Toon posts:

[XP] Na installatie SP2 werkt CRM niet meer*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een client PC waarop Windows XP service 2 is geinstalleerd en de setup succesvol is geinstalleerd van een CRM programma kan geen toegang krijgen tot de centrale SQL Server (Small Business Server Premium Edition NL) omdat er waarschijnlijk poorten uit beveiligingsoverwegingen gesloten zijn (Servicepack 2 van XP!)

Moeten de poorten 1433 en 1434 open worden gezet of ook nog andere poorten? Hoe kom ik aan het programma netstat.exe zodat ik kan weten welke poorten moeten worden opengezet en hoe zet ik deze poorten dan open?

Alvast hartelijke dank voor uw hulp! _/-\o_

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
voor de installatie van dat sp werkte alles wel :?

je kan de firewall uitzetten, kijken of het dan wel werkt.

A wise man's life is based around fuck you

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Een crm programma" ? Welk? :)

Verder - voor zover ik weet blokkeert de SP2 firewall geen *uitgaande* connecties, enkel binnenkomende :)

• Zwelgje
elevator schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:48:
"Een crm programma" ? Welk? :)

Verder - voor zover ik weet blokkeert de SP2 firewall geen *uitgaande* connecties, enkel binnenkomende :)
dat doet hij wel degelijk!, hij blocked alleen uitgaande connecties als jij dat (eenmalig) aangeeft.

bij het starten van mirc op mijn systeem vraagt hij eenmalig of je dat wilt.. klik je dat weg met (block) dan doet hij het idd nooit meer (tenzij je het weer uitzet natuurlijk)

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

rapture

Zelfs daar netwerken?

SP2 zorgt voor meer veiligheid en eist strictere code. Met andere woorden zit er waarschijnlijk ranzige code in dat CRM-programma, ga bij de makers aangekloppen voor een patch/update. Als genoeg mensen dat doen, dan moeten ze wel iets aan doen. In professionele omgeving, zit men op voorhand al te testen of de software met SP2 compartibel is.

Als je wilt testen of het aan de firewall ligt, gewoon ff de firewall uitzetten (doe dat wel in een trusted gedeelte van het netwerk en zeker niet in een "jungle" zoals het hoge school netwerk. Elk academiejaar start met een virus-storm + discofestijn op de switches en de helft van de computers vallen uit door ongedierte...) en zien wat er gebeurd.

[ Voor 22% gewijzigd door rapture op 27-03-2005 19:58 ]

• Zwelgje
waarschijnlijk is het idd een kwestie van dcom op je sp2 machine even omconfiggen (ik had dit ook ooit met winfax10 op een sp2 machine, dat werkte ook pas na wat aanpassingen)

http://j-integra.intrinsy...emoteaccess.html#winxpsp2

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
An update is available to correct problems of Microsoft Business Solutions CRM working on Microsoft Windows XP Service Pack 2

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=870635

https://partner.microsoft.com/US/40011845

Kijk hier eens naar...

Even google'en met de woorden SP2 CRM SQL

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

• elevator
  • Niet online

elevator

Erik schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:53:
dat doet hij wel degelijk!, hij blocked alleen uitgaande connecties als jij dat (eenmalig) aangeeft.

bij het starten van mirc op mijn systeem vraagt hij eenmalig of je dat wilt.. klik je dat weg met (block) dan doet hij het idd nooit meer (tenzij je het weer uitzet natuurlijk)
mIRC heeft dan ook een ident-server welke enabled wordt :)

• Zwelgje
Plopeye schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:59:
An update is available to correct problems of Microsoft Business Solutions CRM working on Microsoft Windows XP Service Pack 2

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=870635

https://partner.microsoft.com/US/40011845

Kijk hier eens naar...

Even google'en met de woorden SP2 CRM SQL
dat was idd een bekend probleem ja :D

ms eigen product wat niet netjes werkte met sp2 :'(

• Zwelgje
elevator schreef op zondag 27 maart 2005 @ 20:00:
[...]

mIRC heeft dan ook een ident-server welke enabled wordt :)
ja dat was em ja... mmm das een server :P kay dan.. i was wrong... SORRY :>

Verwijderd

Topicstarter
De installatie van MS SQL Server en de installatie van het CRM programma op de client vloeien voort uit een nieuwe aanschaf. "Voorheen" is dus niet aan de orde.

Hoe kom ik aan het programma netstat.exe om te onderzoeken welke poorten ik moeten openzetten zodat de clients kunnen communiceren met de centrale SQL Server. Het uitzetten van de firewall(s) heeft niets opgeleverd tot op heden. _/-\o_

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:53

rapture

Zelfs daar netwerken?

gewoon naar een "dos-scherm" gaan door start=>uitvoeren=> cmd en enteren. Nu zit je in een soort "Dos-scherm", hier netstat -a en enteren, dan zie je wat er open staat.

[ Voor 65% gewijzigd door rapture op 27-03-2005 20:59 ]

• Zwelgje
is het wel een 'echte' mssql server en geen MSDE :? die staat namelijk default geen netwerkverbindingen toe op de server.... klein detail, wel belangrijk!

(je kan het overigens wel aan zetten achteraf)

[ Voor 18% gewijzigd door Zwelgje op 27-03-2005 21:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Rapture en Erik !

Ik heb je instructie opgevolgd door in een dos box netstat uit te voeren. Perfect bedankt !
De SQL Server is geen MSDE. Het betreft de SQL die deel uitmaakt van SBS Premium NL.
Welke poort moet ik nu open zetten voor SQL Server die Service pack 2 van XP dichtzet en hoe moet ik dat doen?

Dank u ! _/-\o_

• elevator
  • Niet online

elevator

Lees nou eerst eens even alle posts die hier gemaakt worden en blijf niet steeds dezelfde vragen stellen? :) Er staan geen poorten dicht - uitgaand op een XP PC.

Hoe weet je zeker dat het aan SP2 ligt? In je startpost lijk je daar de schuld van naar SP2 te geven, maar nu geef je later weer aan dat er geen 'voorheen' situatie was? Het heeft dus uberhaupt nooit gewerkt?

Draait de SQL Server wel op je SBS Premium server? Kan je vanaf de client je server pingen? Staat de TCP/IP poort van MSSQL wel listening op je server? Kan je er naar telnetten vanaf je client?

Verwijderd

Topicstarter
Geachte heer,

Ik heb alle post zorgvuldig bestudeerd. Ik twijfel aan de relevantie van bepaalde informatie. Ook de firewall is uit gezet, heeft echter niet het gewenste resultaat opgeleverd. Bovendien betreft het CRM programma geen Microsoft CRM dus alle informatie hiervoor kan ik niet gebruiken.

De installatie van de software op SQL betreft een nieuwe installatie bij een nieuwe klant. Het heeft hier dus niet eerder gedraaid. Dat is juist.

SQL draait wel op een Premium server en onderaan rechts in de taakbalk staat een groen driehoekje. De Enterprisemanager en de Servicemanager zijn benaderbaar. Hoe moet ik pingen van de client naar de server? Hoe kan ik controleren of de TCP/IP poort wel op listening staat? Hoe kan ik telnetten? _/-\o_

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Vertel dan eens welk CRM pakket je gebruikt, welke poorten en welke dingen er niet kloppen. Telnet is nog een basisfunctie van Windows. start > run > cmd > telnet hostnaam poortnummer :)

Zou je misschien iets meer initiatief willen tonen, en iets uirgebreidere info willen verstrekken?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Zwelgje
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:35:
Geachte heer,

Ik heb alle post zorgvuldig bestudeerd. Ik twijfel aan de relevantie van bepaalde informatie. Ook de firewall is uit gezet, heeft echter niet het gewenste resultaat opgeleverd. Bovendien betreft het CRM programma geen Microsoft CRM dus alle informatie hiervoor kan ik niet gebruiken.

De installatie van de software op SQL betreft een nieuwe installatie bij een nieuwe klant. Het heeft hier dus niet eerder gedraaid. Dat is juist.

SQL draait wel op een Premium server en onderaan rechts in de taakbalk staat een groen driehoekje. De Enterprisemanager en de Servicemanager zijn benaderbaar. Hoe moet ik pingen van de client naar de server? Hoe kan ik controleren of de TCP/IP poort wel op listening staat? Hoe kan ik telnetten? _/-\o_
installeer de SQL client tools van de cdrom van SQL server en kijk of je die server kan benaderen (en query's kan uitvoeren)

pingen is wel heel erg basic trouwens, ik lees ook dat jij de automatiseerder bent bij die klant :?

* Erik kan met moeite zijn ogen droog houden ..sorry..

en dat het geen MS CRM is... zeg dat dan gelijk, ik bedoel dat proberen we je al de gehele tijd te ontfutselen...

• elevator
  • Niet online

elevator

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 18:35:
Ik heb alle post zorgvuldig bestudeerd. Ik twijfel aan de relevantie van bepaalde informatie.
Geef die dan toch maar - ook al twijfel je eraan of het relevant is ;)

Mensen vragen niet voor niks om die informatie - en de relevantie van een probleem kan je overduidelijk zelf niet goed inschatten aangezien je zelf de schuld aan SP2 geeft, terwijl het nog nooit gewerkt heeft :)

Verwijderd

Het is misschien ook handig om de leverancier van dat CRM pakket eens aan te spreken om te zien of zij nog iets weten met betrekking tot issues met hun pakket en service pack 2.
Pagina: 1