken welke resolutie Videoedit gebruikt. Moet dus 720x576 zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb je msn toegevoegd, misschien kan je me een keertje verder helpen met nog wat vragen.

Groeten Martijn

Verwijderd

Ik kwam hetzelfde probleem tegen met de filmpjes van mijn Canon Powershot S2 IS
Deze maakt filmpjes 640x480 en 30fps.
Wanneer je deze inlaadt in Pinnacle worden deze herkend als NTSC en kan je dus geen PAL filmpje uit Pinnacle genereren.

De freeware oplossing: DVdate
Met dit programmaatje kan je de camerafilmpjes (AVI) overzetten naar de PAL standaard (25 fps). Ze worden wel wat groter in bytes maar worden nu wel door Pinnacle herkend als PAL.
Pagina: 1