Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik heb een PDA met TomTom, en die hangt al een tijdje aan het raam via een zuignapconstructie. Nadeel: veel kabels, en van dat ding aan je raam wordt je ook wel zat. Weg er mee dus.

Nu ben ik van plan om een Brodit-houder aan te schaffen om hem zo in de auto in te bouwen. Daarnaast wil ik ook proberen om de kabels weg te werken in het dashboard.

Wie heeft dit al eens eerder gedaan in zijn auto en heeft hier goede ervaringen mee? Foto is natuurlijk ook altijd leuk.

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb zo'n brodit houder, en heb de voedingskabel ook weggewerkt. De GPS antenne moet ik nog ooit een keer onder het dashboard monteren, maar aangezien er dan veel gedemonteerd moet worden heb ik dat nog niet gedaan.

Nu resteert me dus het neerleggen van de GPS antenne, en kabeltje in mijn PDA, en gaan met die banaan.

Verwijderd

Topicstarter
B-Man schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:30:
Ik heb zo'n brodit houder, en heb de voedingskabel ook weggewerkt. De GPS antenne moet ik nog ooit een keer onder het dashboard monteren, maar aangezien er dan veel gedemonteerd moet worden heb ik dat nog niet gedaan.

Nu resteert me dus het neerleggen van de GPS antenne, en kabeltje in mijn PDA, en gaan met die banaan.
Welke GPS-muis heb je als ik vragen mag? Hoor ook van veel mensen dat ze de GPS-muis in het dashboardkastje liggen en de kabel daarachter langs wegwerken. Ook in het kastje nog een hele goede fix.

• hootie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-10 21:14
Heb je ook al zo'n mooie Pro-clip speciaal voor jou auto?

www.brodit.se Ik heb hem besteld voor mijn auto bij www.pdaspullen.nl. De clip zet zich zelf vast tussen de naden van je dashboard. Werkt echt perfect. Ik zelf gebruik een bluetooth gpsmuis zodat je helemaal geen kabel bende meer hebt.

Specs

• MrScratch
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 18:14

MrScratch

I am rubber, you are glue

Ik meld me ook maar. Ik heb een actieve houder (dus pda erinschuiven en alles is direct aangesloten) en alle kabels zijn weggewerkt. Het enige wat je ziet is de houder die in een luchtrooster hangt. Kabels vallen weg in een overgang van twee dashboarddelen en de gps-ontvanger heb ik in het handschoenkastje gemonteerd. Geeft geen enkel probleem met ontvangst. En de sigaretteaansteker bevat natuurlijk zo'n stekker voor de juice, maar die zit ook vrijwel uit zicht.

Ben er zeer tevreden over. Als gewenst kan ik wel even een foto shooten van het geheel. Is trouwens in een Skoda Octavia gedaan.

Look behind you! A three headed monkey!

Verwijderd

Topicstarter
MrScratch schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:45:
Ben er zeer tevreden over. Als gewenst kan ik wel even een foto shooten van het geheel. Is trouwens in een Skoda Octavia gedaan.
Als dat zou kunnen :)

• B-Man
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:33:
[...]

Welke GPS-muis heb je als ik vragen mag? Hoor ook van veel mensen dat ze de GPS-muis in het dashboardkastje liggen en de kabel daarachter langs wegwerken. Ook in het kastje nog een hele goede fix.
Ik gebruik nog steeds de GPS muis die bij tomtom zat, toen ik lang geleden tomtom 1 kocht. Ik draai het spul op een compaq ipaq H3630, die nog geen mmc slot heeft. Om die reden heb ik een brodit houder waar mijn ipaq inclusief mmc cradle inpast. Er is helaas geen nette kit voor de 3630, waar de bekabeling in verwerkt zit, zodat ik een systeem kan maken waar ik mijn ipaq zo in kan klikken. Tenzij ik de mmc cradle in de auto monteer.

Ik heb de stroomvoorziening netjes in het dashboard verwerkt, en heb de 12v aansluiting daardoor nog gewoon vrij. Al heb ik die niet nodig, omdat ik er een startknop gemonteerd heb (rook niet, en wil ook niet dat er in mijn auto gerookt wordt).

Ik zal ergens de komende week wel even wat foto's maken.

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 20:25
Ik heb hem ook al meerdere keren in verschillende auto's ingebouwd.

Bij vrijwel alle auto's (ikzelf heb hem in Astra's, golfjes en nu in een fiat ducato gebouwd) kun je hem altijd kwijt boven/achter het dashboard, je kan namelijk vrijwel altijd het dashboard kastje eruit schroeven en er is altijd wel ruimte genoeg.

Verder even de constante plus pakken van de radio en ik gebruik altijd zo'n carkit monteer ding om de houder op te schroeven. Zo'n ding klem je namelijk muurvast tussen je dashboard en je hebt nooit meer last van trillingen in je scherm. Ook kun je hem mooi richten zodat je geen reflecties meer hebt van de zon of van jezelf.

LET OP: je moet wel goed opletten dat er vaak een omvormer zit in of de houder, of de adapter die je in de sigarettenaansteker doet!
Ikzelf heb een originele tomtom carkit voor de HP Ipaq 2210 en die heeft de omvormer in de houder zitten. Ik kan dus gewoon 12v erop aansluiten zonder problemen.
Heb jij er een in de sigarettenplug dan moet je het dus anders gaan doen (eventueel een extra sigarenstopcontact halen bij halfords bijvoorbeeld.)

[ Voor 28% gewijzigd door Master__R op 27-03-2005 23:18 ]

Pagina: 1