Taiyo Yuden media code ==> wel echt van TY?

Pagina: 1
Acties:

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-03 16:12
Ik ben van plan een flinke hoeveelheid dvd's voor met name backups te bestellen. Het belangrijkste is voor mij gewoon betrouwbaarheid, ik kan het niet hebben dan als ik de backup echt nodig heb ik m niet meer kan lezen. Daarom wil ik Plextor of Taiyo Yuden schijfjes.

Deze website verkoopt plextor maar ze zijn op:
http://secure.nurtec.de/c...2199713.html?mv_pc=idealo

Ik heb 2 sites met Taiyo Yuden gevonden:
http://meritline.com/taiy(...)-silver-lacquer.html
en
http://www.blankdiscshop.(...)e_all_the_DVD_R.html Net onder de helft.

-Weet iemand waar je die Plextor schijfjes voor een goeie prijs kan krijgen?
-Beide sites met TY zijn volgens mij -R. Zijn +R schijfjes beter van kwaliteit of maakt dit niets uit?
-Op de 2e site staat:
"Please note that there are many vendors selling discs with a TY media code that are not genuine Taiyo Yuden discs."
Weet iemand hier meer van? Hoe kom je hier achter?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Neem gewoon FUJI's die hebben echte TY mediacode en kan je bv bij www.cdrwinkel.com bestellen.

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Hier heb je voor 18 euro 50 dvd's met Taiyo Yuden media code:

http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=5197

Ik heb van deze nu zo'n 60 gebrand op 16x en geen enkel probleem met leesbaarheid. Het lijkt me onzin dat iemand beweert dat de media code YUDEN000T02 niet door Taiyo Yuden geproduceerd zou zijn.

Specs Casemod

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Volgens mij waren dat juist neppers... en kijk dan naar die recensie... bijna de helft vindt ze slecht!!! die zou ik dus ZEKER niet kopen. Haal nou gewoon die FUJI's die zijn 100% zeker TY mediacode en echt ZEER goede DVD's

• JSK
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

JSK

Thunder K8WE

Ik heb die Fuji´s ook geprobeerd en heb echt geen verschillen kunnen ontdekken. Media code zegt meestal wel veel, meer dan merk in ieder geval.

Specs Casemod

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-03 18:51

mace

Sapere Aude

Ik weet uit ervaring van mijzelf en van anderen dat de hyundai fake TY media is.

Niet kopen dus....

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verschillen die er niet op korte termijn zijn, kunnen op langere termijn alsnog optreden. ;)
Dan praat ik niet over 2 dagen maar over bijv. 2 jaar.
Heb je toch liever DVD's waarvan je zeker weet dat ze goed zijn. ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

JSK schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:50:
Hier heb je voor 18 euro 50 dvd's met Taiyo Yuden media code:

http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=5197

Ik heb van deze nu zo'n 60 gebrand op 16x en geen enkel probleem met leesbaarheid. Het lijkt me onzin dat iemand beweert dat de media code YUDEN000T02 niet door Taiyo Yuden geproduceerd zou zijn.
Lees voor de grap op die site de reacties van de gebruikers eronder dan eens, de meesten zijn niet erg gecharmeerd van de prestaties van deze schijfjes, het woord "prullenbak" komt vrij vaak voor ;)

[ Voor 9% gewijzigd door blobber op 28-03-2005 01:52 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:04
Of je koopt verbatim of je koopt YUDEN (Fuji) Media.

Dan zit je gewoon goed, je betaalt iets meer, maar geloof me, iets anders wil ik echt niet!

PVoutput

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-03 16:12
daar zit wat in :)
Die fuji schijfjes lijken me wel wat :)

Weet iemand hoe het zit met DVD+RW?

Ik heb een stuk of 30 van philips en nooit problemen gehad op 1 backup schijfje na waar ik opeens 80% van de bestanden niet meer kon lezen. Deze is toch goed bewaard gebleven en het oppervlak was nauwelijks gekrast.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik ben ook erg te spreken over de Phillips 4x RW

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Philips 4x dvd+rw bevalt goed, maar dvd+rw's met de mediacode ricohjpnw11 scoren vergelijkbaar (ik test ze in mijn Benq 1620) en lijken het na diverse malen herschrijven beter vol te houden. Die mediacode wordt onder diverse merken geleverd, o.m. door Platinum.
Overigens vertrouw ik nooit data toe aan rw-media. Dat is vragen om moeilijkheden; het blijft een onbetrouwbaar medium, vooral op langere termijn..

• Ericr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2025
Die Hyundai's met nep TY00002 mediacode zijn zeer wisselend van kwaliteit. Ik heb er nu 60 van gebrand en zeker 20 coasters gehad. Vooral op de snelheid waar ze voor gemaakt zijn, 8x. Op 4x gaat het branden meestal wel goed. Maar op 8x kan je er al zeker van zijn dat iedere film die is gebrand gaat skippen in je DVD-speler. Althans met mijn batch.

Mijden die rotzooi dus, voor een paar euro meer heb je betere media.
Pagina: 1