Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

iPod aansluiten mercedes cd-wisselaar

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader heeft een mercedes C220 uit 2001 met een ingebouwde CD-wisselaar voor 5 of 6 CD's.

nu heeft hij net een iPod foto gekocht en een iTrip die hebben we vandmiddag uitgeprobeerd in de auto maar de geluids kwaliteit is niet egt fantastisch dus bedacht ik dat we de CD wisselaar eruit konde halen en hem daar op aansluiten.

nou hebben we de CD wisselaar er nog niet uitgehaald omdat we niet niet wisten of het wel kon.
de CD wisselaar zit met 2 schroeven vast aan het dashboard kastje.

weet iemand of als ik die CD-wisselaar eruit haal de iPod erop aan kan sluiten en of ik die CD-wisselaar er zelf uit kan halen?
heeft iemand hier ervaring mee of weet hoe dat werkt

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10 14:18
Als je ergens de line in van de versterker kan vinden kun je daar een kabeltje aan maken met jack pluggen voor je Ipod ja. Als dat is wat je bedoeld.

• Foxke
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat dit dan het handigste is: http://www.icepod.nl/
Review: http://www.macosx.nl/?p=showarticle&art_id=1810

Verwijderd

Topicstarter
als ik het goed begrijp zou de cd-wisselaar het nog moeten doen?

weet iemand of ik die cd wisselaar er gewoon los kan schroeven en eruit halen en dan de iPod aansluiten via bijv. zo'n icepod en dan de cd-wisselaar ook weer aansluiten?

en hoe duur is die icepod dat kon ik niet egt terug vinden?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 21:49 ]

Verwijderd

Als er geen extra line-in op de cd wisselaar zit, zou je ook kunnen overwegen om een FM modulator op je CD-wisselaar te zetten. Dit is een klein kastje die je achter de autoradio tussen de standaard aanwezige autoradio-antennekabel en de i-pod jack plaatst.

http://www.sourencs.nl/fmmodulator.htm
Afbeeldingslocatie: http://www.home.zonnet.nl/sourencs/images/FmMod.jpg

Er zijn natuurlijk vele modellen hiervan in de winkel, ook draadloze FM modulators maar hier heb ik slechte ervaring mee. Moet om de 10 km de freq. opnieuw instellen omdat een radiostation mijn signaal helemaal wegdrukt.

Nadeel is wel dat je geen mooi houdertje heb waarin je de i-pod kunt plaatsen, ook laad de accu op deze manier niet op.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-11 20:56

Cassettebandje

SA-C90 TDK

iTrip is een fm modulator ....

De cd wisselaar kun je heel waarschijnlijk er zonder problemen uithalen. De vraag is echter of de cd wisselaar kant en klaar geluid naar de versterker stuurt, of digitale data. Wanneer deze geluid verstuurt is het geen probleem om die draad door te knippen en daar je iPod aan te hangen. Kun je de cdwisselaar er eens uitschroeven en daar evt fototjes van maken (met name de connector)?

[ Voor 87% gewijzigd door Cassettebandje op 28-03-2005 10:32 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
Ik zou om te beginnen niet naar het "wisselaar kastje" kijken maar even naar de radio/cd-speler zelf, grote kans dat daar gewoon een line-in op zit. Zelfs al stuurt de cd-wisselaar "kant en klare audio", zoals Hopeloosje het formuleert, naar de basis-unit; dan zit er waarschijnlijk nog iets van een datakabel bij en het zou me ook neit verbazen als je de wisselaar-ingang nieteens kunt gebruiken als hij niets "ziet" hierop.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:50:
Ik zou om te beginnen niet naar het "wisselaar kastje" kijken maar even naar de radio/cd-speler zelf, grote kans dat daar gewoon een line-in op zit. Zelfs al stuurt de cd-wisselaar "kant en klare audio", zoals Hopeloosje het formuleert, naar de basis-unit; dan zit er waarschijnlijk nog iets van een datakabel bij en het zou me ook neit verbazen als je de wisselaar-ingang nieteens kunt gebruiken als hij niets "ziet" hierop.
het probleem is omdat het een ingebouwd mercedes radio/cd unit is kan ik hem er niet uithalen dat kan alleen bij de garage

Verwijderd

volgens mij kan je niks met de kabel die naar je cd wisselaar gaat omdat hij een digitaal signaal naar je radio stuurt...

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Die CD wisselaars hebben vaak aparte aansluitingen idd. Echter zit er in die aansluiting altijd een line 'lijntje' in.
Ik geef je 'n vrij grote kans, probeer eens het een en ander uit.
Die wisselaarunit kan je er vast wel uithalen als de dealer dan ook kan ;)

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• enriqueeeee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 22:33

enriqueeeee

vanila coke kicks ass

maar waarom email je mercedes zelf niet of bel je een dealer nee heb je en ja kun je krijgen toch :)
misschien kunnen ze uitleggen hoe je het misschien anders aan zou kunnen sluiten ze zullen vast wel weten hoe je radio/cd wisselaar werkt

Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)

Pagina: 1