Te brede RJ45 connectors?

Pagina: 1
Acties:
  • 378 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Hoi

2 weekjes geleden heb ik bij de mcyom 2 doosjes RJ45 connectors gehaald (van het merk digiconnect) . Bon natuurlijk niet bewaard (wat kan er nou mis mee zijn :+ ).

Het is zo dat ik nu wat patch-kabels aan het maken ben en merk dat die stekkers net iets te breed zijn :?

Ik moet echt nogal wat geweld gebruiken om ze in een (omdat ik geweld gebruik, een oude toch dode ) nic te krijgen. Er zit een STP manteltje omheen , dat wel (dat mag ook wel; 10 van die ***-stekkers waren 7E ...) .

Ik heb hier meer STP kabels (met manteltje om de connector) en daar gaat alles keurig netjes in de apparatuur.

Heb het op diverse apparaten getest (zootje NICs van diverse merken, een 3com 19" superstack switch, een catalyst 3500 , noem maar op) en het wil gewoon niet....

Het lijkt als de connectors aan de zijkant iets te breed zijn ...

Heeft iemand hier ervaring mee ? (ben nu maar met een tang het manteltje eraf aan het pielen en daarna de nokjes afvijlen maar als ik zo nog even 50 patch-kabels ga maken (heb nog meer van die stekkers) is dat niet echt tof ;) ).

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
Het lijkt me sterk dat de UTP stekkers van de form factor afwijken.
Post anders is een vergelijking met een wel goede UTP stekker.

[ Voor 68% gewijzigd door Wokkel1982 op 27-03-2005 21:49 . Reden: Verhaal weg geedit ]

Verwijderd

Waarschijnlijk heb je ze niet goed "aangeknipt" waardoor één of meerdere van de 8 koperen contactjes iets uitsteken, waardoor het stekkertje klemt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
hmm zou wel heel gek zijn. Net met een ander doosje uit dezelfde serie geprobeerd, maar die zijn ook te breed.

Over dat met de pinnetjes en knijpen: dat is vanuit mijn visie verticaal (te hoog dus):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
                            C 
           |                                 | 
A          |                                 |  B
           |  |   |  |   |   |   |   |   |   |
           -----------------------------------
                         D

Dit is de situatie (sorry voor de brakke ascii art pic ;)

Als ik niet zou kunnen knijpen is de afstand tussen C en D te groot. Dit is echter niet geval (dat past wel). Het is de afstand A-B ....

Net de schuifmaat ertegenaan gehouden en het scheelt inderdaad 0.5mm :(
Op zich is het niet zo erg dat ze niet goed zijn, maar als ik er 0.7E voor betaal wil ik eigenlijk wel een beetje aardige stekkers.... (normaal haal ik er 100 ofzo op de HCC

[ Voor 4% gewijzigd door Boudewijn op 27-03-2005 22:22 . Reden: ascii komt niet lekker over ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh, als je nou eens terug gaat naar de winkel ?
Zeker als ze in een eigen zakje/dossje whatever zitten , valt er wel iets te babbellen.
Sowieso staat de MyCom bekend als een winkel met de nodige coulance.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
ok ik ga morgen terug.
Ze zitten in een eigen zakje maar de bon heb ik meteen weg-gemieterd.
Ik post morgen als ik thuis ben terug :)

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Koffie schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:10:
Sowieso staat de MyCom bekend als een winkel met de nodige coulance.
Ik kzou die stekkertjes echt nooit in een winkel kopen waar alleen maar mensen komen omdat veel geheugen of een snelle video-kaart in je systeem echt HOT is.

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

Verwijderd

BacardiBreezer schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:45:
[...]

Ik kzou die stekkertjes echt nooit in een winkel kopen waar alleen maar mensen komen omdat veel geheugen of een snelle video-kaart in je systeem echt HOT is.
Kom op. Het gaat hier om "stekkertjes" die al tijden volgens een vaste standaard gemaakt worden. Raar ook dat TS een afwijkende variant heeft, lijkt me namelijk sterk dat bij een dermate gedefinieerde standaard en bij fatsoenlijk kwaliteitscontrole dit soort "verkeerde" produkten de fabriek verlaten, maargoed.

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 22:47:
[...]

Kom op. Het gaat hier om "stekkertjes" die al tijden volgens een vaste standaard gemaakt worden. Raar ook dat TS een afwijkende variant heeft, lijkt me namelijk sterk dat bij een dermate gedefinieerde standaard en bij fatsoenlijk kwaliteitscontrole dit soort "verkeerde" produkten de fabriek verlaten, maargoed.
Het blijft gewoon altijd zo dat de betere stekkertjes als AMP ook beter van kwaliteit zijn. Ik heb hier nog nooit gedoe mee gehad en je kunt het klipje ook nog wel een ker of 10-15 ombuigen voordat hij een beetje wil breken.

Wat vaak zo is is dat winkels als MyCom op die AMP stekkertjes geen winst kunnen maken omdat ze dan te duur worden........ alternatief..... goedkopere kwaliteit voor minder maar toch nog veel geld.

Maarrrrrr....... gewoon even terug want dit kan natuurlijk niet he ;)

[ Voor 8% gewijzigd door BacardiBreezer op 28-03-2005 23:15 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

En meteen ontopic graag, het type winkel heeft er geen kont mee te maken.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Ik denk dat Domst's postje hierboven wel in de buurt komt. Het kan zijn dat je een rotte tang gebruikt hebt, maar het zou ook zo kunnen zitten:

Je hebt dus massieve kabels en soepele kabels. Voor deze kabels zijn er verschillende pluggen.
Pluggen voor massieve kabels kun je ook op soepele kabels gezet, maar pluggen voor soepele kabels krijg je niet (goed) op massieve kabels gezet. Dit heeft te maken met de stand van de pinnetjes in de plug.

Pluggen voor soepele kabels hebben pinnetjes die recht DOOR de ader(s) gedrukt worden.
Pluggen voor massieve kabels bestaan uit 2 delen, die in als een schaartje (kan het niet anders omschrijven) OM de ader(s) heen grijpen en op die manier contact maken.

De rechte pinnetjes krijg je niet DOOR een massieve kabel heen gedrukt. Ga dus ff na of je met een massieve kabel aan het werken bent, en if so, probeer een andere kabel, of een andere plug.

Er schijnen maar weinig mensen te zijn die hiervan op de hoogte zijn (, zelfs technische diensten niet), dus als hiermee je probleem opgelost is, zegt het voort.
;-)

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Ik mag aannemen dat ze bij MyCom voor een soepele kabel verkopen ?

Verwijderd

Natuurlijk mag je dat aannemen. Maar soms is zeker weten beter.

Ga er heen en vraag ze wat het verschil is tussen de pluggen die ze verkopen.
Probleem is met die dingen dat ze op 10cm afstand er 100% hetzelfde uit zien. Die pinnetjes zijn verdraaid klein, en het kunststof breekt het licht nogal, zodat het bijna niet te zien is.

[edit: typo's] ('t is ook al zo laat)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 01:22 ]

Pagina: 1