Toon posts:

[win2003] portmap maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om in windows 2003 een portmap te maken? Ik draaide eerst winxp als server en gebruikte fpipe voor mn portmaps (naar andere internet servers that is, niet binnen lan ofzo). dit werkt wel handig, maar ik heb gehoord dat dit in win2003 zonder extra software ook kan. Weet iemand waar ik dit in kan stellen? en is het ook mogelijk dit te locken zodat het alleen voor bepaalde ip's toegankelijk is?

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:53

Nobby

Nuts!

Bij je firewall instellingen. Je kunt daar inkomende poorten openen en ze daar ook doorsturen naar een andere pc binnen het netwerk.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op zondag 27 maart 2005 @ 16:51:
Bij je firewall instellingen. Je kunt daar inkomende poorten openen en ze daar ook doorsturen naar een andere pc binnen het netwerk.
ja probleem is dat ik de firewall heb moeten disablen omdat ie niet goed samenwerkte met router software die ik draaide. Is er nog een andere manier?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-04 22:43

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Je wilt bepaalde poorten doorvoeren naar andere pc's? Je kunt in IIS een nieuwe virtuele dir maken en vervolgens opgeven dat ie naar een andere pc moet, zelfs op een andere poort. Legio mogelijkheden, maar vertel eerst waarvoor het is ;) .

Enne kan die routersoftware het niet :? .

[ Voor 11% gewijzigd door Dukey op 28-03-2005 12:33 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Djoekie schreef op maandag 28 maart 2005 @ 12:32:
Je wilt bepaalde poorten doorvoeren naar andere pc's? Je kunt in IIS een nieuwe virtuele dir maken en vervolgens opgeven dat ie naar een andere pc moet, zelfs op een andere poort. Legio mogelijkheden, maar vertel eerst waarvoor het is ;) .

Enne kan die routersoftware het niet :? .
het is om een iplocked FTP server te bouncen zodat ik er altijd en overal bij kan. De router software kan het wel maar die draait niet altijd, ik zou de portmap liever als een system service zien, zoals bijv de IDENT service... een Server OS moet toch wel ergens een functie zitten om een port te mappen?