Toon posts:

Geluid opeens weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eerst even kort het probleem schetsen... M'n geluid heeft steeds goed gewerkt tot gistereren. Ik start m'n pc op. Het windows-geluid wordt nog deels (of soms helemaal) afgespeeld, maar daarna krijg ik geen geluid meer uit m'n pc.
Wat is hier allemaal aan voorafgegaan... ik probeerde zowel geluid als beeld van m'n pc over te brengen naar m'n televisietoestel. Beeld is geen probleem, maar bij het overbrengen van het geluid is er blijkbaar iets mis gegaan. Ik had m'n pc-boxen uitgetrokken en de kabel naar het tv-geluid ingestoken, maar toevallig op de verkeerde plaats. Normaal zou dit geen problemen mogen opleveren (gewoon de kabel versteken en klaar is kees), maar bij mij liep het iets anders. Het auto-detectie-programma werd wakker (waarom haat ik die wizard-zaken toch zo :P ) Ik verstak de kabel, maar sindsdien heb ik geen geluid meer. (of toch niet meer meer dan het windows-geluid :) )
Het gaat om realtek ac'97 onboard geluid. Ik heb ondertussen al geprobeerd om dit apparaat uit apparaatbeheer te verwijderen en opnieuw te installeren. Heb ook gecontroleerd of er ondertussen nieuwe drivers zijn... negatief. Heb de laatste drivers van m'n grafische kaart (ati radeon X300) opnieuw geïnstalleerd. (omdat het probleem ongeveer gelijktijdig opdook met het uitbreiden van m'n bureaublad naar m'n tv-toestel), maar ook dit hielp niet... Iemand verdere suggesties?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wizard ff opnieuw starten, misschien een verkeerde instelling.
Je kan ook pech hebben, en je soundcard hebben opgeblazen.

Verwijderd

Topicstarter
BredeP schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:06:
Wizard ff opnieuw starten, misschien een verkeerde instelling.
Je kan ook pech hebben, en je soundcard hebben opgeblazen.
Is het ook mogelijk dat m'n soundkaart opgeblazen werd wanneer ik nog wel effe geluid krijg als ik windows opstart? Dit zou me vreemd lijken 8)7

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:10

Caveman

whahoehaha

Je steekt de line-out/speakers-out in je tv en je krijgt een wizard ????? Ik heb het zelf ff geprobeert maar ik krijg dat echt niet voor elkaar hoor. En hoezo versteken...wat voor aansluitingen heb je dan allemaal op je tv ? of bedoel je misschien iets anders... want volgens mijn zit er op een tv alleen cinch of een scart en dat kan bijna niet mis.

[ Voor 41% gewijzigd door Caveman op 27-03-2005 17:47 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:43:
Je steekt de line-out/speakers-out in je tv en je krijgt een wizard ????? Ik heb het zelf ff geprobeert maar ik krijg dat echt niet voor elkaar hoor. En hoezo versteken...wat voor aansluitingen heb je dan allemaal op je tv ? of bedoel je misschien iets anders... want volgens mijn zit er op een tv alleen cinch of een scart en dat kan bijna niet mis.
Ik krijg detectiescherm op mijn pc... niet op tv. Op m'n tv heb ik idd slechts enkele aansluitingen. Deze zitten allemaal juist.
Maar momenteel zit m'n grootste zorg niet meer in het krijgen van m'n geluid op tv, maar in het terugkrijgen van m'n geluid op m'n pc-boxen. Als dit al lukt zal ik wel verder zien op tv (dit is bijzaak).

Verwijderd

Ik zou denken dat je eerst de drivers uninstalled en dan regcleaner draaien om zeker te weten dat alle instellingen weg zijn. PC opnieuw starten en drivers opnieuw installen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 00:24:
Ik zou denken dat je eerst de drivers uninstalled en dan regcleaner draaien om zeker te weten dat alle instellingen weg zijn. PC opnieuw starten en drivers opnieuw installen.
Regclean did the trick :) Bedankt!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-02 11:10

Caveman

whahoehaha

Verwijderd schreef op zondag 27 maart 2005 @ 18:03:
[...]

Ik krijg detectiescherm op mijn pc... niet op tv
Dat begreep ik al..... maar wat is het verschil met een paar boxen die aan je geluidskaart hangen of een tv?
. Op m'n tv heb ik idd slechts enkele aansluitingen. Deze zitten allemaal juist.
Maar momenteel zit m'n grootste zorg niet meer in het krijgen van m'n geluid op tv, maar in het terugkrijgen van m'n geluid op m'n pc-boxen.
Dat lijkt me ook, maar ik probeer je probleem te begrijpen en wat er mis is gegaan anders is het een beetje moeilijk antwoord te geven en dan komen we niet verder als installeer de drivers opnieuw en dergelijke.......

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Regclean did the trick voor slechts 2 uur :)
M'n geluid heeft even gewerkt maar daarna weer niets meer :(
Heb ondertussen ook al m'n hauppage PVR500 MCE kaart er uit gehaald om te kijken of dit geen conflict vormde, maar helaas. Heb ook al eens geprobeerd om ipv m'n boxen er enkel een koptelefoon op aan te sluiten, maar dit geeft eveneens geen resultaat.
Heb ondertussen ook powerDVD6 geüninstalled (misschien lag daar de oorzaak), maar ook dit geeft geen oplossing.
Begin stilaan moedeloos te worden... ga toch geen volledige reïnstall moeten doen zeker???

Verwijderd

Topicstarter
Cavie schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:04:
[...]

Dat begreep ik al..... maar wat is het verschil met een paar boxen die aan je geluidskaart hangen of een tv?

[...]

Dat lijkt me ook, maar ik probeer je probleem te begrijpen en wat er mis is gegaan anders is het een beetje moeilijk antwoord te geven en dan komen we niet verder als installeer de drivers opnieuw en dergelijke.......
Normaal gezien idd geen verschil tussen een paar boxen of een tv, dat dacht ik ook al... toch heeft het probleem zich voorgedaan.

Wat er mis is gegaan... ik heb de kabel die het geluid naar m'n tv moet brengen eerst in het verkeerde gatje gestoken. Vanaf dan deed het probleem zich voor.
Vreemd is wel dat ik achteraf (na een tip hiervoor) wel even terug geluid gehad heb, en dat dit terug verdwenen is zonder reden (geen van de hiervoor beschreven handelingen werkden uitgevoerd... heb zelfs toen niet geprobeerd het beeld op m'n tv te krijgen)... het enige wat ik in die tijd dat het geluid werkte gedaan heb is het transporteren van bestanden op m'n laptop via het draadloze netwerk naar de vaste pc (waar het probleem zich voordoet)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde. Bij mij komt het doordat ik eerst de line in/out kabeltjes verkeerd om had gedaan. Toen kreeg ik ook zo'n detectie scherm. Als ik regclean gebruik doet mijn geluid het nog steeds niet maar wel als ik het stuurprogramma opnieuw installeer. Helaas als ik dan de pc een tijdje uitzet ofzo en daarna weer aan, dan doet het het geluid niet meer. Ik heb nou niet zin om elke keer mijn software opnieuw te installeren, dus is er ook een andere manier??
Mijn punt: Het is geen virus (ik heb nl. gescand), en ik kan het ook niet voor een tijdje weghalen met een regcleaner.
Ik kan wel alles formatteren en opnieuw installeren, maar doe dat liever niet als er een andere oplossing is. Ik heb meerdere posts met dit probleem gezien (nog 1tje :P ), allemaal met de ac97, moet ik misschien met asus contact opnemen?

Verwijderd

Ik heb me c-schijf geformatteerd en alles weer geïnstalleerd en het geluid doet het weer prima.

Verwijderd

Ik heb een vergelijkbaar probleem, ik hoor al die windows waarschuwingsgeluiden wel, maar bij games en in WMP enzo doet het geluid het niet, terwijl WMP bijv. niet aangeeft dat er een probleem is met mijn geluid. Het mengpaneel (wat verbonden is met m'n versterker, en mijn computerspeakers) zit gewoon in de computer, en dit mengpaneel-systeem heeft het altijd gedaan (en doet het ook nog steeds, alleen met die standaard windows geluiden).

Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-02 18:11
Als het een Realtek soundcard is komt het dan niet door de MS ANI patch.
Meer info hier http://www.security.nl/article/15808/1
Pagina: 1