[VB] Centraal 17" TFT topic

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022
Er is in V&B veel vraag naar een centraal 17" TFT topic. (Zie Iiyama 17" E435 topic) Ik wil best een nette startpost maken met specs van meest gekochte schermen e.d.

Heb ik toestemming van de modjes om een centraal 17" TFT topic aan te maken in V&B?

Als titel zou ik graag gebruiken: Het grote 17" TFT topic - Deel 1

[ Voor 18% gewijzigd door Ebayzo op 27-03-2005 22:31 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Wat zal precies het nut zijn voor V&B van een "Het grote 17" TFT topic" EbAyzo? Ik vraag dit vooral omdat een centraal topic over zoiets als 17" TFT-schermen ervoor kan zorgen dat velen de draad in een draad kwijtraken doordat er tientallen modellen worden behandeld, vragen over gesteld, problemen gemeld etcetera. Specifieke topics over goed verkopende 17-inch schermen zijn (imho) dan ook overzichtelijker: vraag- probleemstellingen, nieuwtjes etc gaan in een topic over 1 specifiek scherm :)

Een ander punt waar op gelet moet worden voordat je aan zo'n "grote zus-en-zo topic" begint is dat men denkt "ha groot topic ff vraag dumpen over zus-en-zo" terwijl dat minder het geval zal zijn in topics over een enkele specifieke monitor. Als je begrijpt wat ik bedoel ;)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
* Pollewob sluit zich aan bij Remy.

Zeker omdat er er juist van 17" modellen zeer veel en zeer diverse types zijn zorgt dat voor een zeer onoverzichtelijk geheel. Vanwege de redenen die hierboven genoemd worden lijkt mij het dan ook geen goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Remy schreef op zondag 27 maart 2005 @ 23:04:
Wat zal precies het nut zijn voor V&B van een "Het grote 17" TFT topic" EbAyzo? Ik vraag dit vooral omdat een centraal topic over zoiets als 17" TFT-schermen ervoor kan zorgen dat velen de draad in een draad kwijtraken doordat er tientallen modellen worden behandeld, vragen over gesteld, problemen gemeld etcetera.
Er is ook zoiets als een Centraal Objectieventopic in een forum dat ik verder niet zal noemen. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Er is ook een centraal 19" TFT topic. Er is ook veel vraag naar een centraal 17" topic. Vooral omdat er zoveel keus is en mensen graag ervaringen willen lezen.

* Ebayzo is al bezig met een net opgemaakte en volledige topicstart.

Mocht het topic uit de hand lopen dan kan deze altijd nog dicht...toch? Maar het 19" topic loopt ook goed dus waarom zou een 17" topic niet slagen..

[ Voor 43% gewijzigd door Ebayzo op 27-03-2005 23:21 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

zelf ben ik altijd heel erg voor een apart topic per stuk hardware (zoals een topic over een iiyama e-435s of een samsung 710 huppelepup, maar er moet dan wel 'animo' of problemen / ervaringen zijn over zat bepaalde stuk hardware (zoals bij de iiyama e435s het geval is).
Naast dat het niet echt makkelijk zoeken is in een draadje van 5 delen van elk 1000 posts vind ik het in de search ook minder handig.

En aangezien zo ongeveer de halve wereld een 17" tft heeft kan dit natuurlijk een veel te uitgebreidt en onduidelijke draad worden. (er worden natuurlijk ook veel 19" tfts verkocht, maar da's niks vergeleken met de aantallen en modellen 17")

dit is wel een goed topic voor de vraag: welke 17" tft moet ik kopen, maar meestal kan je beter wat specifieke topics doorlezen van monitoren die je op het oog hebt. Je weet dan iig welke problemen je kan verwachten.

da's mijn mening :)

[ Voor 17% gewijzigd door mr_petit op 27-03-2005 23:47 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
imo kan er best zo'n topic worden gemaakt, aangezien je nooit voor elke specifieke monitor een apart topic kunt maken. En vaak zie je ook dat er in een topic over een bepaald model al snel afgedwaald wordt naar andere modellen.
Mocht een bepaald type monitor dan erg populair worden (zoals de e435s op dit moment), dan kun je er toch alsnog een apart topic over maken, naast het algemene topic?

Ik zou zeggen, maak gewoon zo'n topic aan en als het een chaos wordt ofzo dan kan ie altijd nog alsnog getrasht worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
GRaag een beslissend woord van een V&B modje?

Ik ben al begonnen aan een startpost. Om te zien dat ik het wel netjes wil maken:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/tweakers/header.jpg
Bedoeling van het topic

In dit topic worden vragen gesteld, ervaringen uitgewisseld, nieuwe monitoren en al het andere
wat met 17" TFT te maken heeft.

Vooral onderstaande aspecten worden besproken:
  • Reactietijd en ghosting
  • Helderheid
  • Contrast
  • Aantal kleuren (18 - 24 bits) (16,2 -16,7 miljoen kleuren)
  • Kijkhoek (horizontaal & verticaal)
  • Backlight
  • Design
  • Prijs
  • Kleuren-interpolatie bij 18bit panels
  • 'Interpolatie van niet-native resoluties
  • Backlight lekkage
  • Zwart weergave
  • Instellingsmogelijkheden van de TFT (kantelbaar, in hoogte verstelbaar)
Het aantal kleuren van een 18 bits schermen is eigenlijk 262.000. De rest wordt met een techniek 'dithering' getoond.

Soorten panels

TFT schermen worden met verschillende panels gefabriceerd.
MVA en PVA panelen hebben een zeer onregelmatig verloop van de schakeltijden. De overgangen met zwart mogen dan wel 20ms zijn, de overgangen met kleuren, grijswarrden kunnen oplopen tot over de 100ms. Voordelen zijn de goede kleurweergave en de grote kijkhoek. Ze zijn door de hoge schakeltijden echter weinig geschikt om te gamen.

IPS panelen hebben een veel regelmatiger verloop. Ze blijven over het ganse kleurenpalet rond de opgegeven ISO-waarde. Ze zijn dus pakken beter om te gamen dan MVA en PVA. De kleurweergave is ook nog goed, alsook de kijkhoek. Ze zijn een goed compromis tussen snelheid en beeldkwaliteit.

TN panelen hebben net als MVA/PVA een onregelmatig verloop van schakeltijden maar ze zijn veel lager dan bij MVA en PVA. Ze zijn dus goed om op te gamen. Maar: Het verschil qua ghosting tussen een TN-paneel van 8ms en een IPS-paneel van 25ms is dus veel minder groot dan je zou kunnen denken omdat die 8ms enkel gehaald wordt bij bepaalde kleurovergangen. Komt daar nog bij dat de kijkhoek van een TN-paneel niet goed is en dat de kleuren minder zijn omdat dikwijls een 6bit-paneel ipv 8bit wordt gebruikt om die lage schakeltijden te bekomen.

Wat duidelijk naar voren komt is dat een supersnelle reactietijd niet altijd nodig is om games te kunnen spelen.

Aansluitingen en kabels

Wanneer je een monitor koopt zit er meestal een aansluitkabel bij om je montor op je pc aan te sluiten. Bij sommige merken zoals Iiyama is dat dus niet het geval en moet je de kabel er los bij kopen. De prijzen beginnen al bij 5,- euro.
Kijk voor het kopen eerst naar het soort aansluiting van je monitor. Als de mogelijkheden hebt is het aanbevolen een TFT monitor met DVI aansluiting te nemen. In sommige gevallen levert aansluiten mbt. de D-sub kabel meer ghosting op, theoretisch lijdt het bovendien tot signaal verlies omdat het signaal eerst naar analoog wordt omgezet, en daarna nogmaals naar digitaal.

D-sub is een analoge aansluiting welke te vinden is op de meeste monitoren die de afgelopen jaren zijn verkocht. DVI is de nieuwere soort en is digitaal. Er is onderscheidt tussen DVI-I en DVI-D. Bijvoorbeeld de fysieke aansluiting:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~aakuip/tweakers/dvi.gif

Hoe zit het met pixelgarantie van mijn TFT?

De meeste merken bieden als pixelgarantie de class II norm van de ISO-13406-2 standaard. Dit houdt in dat de monitor naar de fabrikant teruggestuurd kan worden bij meer dan 5 defecte subpixels (bijv. constant groen/ rood/ blauwe pixels). Viewsonic hanteert een ruimere pixelgarantie. Bij meer dan 5 subpixels maar ook bij 1 of meer defecte pixels (dus altijd zwart/ wit) kun je de TFT naar de fabrikant terugsturen.

Er zijn ook winkels waarbij je deze pixelgarantie kunt kopen voor 25 tot 100 euro, deze garantie heeft dus bijna nooit betrekking op subpixels maar alleen op defecte pixels (zwart/ wit). Het probleem is dat subpixels juist vaak defect zijn. De pixelgarantie die je kunt kopen biedt dus een heel matige dekking. Sommige winkels bieden echter een subpixel garantie, dan heb je dus 100% dekking tegen pixelfouten.

Bij Pcvergelijk.nl kun je deze 100% garantie voor 25 euro kopen, relatief dus heel goedkoop. Mediamarkt heeft een 14 dagen retourgarantie op alles (behalve hygiënische zaken), mits je het product weer in originele staat kan terugbrengen. Hier ben je waarschijnlijk dus ook gedekt tegen defecte pixels èn subpixels.

Bij Paradigit.nl mag je hem sowieso binnen 1 week ruilen als er kapotte pixels en/of subpixels zijn en je mag binnen 2 weken een product retour doen en je geld terug vragen.

Je kunt ook het product ter plekke in de winkel testen bij MyCom.nl (Eindhoven in ieder geval), dan ben je uiteraard ook verzekerd tegen alle pixelfouten. Het probleem bij deze winkels is dat ze meestal niet alle merken verkopen en dat ze standaard duurder zijn dan het gemiddelde postorder bedrijf. Wat wel vaststaat is dat het beter is bij deze winkels te kopen die volledige dekking geven, in plaats van 25 tot 100 euro betalen voor een garantie die vaak niet geldt voor subpixels.

Iiyama:
In de regel kunnen we stellen dat iiyama een 15, 17, 18 of 19 inch LCD monitor zal vervangen bij 3 of meer defecte subpixels.

Populaire 17" TFT monitoren
Coming soon...
Informatieve websites
Coming soon...
Reviews
Coming soon...
Vorige delen
Er zijn geen vorige delen...
Slot

Ik bedankt het [19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen topic voor het lenen van een aantal topicstart teksten.

Eventuele toevoegingen aan de topicstart kunnen gemaild worden naar ebayzo [at] kotna [dot] nl.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Ik ben in de afgelopen 2 weken bezig geweest met het uitzoeken van een nieuwe monitor en daarbij waren de 'grote' topics toch wel makkelijk. Gewoon een aantal pagina's lezen en je weet al veel van bepaalde monitoren en je weet ook welke populair zijn en welke niet, enz. En voor productspecifieke informatie zoek je gewoon met de search en dan klik je op 'alleen berichten waar zoektekst in voorkomt' :)

En mocht een monitor nou echt wat extra aandacht nodig hebben door bepaalde specificaties dan kan er toch een nieuw topic gestart worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 18-09 16:14

PromoX

Flying solo

Mij lijkt zo'n topic ook wel handig, vooral omdat ik ook nog steeds op zoek ben naar een goed 17" scherm. Het topic over de 435 gaat ook allang niet meer alleen maar over die 435. En dan lijkt me een centraal topic toch handiger dan dat een topic over een specifiek scherm vervuild wordt.

Verder zal zo'n topic denk ik toch ook vooral over de betere modellen gaan. Dat zie je nu ook bij de 19" schermen, terwijl er toch ook genoeg 19" schermen zijn. Zie ook de pricewatch waar op dit moment toch alweer 179 19" monitoren instaan (tegenover 264 17" monitoren).

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 13:26
ik ben zelf ook voor. Hoewel wordt aangegeven dat er zoveel diversiteit bestaat bij de 17" modellen, raak je echt niet het bos kwijt. Of je nu net als 19" 150 modellen hebt, of met 17" 260. Maakt geen verschil voor mij.

Ik zou het zelf ook op prijs stellen.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
meelmark schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:10:
ik ben zelf ook voor. Hoewel wordt aangegeven dat er zoveel diversiteit bestaat bij de 17" modellen, raak je echt niet het bos kwijt. Of je nu net als 19" 150 modellen hebt, of met 17" 260. Maakt geen verschil voor mij.

Ik zou het zelf ook op prijs stellen.
Ja en er worden waarschijnlijk toch niet meer dan 10 / 20 modellen uitgebreidt besproken.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mij lijkt het juist erg handig, zelf heb ik tijden lopen zoeken naar wat voor tft ik nou wilde en wat nu de concrete verschillen waren (achter af voor niets maar ach.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik ben ook voor een centraal topic, want wat al aangegeven is is dat je er veel ervaringen over meerdere monitoren kunt lezen. Waardoor het zoeken naar een nieuwe monitor veel overzichtelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

LifeTecH schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:45:
Waardoor het zoeken naar een nieuwe monitor veel overzichtelijker is.
Volgens mij zijn een aantal topics, eentje per monitortype, een stuk overizichtelijker, en beter te doorzoeken dan 1 biatch van een topic waar tig vragen opnieuw gesteld worden :?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
moto-moi schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:12:
[...]

Volgens mij zijn een aantal topics, eentje per monitortype, een stuk overizichtelijker, en beter te doorzoeken dan 1 biatch van een topic waar tig vragen opnieuw gesteld worden :?
In een groot topic staat alles centraal. Gewoon ?limit=999 achter de link plakken en zoeken op het monitor type. Dan hoef je niet eerst al die andere topics over de desbetreffende monitoren te zoeken.

edit:

Nu ik het zo bekijk is het woord overzichtelijker niet echt van toepassing, het is alleen makkelijker om te vergelijken :)

[ Voor 13% gewijzigd door LifeTecH op 28-03-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
  • Laatst online: 22-06-2022
Da's een kwestie van smaak. Of je wilt een bulk info over veel verschillende types, of je ziet liever over 1 type wat minder posts, maar dan bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

LifeTecH schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:16:
[...]

In een groot topic staat alles centraal. Gewoon ?limit=999 achter de link plakken en zoeken op het monitor type. Dan hoef je niet eerst al die andere topics over de desbetreffende monitoren te zoeken.
Ja want dat is voor iedereen namelijk veel handiger dan gebruik maken van de normale search.

Grote topics zijn gewoon niet doorzoekbaar voor een gemiddelde gathering of tweakers gebruiker., omdat gewoon neit iedereen meerdere uren per week op dit forum komt en dat soort "foefjes" kent.

Daarnaast: In losse topics staat alles ook lekker centraal in Videoplanken & Beeldkanonnen. Alles in 1 topic pleuren is gewoon killing voor opzoekbaarheid en voor gebruik van een zoekfunctie. OOK als je op posts zou kunnen zoeken.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
JvS schreef op maandag 28 maart 2005 @ 20:05:
[...]
Ja want dat is voor iedereen namelijk veel handiger dan gebruik maken van de normale search.

Grote topics zijn gewoon niet doorzoekbaar voor een gemiddelde gathering of tweakers gebruiker., omdat gewoon neit iedereen meerdere uren per week op dit forum komt en dat soort "foefjes" kent.

Daarnaast: In losse topics staat alles ook lekker centraal in Videoplanken & Beeldkanonnen. Alles in 1 topic pleuren is gewoon killing voor opzoekbaarheid en voor gebruik van een zoekfunctie. OOK als je op posts zou kunnen zoeken.
Er is toch ook niet alleen maar 1 topic over 19" TFT schermen? Het handige van een groot topic is, als je een paar pagina's doorleest je een beeld krijgt wat goede en wat minder goede schermen zijn. Want er zijn veel TFT schermen en als je er als leek geen verstand van hebt, zie je door de bomen het bos niet meer.

Als je wat meer wilt weten over een bepaald scherm is een topic over dat ene scherm inderdaad een stuk overzichtelijker.

Over ?limit=999 dat kan gewoon in de ts gezet worden. Wordt volgens mij wel in meerdere grote topics gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 16:54

JvS

Ik heb hem zelf ook

Over ?limit=999 dat kan gewoon in de ts gezet worden. Wordt volgens mij wel in meerdere grote topics gedaan.
Dan nog, het is gewoon moordend voor de zoekbaarheid van de searchfunctie. Als je een monitor zoekt en je vindt alleen het grote topic deel 1 t/m 15, dan word je niet echt makkelijk gemaakt om iets te vinden (daar worden mensen hopeloos van).
als je er als leek geen verstand van hebt
Als je als leek geen verstand van hebt, dan moet je ze gewoon in de winkel bekijken en vergelijken.

Niets is zo nutteloos om die dingen in een topic te vergelijken, dat is ongeveer hetzelfde als in Audio, Video & HiFi Forum "het grote speaker topic" te openen...

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LifeTecH
  • Niet online
JvS schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:45:
[...]
Dan nog, het is gewoon moordend voor de zoekbaarheid van de searchfunctie. Als je een monitor zoekt en je vindt alleen het grote topic deel 1 t/m 15, dan word je niet echt makkelijk gemaakt om iets te vinden (daar worden mensen hopeloos van).
Uit mijn vorige bericht kun je opmaken dat ?limit=999 eigenlijk onzinnig is, want ik zeg daar dit "Als je wat meer wilt weten over een bepaald scherm is een topic over dat ene scherm inderdaad een stuk overzichtelijker." Dus zijn de grote topics meer bedoeld om een algemeen beeld te geven over het aanbod van de beschikbare monitoren.
[...]
Als je als leek geen verstand van hebt, dan moet je ze gewoon in de winkel bekijken en vergelijken.

Niets is zo nutteloos om die dingen in een topic te vergelijken, dat is ongeveer hetzelfde als in Audio, Video & HiFi Forum "het grote speaker topic" te openen...
In een topic staan gebruikers ervaringen. In een winkel krijg je alleen een verkooppraatje te horen. En voor de meeste mensen zijn gebruikers ervaringen belangrijker (waaronder ik) dan een verkooppraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
20" en in mindere mate 19" schermen zijn nog niet echt mainstream, zodra dat wel het geval is en de 'grote' topics een onoverzichtelijke brei worden zal het tijd worden die te stoppen.

Juist omdat de 17" schermen nu in de fase van zeer grote verkoop zitten is een centraal topic erover gedoemd zeer onoverzichtelijk te worden; een plek waar de meest basic vragen vele malen gesteld worden afgewisseld met een hele rij 'welke moet ik kopen'-vragen. Dit is absoluut niet goed voor het subforum en de zoekbaarheid, waardoor het aantal eerder gestelde vragen steeds verder toe zal nemen en het probleem steeds erger wordt.

Kortom: het lijkt me geen goed idee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Nou laat ook maar weer. Heb al nieteens zin meer om tijd te steken in zo'n topic. Well done modjes!
Voor degene die nog eventueel wel een topic willen maken...mijn voorbeeld opmaak is vrij om gebruikt te worden

:r

[ Voor 6% gewijzigd door Ebayzo op 28-03-2005 22:22 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Well EbAyzo, dat is nou niet echt een eerlijke reactie zeg.
Heb al nieteens zin meer om tijd te steken in zo'n topic.
Jouw startpost is een 1-op-1 kopie van [rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 3[/rml], behalve de kleurtjes. De dingen die 19" specifiek zijn staan bij jou als 'coming soon' dus die hoeveelheid tijd die je er al in hebt gestoken valt wel mee :o

Die kots-smiley mag je al helemaal achterwege laten, die hoort in dit topic niet thuis.

Je zou ook anders naar de beslissing kunnen kijken, door tijd te investeren in die andere 17" topics die er zijn en gaan komen. Dat er nu niet zo'n groot 17" TFT topic komt, betekent niet dat je je ei over 17" TFT-monitoren niet meer kwijt kunt natuurlijk, dat kan nog prima in V&B in de verschillende specifieke topics.

Waarom je dan ook op deze manier reageert kan ik niet bij eigenlijk.

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Remy schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:32:
Well EbAyzo, dat is nou niet echt een eerlijke reactie zeg.
[...]
Jouw startpost is een 1-op-1 kopie van [rml][ 19" TFT] De Ultimate TFT ervaringen Deel 3[/rml], behalve de kleurtjes. De dingen die 19" specifiek zijn staan bij jou als 'coming soon' dus die hoeveelheid tijd die je er al in hebt gestoken valt wel mee :o

Die kots-smiley mag je al helemaal achterwege laten, die hoort in dit topic niet thuis.

Je zou ook anders naar de beslissing kunnen kijken, door tijd te investeren in die andere 17" topics die er zijn en gaan komen. Dat er nu niet zo'n groot 17" TFT topic komt, betekent niet dat je je ei over 17" TFT-monitoren niet meer kwijt kunt natuurlijk, dat kan nog prima in V&B in de verschillende specifieke topics.

Waarom je dan ook op deze manier reageert kan ik niet bij eigenlijk.
Gheheheh ja! Maar door dat trage beslissingen nemen van jullie "modjes" ga ik natuurlijk ook geen eigen inbreng steken in een topicstart die mischien toch nooit gebruikt word. Maar wat jullie willen....i don't care of er nou wel een 17" TFT Topic komt of niet. Eind deze week heb ik mijn TFT scherm dus hoef ik voorlopig toch geen ander meer. Wilde alleen de verzamelde informatie samenbrengen in één topic voor mijn mede-GOTters. Maar als jullie modjes weer zo nodig de baas moeten spelen...mij best.

:O Afbeeldingslocatie: http://forum.pqg.nl/smilies/slot.gif

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 28-03-2005 23:11 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

EbAyzo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:07:
Maar door dat trage beslissingen nemen van jullie "modjes" ga ik natuurlijk ook geen eigen inbreng steken in een topicstart die mischien toch nooit gebruikt word.
Ik geloof dat die beslissing om het niet te doen hierboven allang is genomen door de modjes die erover gaan. :/
Maar als jullie modjes weer zo nodig de baas moeten spelen...mij best.
Newsflash: de modjes zijn er ook om alles in goeie banen te leiden, en zijn dan ook de belangrijkste factor in het bepalen of er wel of niet een nieuw groot topic komt.

Kinderachtig hoor. :/

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
-NMe- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:12:
[...]

Ik geloof dat die beslissing om het niet te doen hierboven allang is genomen door de modjes die erover gaan. :/

[...]

Newsflash: de modjes zijn er ook om alles in goeie banen te leiden, en zijn dan ook de belangrijkste factor in het bepalen of er wel of niet een nieuw groot topic komt.

Kinderachtig hoor. :/
Ow...een wannabee mod? Of kijk ik gewoon over een titel heen onder je naam. Ik heb nog nergens een beslissing gezien anders. Ze geven een mening...er is nog nergens gezegd dat het wel of niet mag. (Al snap ik best wel dat een topic er nu niet meer zal komen :) )

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
EbAyzo, wellicht dat je eroverheen gelezen hebt, maar er is toch echt een 'beslissing' gevallen. Lieve Adjes is geen Algemene Vergadering van GoT en er staat nergens dat iets een officieel besluit is :)

Desalniettemin hebben Remy, Pollewob en JvS (dat wil zeggen: 1 GM, een moderator van het forum in kwestie, en een mod die ook met grote topics moet kampen) hun mening gegeven. Ook moto-moi stelde -- in mijn ogen terecht -- de doorzoekbaarheid aan de kaak. Inzet wordt zeker gewaardeerd. Dat men zegt 'sorry, dat lijkt ons niet verstandig, want [reden]' wil niet zeggen dat je 33 notes krijgt ofzo, men zegt in alle redelijkheid dat het gewoon gezien de ervaring met andere grote topics niet zo'n goed idee is. Persoonlijk heb ik nergens iemand je snoeihard zien afvallen, en vind ik eigenlijk het een beetje kortzichtig als je daadwerkelijk besluiten wilt zien. Het is een forum en het moet natuurlijk wel leuk blijven ;)

En voor dat iemand het vraagt: de crew heeft echt geen 'lach hier [user] uit om [idee]' topicserie in CA lopen hoor. Althans, niet tot en met december 2004. En het lijkt me sterk dat dat ineens veranderd is. Iemand dan 'wannabe mod' noemen omdat hij -- wellicht ietwat bits -- het opneemt voor de mensen die jij met een ":r" smilie afdeed zal je echter niet in achting doen stijgen bij velen (en niet alleen crew). Soms moet je je gewoon ergens bij neerleggen joh, men bedoeld het echt niet kwaad en je leven staat er niet van op zijn kop mag ik hopen :)

Tenslotte wil ik graag opmerken dat posts als [rml]EbAyzo in "[ VB] Centraal 17" TFT topic"[/rml] natuurlijk een beetje kul zijn. Dat je teleurgesteld bent is begrijpelijk, maar wacht even tien minuutjes voor je direct iets roept. Niemand heeft je namelijk is geprobeerd op te leggen, de crew zeker niet. De discussie is gewoon met argumenten gelopen, en als jij je daar niet in kunt vinden heb je je daar -- hoe jammer je dat ook mag vinden -- bij neer te leggen :)

[ Voor 16% gewijzigd door G33rt op 28-03-2005 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Nou...excuses dan voor de :r smilie. Misschien was dit inderdaad niet helemaal terecht.

Maar sorry dat ik het zeg, het zal me echt aan mijn achterwerk oxideren dat mensen op een digtaal forum, die ik dus nooit in het echt zal zien, mij een vervelend ventje vinden. Daarom wacht ik ook zeker geen tien minuten met reageren. Als ik het ergens niet mee eens ben zal ik het direct zeggen, zeker online.

En nogmaals:
i don't care of er nou wel een 17" TFT Topic komt of niet. Eind deze week heb ik mijn TFT scherm dus hoef ik voorlopig toch geen ander meer. Wilde alleen de verzamelde informatie samenbrengen in één topic voor mijn mede-GOTters.

[ Voor 44% gewijzigd door Ebayzo op 28-03-2005 23:43 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Maar sorry dat ik het zeg, maar het zal me echt aan mijn achterwerk oxideren dat mensen op een digtaal forum, die ik dus nooit in het echt zal zien, mij een vervelend ventje vinden.
Hier wil ik graag nog even een kleine opmerking bij plaatsen: dat kan je inderdaad op dit moment misschien aan je reet roesten. Ga je echter ook zo om met mensen die je een brief schrijft en die je ook nooit in het echt zult zien? Je kunt ook enige fatsoensnormen bewaren, Remy had ook gewoon "nee. grote topics zijn allang besproken. zoek maar!" kunnen tikken en op close&submit kunnen drukken. Had je dat dan gewild? Dat is namelijk precies wat jij beschrijft, terwijl jij je juist zo aangedaan voelde door de baas spelende modjes :)
Als ik het ergens niet mee eens ben zal ik het direct zeggen, zeker online.
Ah, dat kan ik wel ja. Pas daar wel een beetje mee op, want je kunt een boel mensen op hun pik trappen zonder dat zo bedoeld te hebben. In het heetst van de strijd (of discussie) gooi je er soms wel eens iets uit waar je achteraf spijt van hebt. Althans, dat heb ik ondervonden :)

Uit je laatste citaat klinkt een beetje bittere teleurstelling. Wees niet getreurd, men doet het echt niet om je te pesten hoor. Die grote topics zijn alleen onhandelbaar gebleken; ze werden altijd repetatief. Dat wilde men voorkomen in deze :)

[ Voor 33% gewijzigd door G33rt op 28-03-2005 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
G33rt schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:42:
[...]

Hier wil ik graag nog even een kleine opmerking bij plaatsen: dat kan je inderdaad op dit moment misschien aan je reet roesten. Ga je echter ook zo om met mensen die je een brief schrijft en die je ook nooit in het echt zult zien? Je kunt ook enige fatsoensnormen bewaren, Remy had ook gewoon "nee. grote topics zijn allang besproken. zoek maar!" kunnen tikken en op close&submit kunnen drukken. Had je dat dan gewild? Dat is namelijk precies wat jij beschrijft, terwijl jij je juist zo aangedaan voelde door de baas spelende modjes :)

[...]

Ah, dat kan ik wel ja. Pas daar wel een beetje mee op, want je kunt een boel mensen op hun pik trappen zonder dat zo bedoeld te hebben. In het heetst van de strijd (of discussie) gooi je er soms wel eens iets uit waar je achteraf spijt van hebt. Althans, dat heb ik ondervonden :)
Ja! Dat had ik liever gehad. Op die manier was er duidelijkheid geweest! Niet 3 of 4 modjes en wannabee modjes die allemaal hetzelfde zeggen zonder dat er echt een besluit wordt genomen.

Je hebt mijn vorige post gelezen dus daaruit zou je kunnen opmaken dat het mij (ik mag het dus blijkbaar wel zeggen) aan mijn reet kan roesten wat andere mensen van me denken. Daarom maakt het mij ook niets uit als ik iemand op zijn pik trap. Ik zal ook zeker geen miliseconde slechter slapen omdat ik geen topic mag openen :/

Teleurstelling is een groot woord. Het is wel jammer dat het initiatief van een aantal enthousiaste forumbezoekers de grond in word geboord. Ik ben namelijk niet de enige die zo'n topic wilde.

[ Voor 21% gewijzigd door Ebayzo op 28-03-2005 23:49 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33rt
Dan is er ook hier een stijlverschil tussen verschillende mensen. Had Remy dat gedaan, dan komt er weer een ander iemand die dat een dictatuur vind en dan gaan er weer ontzettende discussies losbarsten over modjes die overal slotjes op gooien. Die discussie is ook intern gevoerd als ik het me goed herinner (sta vrij om me te corrigeren :* ) en men heeft bewust besloten iets vriendelijker te zijn. Wat dat betreft is het altijd laveren tussen twee uitersten en je kunt niet iedereen tevreden houden als doktersteam :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

EbAyzo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:45:
[...]
Ja! Dat had ik liever gehad. Op die manier was er duidelijkheid geweest! Niet 3 of 4 modjes en wannabee modjes die allemaal hetzelfde zeggen zonder dat er echt een besluit wordt genomen.

Teleurstelling is een groot woord. Het is wel jammer dat het initiatief van een aantal enthousiaste forumbezoekers de grond in word geboord. Ik ben namelijk niet de enige die zo'n topic wilde.
Maarja jou mening is nu wel duidelijk ;) Als je je in niet krijgt hoef je niet boos te worden hoor :?

IIG is het dus niet interessant voor de modjes en ik denk voor de meeste users niet....te onoverzichtelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

EbAyzo schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:45:
Er zijn een aantal moderators en net zoals de andere users op GoT hebben die in LA het 'recht' om mee te discussieren over een bepaald onderwerp :)

Meediscussieren in een topic in LA betekent echt niet dat iemand meteen wannabemod is (laat die betiteling dan ook gewoon even weg.. het is nergens voor nodig en komt beledigend over), maar geeft juist aan dat ze mee willen denken :)

Als je niet open staat voor discussie (of niet open staat voor meningen die het niet 100% met je eens zijn) moet je dit soort vragen direct naar de moderators mailen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik sluit mij niet aan bij de moderators en ik wil graag uitleggen waarom (ik run de startpost van het centrale 19" TFT topic). Het argument dat ik hier vaak lees tegen een centraal 17" topic is dat het te onoverzichtelijk zou worden gezien er meer 17" dan 19" schermen zijn. 19" schermen zouden nog niet mainstream zijn.

Ten eerste zijn er niet twee keer meer 17" TFT's. 40% meer 17" schermen in de pricewatch. Bovendien zijn er meer interessante 19" dan 17" schermen, omdat nieuwe technieken zoals overdrive eerst in 19" TFT's worden toegepast (de 19" startpost bevat al aardig wat TFT's met overdrive paneel).

Ten tweede, volgens mij bezoeken aardig wat mensen de t.net pricewatch: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/73/top -> de top 3 van populairste TFT's van heel de TFT pricewatch bestaat compleet uit 19" modellen. Dat ze niet mainstream zijn voor het 'volk' klopt zeker, maar voor tweakers zou ik de populariteit dus eerder 50/50 (17-19") zien.

Ten derde (en hiermee zijn de eerste twee argumenten compleet overbodig) is door de onoverzichtelijkheid JUIST een centraal topic nodig om die onoverzichtelijkheid weg te werken. Voorwaarde is dan natuurlijk wel dat dit gebeurt met een duidelijke en goed bijgehouden startpost waarin staat op welke manier je voor een TFT moet kiezen (bijvoorbeeld eerst het soort paneel kiezen afhankelijk van je prioriteiten daarna pas het merk+type) en welke TFT's interessant zijn met plaatje, specs, opmerkingen, pricewatch link en e.v.t. verschillen aangeven met andere aangeraden schermen. Overzicht moet gegeven worden door al deze TFT's in te delen in categorien die aansluiten bij de verschillende prioriteiten van mensen. Daarnaast moet je overbodige vragen wegnemen bijv. hoe het allemaal zit met DVI aansluitingen en dode pixels en de pixelpolicy van TFT fabrikanten/ bijkopen van pixelgarantie, uitleg over de specificaties (wat de waarde ervan is), schoonmaken van je TFT, testen van je TFT etc. etc. Dit zijn veel onderwerpen, maar als die in een startpost met een duidelijke opbouw en structuur worden gegoten, kan dit verhelderend werken. Natuurlijk zal zo'n topic hard lopen (dat hebben we wel ervaren), maar door de goed bijgehouden startpost met 'guide' zal het voor veel starters overbodig worden het hele topic door te lezen. Vragen kunnen dan altijd nog gesteld worden in het topic. Aan de meeste vragen wordt niet voorbij gegaan in het 19" topic.

Met alle eisen die ikzelf en anderen hebben gesteld, heb ik het 19" topic aangepast door er een stappenplan-startpost van te maken. Dit heeft tot nu toe best goed geholpen om mensen houvast te geven bij hun keuze. Ik heb dus ook al uitgenodigd de startpost van het 19" topic te gebruiken en deze waar nodig aan te passen, niet overal gezien een hoop feiten en regels ook voor 17" TFT's gelden. Mits aan alle bovengenoemde eisen voor een startpost dus voldaan is, kan een centraal topic dus zeker meer overzicht brengen.

Mocht dit, om andere redenen, niet goed uitwerken dan kan het topic achteraf altijd gesloten worden. Ik vind dus dat een centraal topic (met fatsoenlijke startpost dus) op zijn minst een kans moet kunnen krijgen.

[ Voor 54% gewijzigd door Yokozuna op 05-06-2005 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

OK, dit is dus allemaal nogal ondersteboven gelopen - eerder vandaag is er tot twee keer toe een centraal 17" TFT topic geopend. De eerste ronduit tegen de regels in. Die is gelsoten. Vervolgens is er -zonder overleg- een veel beter topic met een bijgewerkte versie van Yokozuna's TS voor de 19" topic.

Deze zag er zo goed uit dat hij gewoon open mocht blijven. De argumenten voor (met name de constante "hoe is scherm X?" "wat is beste 17"?" topics en de vervuiling met dergelijke vragen in de 19" topic) spraken redelijk boekdelen.

Alleen beetje jammer dat niet eerst overleg gepleegd is...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

Ik neem aan dat de modjes hier de personen zijn die aangeven of er wel of niet een bepaald topic geopend wordt. Ze zijn er niet voor niets. Ze zorgen voor orde en duidelijkheid.

Ik heb verder ook geen verstand van monitoren, maar het lijkt mij dat een 19" scherm van merk blaat toch wel enigzins overeenkomt met een 17" scherm van merk blaat. Als je dan toch een centraal topic wil, kan je toch ook je info uid het 19"topic halen, en dan in je achterhoofd houden dat het niet geheel overeenkomt?

Ik heb btw ook gevraagd voor de (her)opening van een topic, waren ze het ook niet mee eens. Nou, so be it! ZIJ zijn degenen die het reilen en zeilen van het forum in de gaten houden, dan vind ik het niet vreemd dat er ook wel eens tegengestemd kan worden.

Het kan misschien wel een superidee zijn, maar als het volgens de (zo zou het tenminste moeten zijn) kenners wordt afgeraden dan moet je je daar, naar mijn mening bij neerleggen.

Edit: Het klakkeloos TOCH openen van topics, die niet toegestaan zijn ivnd ik zelfs nog erger, probeer het eerst uit te praten! Niet iedereen heeft dezelfde mening, daar zijn we mensen voor...

[ Voor 12% gewijzigd door Kayshin op 07-06-2005 23:17 ]

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Kayshin schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 23:16:Ik heb verder ook geen verstand van monitoren, maar het lijkt mij dat een 19" scherm van merk blaat toch wel enigzins overeenkomt met een 17" scherm van merk blaat. Als je dan toch een centraal topic wil, kan je toch ook je info uid het 19"topic halen, en dan in je achterhoofd houden dat het niet geheel overeenkomt?
Anders bemoei je je even met iets waar je geen verstand van hebt. Er zijn heel veel verschillen tussen diverse modellen. Elke monitor is verschillend! Een fabrikant brengt goed én slechte modellen uit! Dit is zoiets als een Intel topic sluiten en dan zeggen dat er toch al een AMD topic loopt. "Ach het zijn toch allebei processoren...je moet gewoon in je achterhoofd houden dat het iets verschilt van elkaar".

Modbreak: knipdude, in Lieve Adjes discussieren we op een vriendelijke manier, niet met die smilies die ik hier nu weghaal

[ Voor 18% gewijzigd door curry684 op 09-06-2005 01:19 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kayshin
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-03-2018

Kayshin

Bl@@T @@P!!!

* Kayshin mompelt dat hij zegt dat hij er niet zozeer verstand van heeft wat ook in zijn post staat, begint een beetje op flaming te lijken hier :#

[ Voor 5% gewijzigd door Kayshin op 09-06-2005 00:35 ]

My personal videoteek: -Clique-; -NMe- is een snol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Wat mij betreft is dit gewoon een valide discussie die hier gewoon gevoerd kan en mag worden, maar daarbij gaan we niet op de man spelen, niet beledigen, en niet idioot overreageren met aggressieve smilies. Zoals eind maart al gezegd is er best discussie mogelijk maar dan moet die wel netjes en fatsoenlijk gebeuren.

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
Kayshin schreef op donderdag 09 juni 2005 @ 00:34:
* Kayshin mompelt dat hij zegt dat hij er niet zozeer verstand van heeft wat ook in zijn post staat, begint een beetje op flaming te lijken hier :#
* Ebayzo mompelt terug dat je dan ook niet inhoudelijk in moet gaan op dit soort discussies.

Maar is deze discussie nou niet gewoon gesloten? Het topic is er nu...niet helemaal volgens de regels, maar toch.

Mag deze smilie wel Curry: :>

[ Voor 7% gewijzigd door Ebayzo op 09-06-2005 10:04 ]

Default blanke hetero

Pagina: 1