Toon posts:

Internet valt geregeld weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De laatste tijd heb ik veel problemen met mijn internetverbinding. Ik heb internet via de kabel. Als ik op het internet zit te surfen, dan komt er opeens op mijn scherm het bericht: "een van de netwerkkabels is niet goed aangesloten". Ik heb dan ook geen internet meer. Na een 10-tal seconden werkt mijn internet dan weer wel.
Maar het is nu ook al een paar keer gebeurt dat mijn internetverbinding niet meer terugkwam. Na een systeemherstel ging het weer wel. Dus het probleem ligt waarschijnlijk bij mijn computer.
Ik hoop dat er mensen zijn die mij kunnen helpen. Ik zou alleen niet graag mijn harde schijf moeten formateren.

• Jaywalker
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-11-2024
Graag eerst even je specs plaatsen...

dus wat voor hardware gebruik je..

dus adsl of kabel en evt. welke provider
gebruik je een router en graag merk vermelden indien bekend type
en hoe heb je de zaak naar je pc aangesloten

en lees de FAQ eens door hoe te posten

[ Voor 11% gewijzigd door Jaywalker op 27-03-2005 19:26 ]

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een dell computer.
2.0 Ghz
XP

De kabelmodem is van Motorola (maar het zal waarschijnlijk niet aan de modem liggen, de lichtjes werken nog als m'n internet uitgevallen is, alleen de activiteit licht niet op).
De modem is verbonden met mijn computer met een UTP-kabel.
Ik zit bij Telenet.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2005 19:33 ]

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Welke firewall en virusscanner heb je?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Gewoon je bekabeling nakijken, 99% kans dat het daar aan ligt.

• Jaywalker
Hoe lang heb je dit probleem al. Is het opeens opgetreden of nadat je 1 van beide hebt aangeschaft c.q geinstalleerd.
Heb je misschien net voordat het probleem optrad iets geinstalleerd en evt. bij Dell op de site al gekeken of er met dit type al eens eerder netwerkproblemen zijn geweest?

Koffie!!

• Jaywalker
en zoals net gemeld kijk eens naar je kabels

-edit- had hem bij mijn vorige bericht willen editten maar ging schijnbaar iets niet helemaal lekker aan mijn zijde

[ Voor 58% gewijzigd door Jaywalker op 27-03-2005 19:41 ]

Koffie!!

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een domme vraag, maar hoe kan je de bekabeling bekijken? De modem staat in de kelder en de computer staat ergens heel anders. De UTP-kabel loopt door de muren ...
Ik heb niets geïnstalleerd voordat de problemen begonnen. Een half jaar geleden had'k ook problemen, maar opeens waren deze opgelost.
Momenteel ligt er geen firewall aan op mijn computer (al een tijdje niet meer). Anders lag de firewall van windows XP aan.
Als virusscanner heb ik deze van McAfee, maar deze is waarschijnlijk wel niet meer up-to-date.

• HyperDevil
Gewoon even de connectoren aan je kabel opnieuw krimpen.
Je weet maar nooit.

Verwijderd

Topicstarter
tligt niet aan mijn UTP-kabel en ook niet aan de connectoren. Kzit nu momenteel met een andere computer op internet en dit keer zonder problemen.
Zou het eigenlijk ook niet gewoon de netwerkkaart kunnen zijn dat kapot is?
Of kan het ook een virus zijn?
Hoe zou ik het kunnen teweten komen waar het aan ligt?
De problemen kwamen echt te erg op mijn andere computer. De computer lag nog geen 2 minuten aan en de internetverbinding was al 6 maal uitgevallen in die tijd.

• HyperDevil
Jep zou de netwerkkaart kunnen zijn.
Maar draai eerst even een virusscan en een spyware scan.
Daarna even de netwerkkaart in een ander pci slot steken, en als dat niet helpt een andere NIC proberen.

Verwijderd

Topicstarter
kheb zojuist ook problemen gehad met deze computer. Opeens had hij lijk geen internetverbinding meer.
Volgens mij ligt het probleem dus wel bij de modem. Kan dit dat deze kapot is en dat daardoor de internetverbinding af en toe uitvalt?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-05 01:22
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 15:40:
kheb zojuist ook problemen gehad met deze computer. Opeens had hij lijk geen internetverbinding meer.
Volgens mij ligt het probleem dus wel bij de modem. Kan dit dat deze kapot is en dat daardoor de internetverbinding af en toe uitvalt?
Of de UTP kabel zoals eerder is opgemerkt.

Verwijderd

Topicstarter
tzal waarschijnlijk aan de modem liggen. Hij doet echt raar. als ik hem afleg en kleg em weer aan, dan doet ie eerst normaal voor 5 sec, maar dan valt hij opeens uit. tzal dus waarschijnlijk aan de modem liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen gebeld naar Telenet. Morgen komen ze langs om het probleem op te lossen. Dus deze topic mag waarschijnlijk dicht.
Pagina: 1