Toon posts:

Casema TV portal Live TV

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden geen Casema Internet meer, maar Casema heeft wel 1 leuke feature wat ik bij mijn XS4all ADSL mis: de Casema TV portal. http://www.televisieportal.nl/index.html Op deze site kan je alle nederlandse zenders live zien.
Ook kan je veel radio zenders live horen.

De radio zenders kan iedereen beluisteren, maar de TV niet.
De site is zogenaamd beveiligd met een "log-in" systeem, maar dit stelt helemaal niets voor.
Iedereen kan een password aanvragen, zolang je maar zegt dat je een "Casema Maxi of Mega, of Wanadoo Cable Premium of Power klant" bent. In dat geval krijgt iedereen hetzelfde standaard mailtje met dezelfde log-in gegevens 8)7 :
Login: casema
Password: casema
Daar wordt dus helemaal niet gechecked welk abbo je hebt en zelfs niet of je uberhaupt wel op casema zit.

Maar als je inloged met een niet casema (cable?) abbo, dan kan je de video files niet bereiken. Is dit een IP check of zouden de video files echt zelf geblokkeerd zijn?

Heeft iemand hier een oplossing voor? Kan je met een Casema/Wannadoo ADSL connectie wel op de portal, of is een cable connectie noodzakelijk?

Verwijderd

Ik ben Wanadoo Cable Broadband Basic klant en ik kan geen TV kijken.... Kan pas vanaf Preminium.

Verwijderd

Topicstarter
weet je dat heel zeker?
wat nu als je een bij "lid worden" zegt dat je premium hebt ipv. basic? Volgens mij krijg je dan gewoon ditzelfde mailtje.

of kan je de streams dan ook niet zien als je inlogt met "casema" pass: "casema"?

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-02 20:58
Ik heb hier een Zeelandnet abbonement (I know) en ik kan ze gewoon bekijken zonder login of iets :?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De stream voor RTL 4 vind je op http://213.247.44.39/casema/streams/RTL4.asx

deze verwijst naar mms://83.80.17.22/RTL4, maar daar kan ik niet naar connecten met m'n XS4ALL verbinding. Ik kan het IP ook niet pingen, de traceroute doet mij vermoeden dat casema het gewoon blokkeert.

Verwijderd

bij is hij als ik bijv. veronica kijk om de zoveel seconde aan het buffering waar kan dat aan liggen en is dit te verhelpen of is mijn verbinding gewoon te langzaam?

Verwijderd

Edit: Laat maar :X

Btw. ik kan wel bij de bestanden met m'n @Home EN Demon connectie

En... je hebt geloof ik 2 mbit+ nodig wil je alles een beetje vloeiend hebben.

[ Voor 197% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 19:01 ]

• Bigs
  • Niet online
Wat bedoel je met bestanden.. die asx bestanden of echt de mms stream?

Verwijderd

Topicstarter
met mijn XS4all ADSL van KPN kan ik in ieder de files niet vinden.
(de MMS stream dan, en dus niet bekijken).

Ik vind dat ik, als Casema Kabel TV kijker, ook best dezelfde zenders over Internet zou moeten mogen kijken, dus baal er best wel van dat dat niet kan

Verwijderd

Username casema password casema , maar WMP blijft zoeken naar de connectie dus alleen IPadressen van casema worden toegelaten, hier Chello :X

• Bigs
  • Niet online
Wanadoo
edit:
ADSL
lukt ook niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door Bigs op 29-03-2005 00:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wanadoo ADSL toch zeker?

Want Wanadoo cable zou gewoon op het Casema netwerk moeten zitten.

Ik kan me niet voorstellen dat Casema/Wanadoo daadwerkelijk bij elk IP adres uit eigen domain checked of het persoon alleen de duurste/snelste abonnementen hebben

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 23:59:
Wanadoo ADSL toch zeker?

Want Wanadoo cable zou gewoon op het Casema netwerk moeten zitten.

Ik kan me niet voorstellen dat Casema/Wanadoo daadwerkelijk bij elk IP adres uit eigen domain checked of het persoon alleen de duurste/snelste abonnementen hebben
Doen ze ook niet?
Als je gewoon inlogt met Casema/Casema kan je toch bij de .asx bestanden.
Om het vloeiend te laten lopen heb je alleen 2 Mbit of meer nodig.
Zo niet, dan gaat-ie allemaal bufferen enzo :X

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01:15

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Bij mijn vriendin (cheapo casema abbo) kan het wel, maar na elke 5 seconden tv moet hij 10 seconden bufferen, dus dat schiet niet op. Bij mij thuis (4mbit casema) kan ik via de wireless overal in huis tv kijken op mijn laptop. Dus het werkt wel goed. Maar voorzover ik weet lukt het idd alleen als je ip adres "goedgekeurd" word door casema.

• Monalisa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-01-2024
kan met mijn surfsnel abbo gewoon live tv kijken

hmm het lijkt erop dat het alleen maar bij rtl5 blijft

[ Voor 39% gewijzigd door Monalisa op 29-03-2005 10:33 ]

Verwijderd

Jammer dat dit nog niet gekoppeld is aan TVD. Ik zou graag mijn TVD kanalen willen kijken via het portaal maar tot noch toe ben ik aangewezen op de 9 standaard kanalen.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:57
Ik met een hccnet abo kan wel de asx files downloaden maar de mms stream kan ik niet laden.
mms://83.80.17.22/SBS6 bijvoorbeeld.
Het ip adres (83.80.17.22) hoort bij: 53501116.cable.casema.nl en ik denk dat die server leuk de verbindingen controleert of deze wel vanuit het casema netwerk komen en zoja van welk abo..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• warrie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-01-2020
Ik heb hier een verbinding die snel genoeg is (ook van Casema, Broadband dacht ik), maar kan het zijn dat mijn 800 MHZ te langzaam is?

WMP geeft namelijk aan dat de verbinding prima is, maar het beeld schokt behoorlijk.
Heeft een andere player zin, of een andere tool?

Vind het namelijk zonde om deze pc te vervangen. Hij werkt verder prima met alles eigenlijk, incl. DVD enzo. Crasht vrijwel nooit. Dat XP heerst wel trouwens.

Ik zag laatst een zwerver uit een vuilnisbak eten. Ik loop naar hem toe en zeg: "Doe je dat thuis ook??" - Theo Maassen

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn verbinding is niet snel genoeg hiervoor (Casema midi). Kan de streams wel bekijken, maar het beeld moet continu bufferen.

Het idee is wel leuk, zou je lekker in de tuin met een laptopje en een wireless verbinding tv kunnen kijken :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1