Toon posts:

Router + Router kan dat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Klein Dilllema

ik zal eerst even de situatie schhetsen .

het zit zo :

we hebben een netwerk wat bestaat uit een laptop en een pc die beide wireless zijn verbonden met een linksys WRT54G Router welk voorzien is van de HyperWRT firmware . dit laatste is nodig omdat de pc ( de mijne ) aan de overkant van de straat in mijn woning staat en de router aan de andere kant . dit werkt perfect maar nu willen we de tiscali verbinding die gebruikt wordt upgraden naar die niewe tiscali "special" aanbieding met telefonie wat inhoud dat er een nieuwe modem moet komen om VOIP te ondersteunen. opzich is dat geen probleem ware het niet dat alle aangeboden modems routers zijn (of Multie-pc modems zoals tiscali ze noemt) waaronder ook wireless versies . ik durf dus te wedden dat die router het bereik wat ik nu uit de WRT54G haal met behulp van de HyperWRT firmware niet in huis heeft ,

dus zou het heel mooi zijn als we de non-wireless router + VOIP konden bestellen om die vervolgens weer via de WRT te laten lopen zo zijn we dan verzekerd van hetzelfde werkende wireles netwerk als we nu delen. .

mijn vraag dus in een notendop ...kan dit ?

Verwijderd

Antwoord in notendop: Ja
Uitgaande van dynamische IP adressen:
Zorg dat alleen de 1e router IP adressen uitdeelt, de 2e moet een IP van de 1e krijgen via DHCP

• shnazzle
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-01-2025
haha..good stuff... wat denk je dat het internet is? :-)

Verwijderd

Topicstarter
ok geweldig dat is goed nieuws bedankt voor de reply(s)

ik had gehoord dat het weleens problemen geeft maar het kan dus in principe met elke router combi ?

Verwijderd

Je moet dan wel kijken dat je niet op allebei de firewall aan laat staan..anders kan je nergens meer bij en komt er niks meer door.

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 14:58:
Je moet dan wel kijken dat je niet op allebei de firewall aan laat staan..anders kan je nergens meer bij en komt er niks meer door.
Want?

Je creert gewoon een soort 2e internet erbij... het enige is dat je een lange weg door moet, maar da's opzich niet zo'n probleem. Ook zul je dus soms 2 portmappings moeten maken.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 15:14
Ik heb ook aan zoiets gedacht. Kan ik mn bekabelde router/modem aan een wireless router/modem hangen? Dus bekabelde heeft de adsl lijn en draadloze pakt die verbinding ook op en deelt met laptop?

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 16:29
Je kan ook je Linksys als accespoint only gebruiken: DHCP server uitzetten in de config, ding een vast IP geven, en een willekeurig lanpoortje op je modem/router hangen. WAN poort (routerdeel) wordt niet gebruikt, en je houd de voordelen van je Linksys accespoint (+firmware)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zo moeilijk?
Ik heb hier een copperjet als ADSL router en daarachter hangt een Asus Wlan router, die staat ingesteld als accesspoint, werkt hetzelfde, zonder dat hij nog eens spul gaat doorrouten, omdat dat al gebeurd door mijn aDSL router.

• Haas
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 15:14
Terw_Dan schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:37:
Waarom zo moeilijk?
Ik heb hier een copperjet als ADSL router en daarachter hangt een Asus Wlan router, die staat ingesteld als accesspoint, werkt hetzelfde, zonder dat hij nog eens spul gaat doorrouten, omdat dat al gebeurd door mijn aDSL router.
Afbeeldingslocatie: http://www.mycom.nl/f2/images/products/54316mcl.jpg

Merk ASUS
Type WL-500G
Functie W-LAN router + printserver
Snelheid 54 Mb/s
Protocol 802.11g
Interface UTP RJ45, USB
Aantal poorten 4 x

Heb je deze daarvoor? Lijkt mij dan ook wel wat. :)

Apple MacBook Pro 14 (2021), Mac mini M4 (2024), iPhone 16 Pro Max (2024) & AirPods Pro 2 (2022) | Cambridge Audio CXA80 | Project-Audio X2 | BlueSound NODE ICON | Q Acoustics 5050 | LG C3 65” OLED

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

-roberth- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:51:
[...]

[afbeelding]

Merk ASUS
Type WL-500G
Snelheid 54 Mb/s
Protocol 802.11g
Interface UTP RJ45, USB
Aantal poorten 4 x

Dat ding inderdaad.
Heb er nu dus 5 poorten opzitten gezien de wanpoort als lanpoort fungeert als je hem als AP laat draaien.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

-roberth- schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:51:
[...]
[afbeelding]

Merk ASUS
Type WL-500G
Snelheid 54 Mb/s
Protocol 802.11g
Interface UTP RJ45, USB
Aantal poorten 4 x

Bereik is niet waanzinnig in ieder geval. Maar daar zal de ontvanger aan de andere kant ook wel iets mee te maken hebben.

(En ik krijg de router niet aan de praat, maar dat zal wel niet liggen aan dat ding zelf.. 8)7 )

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Topicstarter
ik denk dat het wel gaat lukken met deze reacties :)

ik hoor hier wat verschillende dingen over maar Wat kan ik nu beter doen : met WEP beveiligen of met MAC Filtering ?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:31:
ik hoor hier wat verschillende dingen over maar Wat kan ik nu beter doen : met WEP beveiligen of met MAC Filtering ?
allebei 8)

[ Voor 11% gewijzigd door leuk_he op 29-03-2005 20:33 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
dat zal best werken maar ik vraag het omdat ik van iemand begrepen had dat WEP invloed had op de kwaliteit van z'n draadloze verbinding . zogauw hij WEP uitgeschakeld had liep alles beter maar ik weet niet zeker of het MAC adres wel voldoende zal zijn of anders wel slechter of beter zal zijn dan WEP aangezien WEP niet zo sterk is .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 00:16 ]

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:48

mr_petit

opperprutser

aangezien WEP niet zo sterk is
alsof mac filtering sterk is 8)7

Met een redelijke WEP filtering moet er erg veel data onderschept worden, waardoor je een stuk minder interessant bent om te hacken.

Veel WEP problemen zijn vaak op te lossen door een firmware/driver update van router/ap of wifi kaartje

"man is not truly one, but truly two,"

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Asus WL-500g kan je instellen als 5 poorts switch met accesspoint, weet niet of die linksys nog te bridgen is verder.

Wat je altijd nog kunt doen:
- DHCP server op een van beide routers uitzetten
- WAN poort van linksys niet gebruiken, steek modem in een LAN poort

Je linksys routeert en firewalled dan niets meer en doet alleen de wireless signaal doorgave nog maar. Je modem zorgt voor routering en dergelijke. Je hebt dan nog de keus of je linksys DHCP uitdeelt of dat je dat door je modem laat doen, iig moet je in beide gevallen de gateway zo instellen dat alles door je modem/router geval gaat.

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

_JGC_ schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 00:50:
Asus WL-500g kan je instellen als 5 poorts switch met accesspoint, weet niet of die linksys nog te bridgen is verder.
Die instelling had ik ook gedaan. Kon hem daarna alleen niet meer vinden. Ook na het instellen van een PC in de range van de Asus, kwam er geen reactie meer.
Toen was de MAC-filter wel even lastig in te stellen (eerst dat ding terug naar factory-defaults.. alles weer instellen, en als laatste 'm weer als AP/switch instellen).

Overigens is inderdaad een combinatie van MAC-filter en WEP het beste (of nog beter WPA). Ik ben meestal lui en neem alleen het MAC-filter. Geen zin in allerlei codes in te voeren enzo :) .

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus inmiddels die router ontvangen en geinstalleerd . het gekke is dat ze nu allebei op "router"staan ingesteld en op deze manier werkte de i-net verb. direct wat wel vreemd lijkt want beide staan ook nog steeds op DHCP , heeft iemand hier mischien een verklaring voor? ander probleem is dat ik de linksys niet meer kan bereiken .

ook het forwarden gaat niet 100% goed . ik de poorten voor azureus geforward maar dat werkt niet terwijl de poorten voor edonkey wel prima werken .

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2005 20:47 ]

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:26
Ik zit hier met het probleem dat ik een 1e eminent router heb en daar achter een wireless USR8054.
Het werkt op 1 ding na perfect en dat is dat ik Emule+ constant op een lowid heb :( wat ik ook probeer
het probleem blijft, zelfs als ik de dmz instel. gooi ik de USR er tussen uit dan vlamt Emule+ als vanouds.

Mijn profiel op Discogs

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-05 18:43

BCC

JanAlesi schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 21:09:
Ik zit hier met het probleem dat ik een 1e eminent router heb en daar achter een wireless USR8054.
Het werkt op 1 ding na perfect en dat is dat ik Emule+ constant op een lowid heb :( wat ik ook probeer
het probleem blijft, zelfs als ik de dmz instel. gooi ik de USR er tussen uit dan vlamt Emule+ als vanouds.
Dat ligt waarschijnlijk aan je USR.. dat is duidelijk niet een van de stabielste onder zware belasting (zoek maar eens naar het grote USR 8054 topic).

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Pagina: 1