Toon posts:

[2000] PCMCIA werkt niet op Asus notebook*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een verse Windows 2000 installatie gedaan. Als eerste alle patches en updates gehaald, en service pack geinstalleerd.

Het is een Asus L2400D notebook. Ik heb hier een Cisco Aironet 350 PCMCIA kaart bij. De PCMCIA kaart word totaal niet herkend. De lichtjes op de kaart zelf branden ook niet.

Gekeken of de drivers voor PCMCIA geinstalleerd staan, dat is het geval (Ricoh R/RL/5C476(II) or Combatible Cardbus Controller). Ik heb de kaart er diverse keren in en uit gehaald, diverse keren opnieuw opgestart. De PCMCIA drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Niks helpt.

Kan iemand mij op weg helpen? Hij heeft het in het verleden goed gedaan namelijk.

Verwijderd

Als de lampjes niet branden... krijgt ie dan gewoon geen voeding?
Zijn beide aansluitingen in orde?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:51:
Als de lampjes niet branden... krijgt ie dan gewoon geen voeding?
Zijn beide aansluitingen in orde?
Ik ga daar wel van uit, de kaart klemt goed... en heb geen reden aan te nemen dat dat ineens kapot is

Verwijderd

Andere kaarten werken wel naar behoren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:53:
Andere kaarten werken wel naar behoren?
Heb helaas geen andere PCMCIA kaarten :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:56:
[...]

Heb helaas geen andere PCMCIA kaarten :(
Toch even iemand vinden die je daarbij kan helpen. Het lijkt me belangrijk te testen of je poorten nog goed zijn... en anders ligt het misschien toch aan de desbetreffende kaart.
Als je rond tilburg woont ben je welkom om het te testen met een van mijn kaarten.

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-03 00:54

RammY

Dát!

wedden dat je pinnen in je slot krom zijn... check dat maars es.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Topicstarter
RammY schreef op zondag 27 maart 2005 @ 19:02:
wedden dat je pinnen in je slot krom zijn... check dat maars es.
Dit heb ik bekeken, dit is niet het geval (gelukkig)

• jellebelle
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik heb hier exact hetzelfde probleem op bijna dezelfde laptop...

Notebook: ASUS L2000D
Er staat Windows 2000 (SP4) en Ubuntu Linux in dual-boot.

Nu komt het: onder Linux werkt mijn wireless PCMCIA kaart perfect, maar onder Windows houdt hij zich helemaal voor dood. Geen lampje, geen hardware gevonden, niets...

Het lijkt wel of de controller onder win2000 dus niet werkt.
Ik heb de controller al eens opnieuw ge-installeerd (diezelfde Ricoh als de TS) maar geen resultaat.

HAL-9000: heb je het probleem al gevonden?
Iemand anders tips?

• jellebelle
  • Niet online
Dit probleem wordt trouwens ook hier gemeldt.

Een betere oplossing als "Op XP overschakelen?" is er echter niet...
-help-

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Ik kan misschien jou redder in nood zijn alleen jammer genoeg kan ik de driver voor PCMCIA NIET uploaden omdat ik op een bedrijf werk waar ze dus een oplossing voor jou probleem hebben ;) Dit probleem heb ik ook moeten uitzoeken tot in de bodem dus heb ik met iemand anders en met toshiba zelf een soort van driver geschreven waarmee we PCMCIA kunnen aanspreken via windows 2000

//Creegfire

• jellebelle
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook contact gehad met de support van ASUS, dit was hun reactie:

==========
Dear Friend :>,

Thank you for contacting ASUS Customer Service.
My name is Jed and I would be assisting you today :Y)

For your problem, please install the 3MODE driver for 2K, and the SIS IDE utility for win2000 for a try. You can download the driver by the link below;
http://support.asus.com/d...SLanguage=en-us&model=l2d

If having any problems, please don't hesitate to let me know!
Let's discuss this issue together O+
Thank you for using ASUS products and enjoying ASUS services! _/-\o_
==========

Dus...
...met het geruste gevoel dat deze knaap niet mijn buurman is ben ik de stappen die hij noemt gaan uitvoeren. Helaas: no results, PCMCIA houdt zich zo dood als een pier.

Heb er al verschillende kaarten in gestoken maar daar ligt het niet aan. Het lijkt toch echt de controller in combinatie met Win2K wat mis gaat.

Anyone?

• jellebelle
  • Niet online
Creegfire, bedankt voor je email!
Ik heb je driver geprobeerd maar helaas wil PCMCIA niet aan de gang...

Voor geinteresseerden heb ik 'm even ge-upload en is deze driver hier te bemachtigen.

Het probleem is niet dat de PCMCIA kaart niet herkent wordt, want zover komt hij niet eens.
Het probleem is (volgens mij) dat de controller niet goed wil werken...

Edit:
Misschien een stomme vraag hoor maar met XP erop weet ik (uit het verleden) dat het wel werkt. Is het mogelijk om drivers van de WinXP CD af te halen??

[ Voor 20% gewijzigd door jellebelle op 14-07-2005 09:35 ]

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

jellebelle schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 09:13:
Edit:
Misschien een stomme vraag hoor maar met XP erop weet ik (uit het verleden) dat het wel werkt. Is het mogelijk om drivers van de WinXP CD af te halen??
Ik geloof dat Windows 2000 en XP drivers identiek van elkaar zijn... dus give it a shot to try :)

[ Voor 37% gewijzigd door Creegfire op 14-07-2005 10:15 ]

//Creegfire

Pagina: 1