Toon posts:

KabelAbo Spijkenisse

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Hier in Spijkenisse is het sinds kort mogelijk om ook te internetten via de kabel. Nu kan ik kiezen uit drie providers.
bArt, Sonera of Chello. Grote vraag...welke moet ik nemen?
Slownera valt bij voorbaat af omdat die behoorlijk klote draait heb ik zelf gezien.

Nu kan ik dus bArt nemen maar dat kost 300Piek aansluitkosten (!!!) en nogeens 90 piek per maand. (Beetje prijzig...)
Draait ongeveer max 65Kb per sec.
dus ongeveer een halve Mbit.

Nu kan ik ook Chello nemen, dat kost maar 149 Piek aansluiting en de eerste drie maanden geen Abo kosten.... Maar ik heb zoveel gezeik gehoord over Chello dat ik zit te twijfelen.
(Chello heb ik ook zien draaien hier in Spijkenisse, en dat ging ongeveer
180Kb/s Max.
Das dus wel even ongeveer 1 MBit!)
De vraag is alleen of dat dat zo blijft natuurlijk.

Wie helpt mij uit de brand en kan mij precies vertellen waar ik het beste mee af bent hier in Spijkenisse (Rotterdam e.o)

Bedankt alvast!

Ps>> Ook heb ik van UPC vernomen dat Chello veel meer bandbreedte over de glasvezelkabels hier heeft gekregen...en aan de snelheid durf ik dat best te geloven...

Verwijderd

En als je nog ff wacht dan is er ook mxstream (adsl) in spijkenisse. We verwachten het ongeveer in maart. Als je je van te voren opgeeft heb je ook nog eens recht op korting op de aansluitkosten. Ga ff naar de Primafoon voor meer info.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Zo waar in Spijkenisse is de kabel al beschikbaar ??

Ik zit in het centrum en hier is nog niks.!!

Maar ik heb mij al opgegeven voor ADSL (mxstream) maart :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, Adsl....das leuk maar dat is voorlopig nog niet beschikbaar hier.

Het is in Spijkenisse al enige tijd mogelijk iemand die ik ken woont achter in de Kreek en die kan het al ruim een maand!
Dus in het Centrum kan het ook allang volgens mij.
Wel is het zo dat maar sommige postcodes het kunnen en dat het zo kan zijn dat jij het wel kan en je overbuurman niet omdat die net op een ander segmentje zit. In dit geval mooi, want hoe minder mensen hoe beter netten. :)
Chello is 149 piek incl. 3com netwerkkaart en de eerste 3 maanden gratis. Dus als het niet werkt heb je hoogstens een paar tientjes weggeflikkerd.. dat risico loop ik graag daarvoor.

Maar heeft iemand nou ook een antwoord op mijn feitelijke vraag?

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Je wilt weten of chello zo snel blijft? Tja dat weet ik niet :P

Ik zit in Oud-Beijerland en heb kabeltje sinds eind november en ik haal nog steeds het maximum van 190KB/s (als de andere kant meewerkt). En je zegt het zelf al, voor Bart betaal je VEEL aansluitkosten, voor iets wat sowieso al maar 1/3 vd snelheid kan leveren.

Stel dat chello een vreselijk drama wordt over enkele maanden, bij chello betaal je nu voor installatie + 3 maanden internet 149,-, bevalt het je niet dan kun je na die 3 maanden per maand gewoon opzeggen en altijd nog overstappen naar Bart.

Wat ik dus wil zeggen is dat het me handig lijkt chello gewoon te testen omdat het toch geen drol kost, ipv vooraf al voor Bart te gaan.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Weet je zeker dat je na die drie maanden per maand kunt afzeggen. Ik dacht altijd dat kabelaars een jaarcontract met je aangingen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt D3 ik dacht dat namelijk zelf ook.
Neem ik gewoon Chello en zie ik het allemaal wel.
Thanx.

Verwijderd

krijg nou de fuck ;) Spijkenissers op GoT ?????????? :):)

Ik woon in Schiekamp (Plateau) en ik neem mxstream. Van kabel is in Noord nog geen sprake iig. l8er

Verwijderd

net nog ff postcode check op chello gedaan, 3202 gaat nog niet, :'(

Verwijderd

Ik vraag me wel af waarom UPC nooit een mailing heeft gestuurd ofzo. Wel over Mr. Zap, maar das lekker boeie....|:(

Iemand wel downloadsnelheden van Chello in Spijkenisse gezien ?

• Dyxtra
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Die postcode check zegt nix hoor, als ik die moet geloof is hier nog steeds geen chello beschikbaar maar het werkt toch echt :) Dus je kan beter even bellen.

Je zit er 3 maanden aan chello vast, daarna is het per maand opzegbaar.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Verwijderd

Op dinsdag 09 januari 2001 16:57 schreef D³ het volgende:
Je wilt weten of chello zo snel blijft? Tja dat weet ik niet :P

Ik zit in Oud-Beijerland en heb kabeltje sinds eind november en ik haal nog steeds het maximum van 190KB/s (als de andere kant meewerkt). En je zegt het zelf al, voor Bart betaal je VEEL aansluitkosten, voor iets wat sowieso al maar 1/3 vd snelheid kan leveren.

Stel dat chello een vreselijk drama wordt over enkele maanden, bij chello betaal je nu voor installatie + 3 maanden internet 149,-, bevalt het je niet dan kun je na die 3 maanden per maand gewoon opzeggen en altijd nog overstappen naar Bart.

Wat ik dus wil zeggen is dat het me handig lijkt chello gewoon te testen omdat het toch geen drol kost, ipv vooraf al voor Bart te gaan.
Oud Beijerlander!! En idd Chello in OBL rulez!! Tot nu toe ben ik nog niet uit de lucht geweest en ook 190KB/s .

Verwijderd

Ik zou toch maar Chello nemen, hier in Zutphen hebben we nu wel (na 6 maanden zeiken bij MXstream) ADSL, maar alleen in gebieden 7201 t/m 7205... en ik woon net 7206 natuurlijk... GVD :(:r Dus toch maar ff Chello aangevraagd, is altijd beter als ISDN, 7 k/s en 9 van 10x transfer error... Die Chello abo is 150 piek daarvoor heb je dat modem en 3 maanden internetten...als het dan niet bevalt of ADSL is tegen die tijd beschikbaar zeg je het toch gewoon weer op? Kan per maand, dus... zou'k altijd doen...

Verwijderd

Topicstarter
Klopt wel degelijk die postcode check. Bij mij staat er netjes: Beschikbaar.

Spijkenisse Noord is gewoon nog niet aangesloten. Adsl is volgens mij alleen nog meer beschikbaar is Spijkenisse Centrum.
Anyway ADSL is alleen leuk met de 2MB, maar als je een ABo neemt van 512K dan is Chello op dit moment sneller en goedkoper. (Afgezien van de afgeknepen upload natuurlijk)

Heb al een aantal DSL verbindingen aangesloten, maar was niet echt onder de indruk...vaak storing... Maarja das kpn.

Verwijderd

Ik heb me opgegeven bij XS4ALL, en ik heb een week later een bevestiging van de KPN ontvangen per post, dat de centrale in mijn wijk (Schiekamp) in februari wordt omgebouwd. Weet jij trouwens waar die centrale hier ergens staat ?? :?

• Macaco
Op dinsdag 09 januari 2001 23:01 schreef Marko het volgende:
Ik heb me opgegeven bij XS4ALL, en ik heb een week later een bevestiging van de KPN ontvangen per post, dat de centrale in mijn wijk (Schiekamp) in februari wordt omgebouwd. Weet jij trouwens waar die centrale hier ergens staat ?? :?
Ik heb mij ook opgegeven bij XS4ALL voor fast ADSL Spijkenisse(Centrum)En heb ook al bericht gehad van KPN,in Maart is het beschikbaar.Die telefoon centrale in spijkenisse zit in het centrum :9 Vredehofstraat om precies te zijn.Daar woon ik 500 meter bij vandaan :9

Verwijderd

Shit ben ik voor nix naar Rotterdam verhuist ;) Nee toch nie. ik ken iemand die voor upc de kabeltjes in Spijk legt en die heeft me al meegedeeld dat het nu idd al draait. Alleen duurt alles nu nog net zo lang als s'ochtens Spijk uitrijden. Reden 2 om blij te zijn dat ik er weg ben :)

gr
Wolfman

Verwijderd

Op woensdag 10 januari 2001 00:09 schreef NEWBIE het volgende:

[..]
Ik heb mij ook opgegeven bij XS4ALL voor fast ADSL Spijkenisse(Centrum)En heb ook al bericht gehad van KPN,in Maart is het beschikbaar.Die telefoon centrale in spijkenisse zit in het centrum :9 Vredehofstraat om precies te zijn.Daar woon ik 500 meter bij vandaan :9
Ik woon achter het Churchill-flat, is dat dichtbij genoeg ??

Trouwens, zo'n centrale is wel 20 bij 20 meter ongeveer, anders vergis je je met een gewoon verdeelhuis (zo'n metalen). Want die staat hier 40 meter vandaan, naast het Churchillflat.

• Macaco
Ik woon achter het Churchill-flat, is dat dichtbij genoeg ??
Trouwens, zo'n centrale is wel 20 bij 20 meter ongeveer, anders vergis je je met een gewoon verdeelhuis (zo'n metalen). Want die staat hier 40 meter vandaan, naast het Churchillflat.
Tuurlijk is dat dichtbij genoeg ,als het maar binnen de 5 KM is dan zit je goed.

Ik zou mij natuurlijk kunnen vergissen met dat KPN telecom gebouw in de vredehofstraat.
Maar die is echt groter dan 20x20 meter.

Vanuit dat gebouw wordt de technische meting
verricht naar jou woning.

Greeetzzz

Verwijderd

beter man :) waar staat dat ding dan precies ? oude busstation ?

• Macaco
Op woensdag 10 januari 2001 19:00 schreef Marko het volgende:
beter man :) waar staat dat ding dan precies ? oude busstation ?
Tussen de begraafplaats en de waterbedden speciaalzaak schuin tegenover dat jeugdhonk TexMex.

Ik zal het nog beter uitleggen bij de Bowling steek je over de hekelingseweg op bij de eerste verkeerslichten linksaf de vredehofstraat in stukje doorrijden en aan de rechterkant zie je verdekt opgesteld het KPN telecom gebouw van Spijkenisse.En aan de achterkant loopt een voetpad daar kun je al wat van die bekabeling zien leggen.

Of die bekabeling met ADSL te maken hebt durf ik niet te zeggen.

Verwijderd

ikke woon op 3201 kirjg wel mxstream maar geen kabel ???? waar woont iedereen dan die uit spijkenisse komt ?>

Verwijderd

Ik heb dat gebouw gezien, ben net ff wezen trainen en kwam erlangs, een stenen gebouw met een aantal groene deuren, direct naast Cupido Waterbedden. Is dat de centrale voor heel Spijkenisse ? Anyway, dat is nog geen 1000 meter vanaf mijn huis >:)

Ik heb ook nog ff naar Chello gebeld vanavond, op mijn postcode (3202) kan ik het wel shaken voorlopig... Ik ken iemand in Waterland en die heeft het vandaag aangevraagd, daar ging het wel, kutzooi...

l8er

• Macaco
Ik heb dat gebouw gezien, ben net ff wezen trainen en kwam erlangs, een stenen gebouw met een aantal groene deuren, direct naast Cupido Waterbedden. Is dat de centrale voor heel Spijkenisse ? Anyway, dat is nog geen 1000 meter vanaf mijn huis
Yep dat is de centrale.En die hoge mast die er staat,staat weer in verbinding met de PTT toren aan de Waalhaven Rotterdam-Zuid.
Ik heb ook nog ff naar Chello gebeld vanavond, op mijn postcode (3202) kan ik het wel shaken voorlopig... Ik ken iemand in Waterland en die heeft het vandaag aangevraagd, daar ging het wel, kutzooi...
Lekker boeiuh kabel ADSL ruled veel vetter :D

greetzz

Verwijderd

Hmm, ik denk dat je met chello hogere downloadsnelheden kan halen denk je niet ?

BTW, heb je icq ? das makkelijker

--> 59384991

• brilsmurf
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:08
Ikzelf woon in Spijkenisse groenewoud laagbouw ,dat was een van de eerste wijken waar kabel mogelijk was. (Heb het vanaf 20 december).
Ik haal bij goede server altijd de 190 kb/s.
(Chello)
Sinds vandaag heeft mn buurman het ook, dus nog ff afwachten.
Uiterlijk 3e week januari kan geheel spijkenisse internetten. 8-)

Verwijderd

He marKo wie ben je eigenlijk, want ik woon ook in noord, en heet toevallig ook marKo, dus misschien ken ik je wel???

Verwijderd

Ik heb ff je ICQ gecheckt Marko, volgensmij ken ik wel jouw naam. Ik ben een m8 van Sander Trarbach. Die ken je volgensmij wel ! Jij bent degene die verantwoordelijk is voor de Trance Lab cd's samen met Paul toch ? Maar ik weet alleen geen gezicht bij je naam te plaatsen.

laterzzzz

Verwijderd

Heee waarom ken jij mij wel, maar ik jou niet?:)
Sander Trarbach ken ik inderdaad, en Trance Lab 4 is inderdaad vandaag gereleased!!:):):)

Verwijderd

Ik ken alleen je naam uit de inlays van Trance Lab :) that's all

• Macaco
Op donderdag 11 januari 2001 00:14 schreef brilsmurf het volgende:
Ikzelf woon in Spijkenisse groenewoud laagbouw ,dat was een van de eerste wijken waar kabel mogelijk was. (Heb het vanaf 20 december).
Ik haal bij goede server altijd de 190 kb/s.
(Chello)
Sinds vandaag heeft mn buurman het ook, dus nog ff afwachten.
Uiterlijk 3e week januari kan geheel spijkenisse internetten. 8-)
Zo dat is niet verkeerd 190kb/s.Maaruh die kb/s bij jou staat voor kilobit (b) of kilobyte (B) ? Ik kan het niet meer uitelkaar houden al die bits en bytes :)

Gebruik je ook (DAP) Download accelerator?

Ik heb nog effe geinformeerd bij chello,upc over de derde week van january kunnen netsletten via de kabel overal in Spijkenisse maar daar laten ze niks over los.
Pagina: 1